Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 14:46
  #1
Medlem
Observerads avatar
Kan absolut noll om detta, så frågar här efter någorlunda misslyckade försök på google.

Tappade bort min mobil för ett par veckor sedan. Körde med comviq fastpris. Saknar IMEI-nummer osv.

Finns det någon möjlighet att jag kan få tillbaka mitt nummer?
Citera
2017-03-05, 14:58
  #2
Medlem
Kontantkort? Ett simkort måste vara registrerat för att det ska gå att göra ett simkortsbyte, annars hade man kunnat kapa oregistrerade nummer.
Citera
2017-03-05, 15:38
  #3
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Kontantkort? Ett simkort måste vara registrerat för att det ska gå att göra ett simkortsbyte, annars hade man kunnat kapa oregistrerade nummer.

Yes, men det borde ju finnas något sätt att få tillbaka sitt gamla nummer tycker man. :/
Citera
2017-03-05, 17:00
  #4
Medlem
Borde gå att få tillbaka genom att svara på kontrollfrågor (saker som bara användaren kan svara på), typ ett nummer som du ringt ofta, SIM-kortsnummer (börjar på 894620). Ring och kolla med dem! Rekommenderar även att registrera ditt kontantkort hos dem så blir sånt här enklare i framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback