Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 11:26
  #1
Medlem
ftdwiws avatar
Jag har sökt efter andra trådar eller information om detta spel här på FB, men inte funnit något eller inte lyckats hitta nålen i höstacken. Så jag skapar därmed en ny tråd i ämnet! Men egentligen borde alla trådar om SimCity slås ihop till 1 samlingstråd, för de flesta frågorna är ju snarlika, även om spelen skiljer sig lite granna åt, bara ett tips eller kanske ett förslag!

SimCity BuildIt är ett gratisspel som man laddar ner från Google Play och kanske även iStore.
Jag tror att det är främst avsett för touchschreens skärmar, tror inte man kan spela detta spel med mus eller tangentbord.
Spelet är gratis, det finns många som har byggt stora städer och kommit högt upp i nivåerna utan att ha spenderat en endaste krona. Naturligtvis om man har tålamod att vänta så länge, för det går att köpa sig framgång också och på så vis hoppa framåt i spelet.

Målet är att bygga sig en stor stad med mängder av höghus vid stranden på en stor sjö eller hav.
Det går att bara bygga villor och trailerparks, men det är de första stegen i byggandet, om man stannar med den villan, så får man en bygghatt hängandes över huset tills dess att du antingen flyttar bygget till ett annat hus eller faktiskt uppdaterar kåken till ett flerfamiljshus för att till slut vara en skyskrapa.

Spelet är ett singelspel, det går kanske att spela flera, men det är främst avsett att bara vara ett tidsfördriv, något att pyssla med när man inget annat har att göra.
Citera
2017-03-05, 11:36
  #2
Medlem
ftdwiws avatar
Mina frågetecken i spelet är dessa:

? Den dagliga skatten uppgår i mitt fall till ca 17,000, det är aldrig högre. Och om jag inte har loggat in på en dag eller två eller flera, så har jag ändå bara 17,000... Borde det inte dubblas så att jag dag 2 har istället 34,000 ?

? Varför kan jag inte bygga villor eller småhus? Borgmästarens kåk är en pampig herrgård med pool och klart och tydligt en enfamiljsvilla, men det är det enda huset som går att få på det viset, och det är det första huset någon någonsin bygger i sin stad. Så varför kan jag inte bygga mig ett villakvarter ?

? Daniels City är den första vännen som alla får. Han ligger på nivå 50 och har cirka 380,000 medborgare i sin stad. Det finns andra som också ligger på nivå 50 och har mångdubbelt fler medborgare. Och Daniels stad utvecklas inte, det händer ingenting där. Han kommer ofta in och köper något av mig, något som är svårsålt och svindyrt.
Jag tror att antalet medborgare i hans stad är antalet spelare som totalt finns i detta spel. Kan jag ha rätt i mitt antagande ?
Citera
2017-03-06, 12:04
  #3
Medlem
Kul litet spel. En fråga bara. Hur adderar man vänner? Har Daniel och sedan två random personer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback