Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-07, 06:10
  #13
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jedis
Normalt sett så fyller man spånkanalerna i verktyget med fett för att förhindra att spånen faller ned i cylindern. Sedan dammsuger man och rengör med ex. bromsrengörning. Sedan är det bara att montera insatsgängan med lite Loctite 266.

Kolven ska givetvis inte stå i övre dödläge när man gör detta.
Ts gör som h*n vill men jag rekommenderar inte en "noob" att mixtra så mycket med fusklagningar & genvägar för det brukar straffa sig. Så svårt är det inte att skruva av toppen på mindre motorer (vilket jag antar att det är?) oavsett om det är luft eller vattenkylt 2 eller 4-takt.

Bättre att få det ordentligt lagat än att det släpper efter några varv på banan eller någon mil på vägen beroende på vad det nu var för hoj/fordon(?)...
Citera
2017-03-09, 23:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Ts gör som h*n vill men jag rekommenderar inte en "noob" att mixtra så mycket med fusklagningar & genvägar för det brukar straffa sig. Så svårt är det inte att skruva av toppen på mindre motorer (vilket jag antar att det är?) oavsett om det är luft eller vattenkylt 2 eller 4-takt.

Bättre att få det ordentligt lagat än att det släpper efter några varv på banan eller någon mil på vägen beroende på vad det nu var för hoj/fordon(?)...


Jag håller med, snik-lösningar med rakskum och fan å hans moster som ska samla upp spån från gängor gäller inte när man enkelt kan ta av toppen.

Sådana fullösningar gör man med gräsklippare och hela den släkten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback