Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 22:57
  #1
Medlem
Hej.
Dom 2-3 senaste dagarna har min Norska skogkatt Viktor varit "nedstämd" och inte velat vara social alls. Hållit sig för sig själv och inte lekt lika mycket med sin kompis som han brukar. ( sover typ 98% av dygnet )... han var väldigt sjuk för ca 5 månader sen då hans ryggmärg slutade producera blodkroppar. Men han inte inga symptomer nu som han hade när han var dålig då.
Viktor är innekatt, kastrerad och har inte ätit några växter eller annat som är giftigt. Vaccinerad som han ska. Dock är han lite dålig i magen och varit de i ca 2 dagar. Han äter,dricker, tvättar sig och går på lådan som vanligt. ( inte oftast fast lite sämre avföring )
Men vad tycker ni jag ska göra? Är de något akut, ska jag avvakta eller ska jag boka tid i veckan?
Citera
2017-03-04, 23:04
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzannie
Hej.
Dom 2-3 senaste dagarna har min Norska skogkatt Viktor varit "nedstämd" och inte velat vara social alls. Hållit sig för sig själv och inte lekt lika mycket med sin kompis som han brukar. ( sover typ 98% av dygnet )... han var väldigt sjuk för ca 5 månader sen då hans ryggmärg slutade producera blodkroppar. Men han inte inga symptomer nu som han hade när han var dålig då.
Viktor är innekatt, kastrerad och har inte ätit några växter eller annat som är giftigt. Vaccinerad som han ska. Dock är han lite dålig i magen och varit de i ca 2 dagar. Han äter,dricker, tvättar sig och går på lådan som vanligt. ( inte oftast fast lite sämre avföring )
Men vad tycker ni jag ska göra? Är de något akut, ska jag avvakta eller ska jag boka tid i veckan?

Boka en tid bara för att.
Citera
2017-03-04, 23:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzannie
Hej.
Dom 2-3 senaste dagarna har min Norska skogkatt Viktor varit "nedstämd" och inte velat vara social alls. Hållit sig för sig själv och inte lekt lika mycket med sin kompis som han brukar. ( sover typ 98% av dygnet )... han var väldigt sjuk för ca 5 månader sen då hans ryggmärg slutade producera blodkroppar. Men han inte inga symptomer nu som han hade när han var dålig då.
Viktor är innekatt, kastrerad och har inte ätit några växter eller annat som är giftigt. Vaccinerad som han ska. Dock är han lite dålig i magen och varit de i ca 2 dagar. Han äter,dricker, tvättar sig och går på lådan som vanligt. ( inte oftast fast lite sämre avföring )
Men vad tycker ni jag ska göra? Är de något akut, ska jag avvakta eller ska jag boka tid i veckan?

Ja, boka tid, definitivt. Förhoppnignsvist är det ett virus av samma slag som människor har ibland, ma är lite halvhängd ett par tre dagar och sedan går det över.

Men varför riskera någonting? Ta med ett urinprov om du kan.

Fö tempen kan du kolla i armhålan om du vill. Den brukar vara där 1 full grad C lägre än i anus.
Citera
2017-03-04, 23:26
  #4
Medlem
Då gör jag det. Tempen har jag tagit och den ligger stabilt. Nu ikväll far han runt här med sin kompis och busar. Skönt att han är lite sig själv iallafall. Men jag bokar tid för lite provtagning så får jag hoppas på det bästa.. men är de något akut tror ni? Eller kan jag avvakta tills på måndag?
Citera
2017-03-05, 11:32
  #5
Medlem
Steepfor4minutess avatar
Så länge katten äter och går på lådan som han brukar så kan du gott avvakta ett par dagar. Som tidigare nämnts så kan även katter åka på förkylningar och bli lite risiga, trots vaccinering. Det viktigaste är att han inte blir uttorkad.
Citera
2017-03-05, 12:24
  #6
Medlem
Fundera på ett veterinärbesök om han inte blir bättre inom ett par dagar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback