Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 12:25
  #1
Medlem
Själv sparar man o sliter o jobbar arselet av sig. Sen ser man en bortgång av någon man känner som ändå inte var så nära. 3 mille in på deras konto.... Jag hatar livet.

Hörde ryktas om någon förfalskning på livsförsäkringen med underskrifter osv. så funderar på o anmäla svinet!

Vad kan man få för pengar vid bortgångar egentligen? Om den som går bort inte äger nått av värde o inte har en livsförsäkring hur mycket pengar kan man få då?

Jag hatar orättvisor.
Citera
2017-03-05, 12:33
  #2
Medlem
Livsförsäkring kan man täckna privat med förmånstagare, privat har jag livsförsäkring som är rätt hög. Många gånger mer än arbetarklass kan jobba ihop under hela sitt liv men ändå liten summa sätt till alla mina privata tillgångar.

Men vanlig boskapsklass utan extra försäkring ger inget alls för, utan något man måste teckna själv om man vill anhöriga ska få pengar om man dör.
Citera
2017-03-05, 12:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Själv sparar man o sliter o jobbar arselet av sig. Sen ser man en bortgång av någon man känner som ändå inte var så nära. 3 mille in på deras konto.... Jag hatar livet.
Hörde ryktas om någon förfalskning på livsförsäkringen med underskrifter osv. så funderar på o anmäla svinet!
Vad kan man få för pengar vid bortgångar egentligen? Om den som går bort inte äger nått av värde o inte har en livsförsäkring hur mycket pengar kan man få då?
Jag hatar orättvisor.
Har du en livförsäkring ger du dina anhöriga ekonomisk trygghet ifall du skulle avlida, det är ett skattefritt engångsbelopp på omkring 500.000 - 1.000.000.
Citera
2017-03-05, 14:04
  #4
Medlem
snivlems avatar
Ändra rubriken till: jag är avundsjuk
Citera
2017-03-05, 15:00
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Själv sparar man o sliter o jobbar arselet av sig. Sen ser man en bortgång av någon man känner som ändå inte var så nära. 3 mille in på deras konto.... Jag hatar livet.

Hörde ryktas om någon förfalskning på livsförsäkringen med underskrifter osv. så funderar på o anmäla svinet!

Vad kan man få för pengar vid bortgångar egentligen? Om den som går bort inte äger nått av värde o inte har en livsförsäkring hur mycket pengar kan man få då?

Jag hatar orättvisor.
som sagt du är avis låt folk ha sin liv ifred.
Citera
2017-03-05, 15:05
  #6
Medlem
Couplets avatar
Jag är också avis. Själv gick jag många tusenlappar back på min pappas sjukdom och död. Allt jag har har jag fått slita mig till på egen hand, medan folk omkring mig till synes får stekta sparvar släppta i knät gång på gång. De får förmånliga bilköp/-leasing, bostäder, utlandsresor, utbildningar, jobb osv. Ofta tycker de själva att det helt är deras egen förtjänst också.

Ser inget fel i att vara avundsjuk, så länge det inte upptar hela ens tankeverksamhet. Det är värre att vara missunnsam.
Citera
2017-03-05, 17:14
  #7
Medlem
sucuks avatar
Avund är bara korkad bortslösad energi. Bättre att bry sig om det man kan påverka, sin egen ekonomi!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback