Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-16, 12:17
  #13
Medlem
Pungsnoppens avatar
Jag skäms över att Sverige delar ut miljardtalskronor till olika länder och organisationer och sedan säger att det inte finns tillräckligt med pengar för ens egna folk och land tex för välfärden, sjukvården, polisen etcetera.
Citera
2017-03-16, 20:28
  #14
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Jag skäms över att Sverige delar ut miljardtalskronor till olika länder och organisationer och sedan säger att det inte finns tillräckligt med pengar för ens egna folk och land tex för välfärden, sjukvården, polisen etcetera.

Det där känner alla tänkande personer till. Frågan är hur man ska få slut på idiotin.
Citera
2017-03-17, 04:43
  #15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det där känner alla tänkande personer till. Frågan är hur man ska få slut på idiotin.

Det kan du inte.
Naturlagarna ordnar det däremot till slut.

När byfånars åsikter är lika mycket värda som en smart persons, och alltså två byfånar trumfar en smart, då tillsätter dessa byfånar fler byfånar inom skattefinansierade verksamheter.
Det här fortgår fram till dess att kommunen, landet, unionen, whatnot, kollapsar.

Då kommer ett stålbad i någon form:

Pest, Skabb, svält, krig, eller någon annan lämplig, fullständigt naturlig reaktion.
Citera
2017-03-17, 14:10
  #16
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
A horan är som den den är, men det är samtidigt Fb´s viktigaste källa till trådar här, eller hur?

Förvisso är det söndag, men när jag läste det här:



https://europa.eu/european-union/abo...ies/hungary_sv

Detta är väl inte okay? Att vi "idioter"? som bär upp hela skattesystemet genom knegande skall pumpa in en massa EU pengar i en jävla regim, i Östeuropa?

Vem i Ungern bryr sig om våra skattepengar som vi pumpar dit? Dem som sitter i deras jävla feta korrumperade regering kanske? Och vad har Sverige för koll vart pengarna går?

Människor lider, och Aftonbladet skall tala om det för os?


http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...h-torterar-oss


Ja, det är ju inget lätt val. Ska Sverige betala för att flyktingarna bor i Sverige, eller ska Sverige betala Ungern lite för att ta hand om problemet istället?
Citera
2017-03-17, 20:52
  #17
Medlem
elastikmandens avatar
Jag tycker inte att man skall pumpa in svenska skattekronor till alla de korrumperade länderna i öst. Det är spillda EU miljoner. Jag tycker att de skall börja att försörja sig själva. Bäst fan de kan. Vi har curlat bort dem, men de ger inte ett enda skit tillbaka? Det enda jag vet, är att svenska pensionärer nu är nere på 45% av sin garanti pension. Lite OT., Men jag gråter.

Visst skallvi hjälpa dem som far illa, men det gör vi ju inte! I stället hjälper vi dem som hycklar och bedragar vårt land, och våra Eu pengar. Dem som du och jag sliter för varje dag.

Berätta för mig hur många flyktingar som kommer hit från Ungern? Som har gått genom dessa fasor? Vem vet, och vem bryr sig?
Citera
2017-04-20, 12:46
  #18
Medlem
Sigma:Rs avatar
Tillåt mig påpeka att det till stor del är samma grupp som hetsade för EUs expansion som nu klagar på att vi ger pengar till dessa nya medlemmar. Nu anklagar jag inte någon i tråden, men ni vet vilka ni är.

Förövrigt är den totala summan som Sverige bidrar med till Ungern en obefintlig spottstyver på det stora hela. I själva verket så förtjänar de att få mer eftersom de folkmassor som Sverige aktivt har uppmuntrat att flytta till Sverige och EU i stor utsträckning har hamnat i Ungerns knä och överbelastat och destabiliserat deras institutioner och infrastruktur. De tvingas ta ansvar för våran skit. De gör våra myndigheters jobb lättare. Ungerns "regim" bidrar för denna lilla peng enormt till svenskarnas säkerhet. Sveriges egna regim hade för samma summa inte åstakommit en tiondel av detta resultat.
__________________
Senast redigerad av Sigma:R 2017-04-20 kl. 12:52.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback