Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 22:55
  #1
Medlem
Citat:
– Vi fick in flera uppringare som berättade om en skottlossning. Polisen åkte dit, hittade en man som var skadat. Polisen gav första hjälpen och säkrade platsen innan ambulans kom till platsen, säger Calle Persson vid polisens ledningscentral.

Inga ytterligare uppgifter finns än.

http://www.expressen.se/kvallsposten...sning-i-malmo/
__________________
Senast redigerad av Sorbon 2017-03-04 kl. 23:10.
Citera
2017-03-04, 22:59
  #2
Medlem
Qaas avatar
Om polisen försökte med första hjälpen direkt så tyder ju väl det på att han är allvarligt skadad/döende?
Citera
2017-03-04, 23:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Om polisen försökte med första hjälpen direkt så tyder ju väl det på att han är allvarligt skadad/döende?

Första hjälpen kan väl vara allt från att sätta plåster till HLR.
Citera
2017-03-04, 23:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Om polisen försökte med första hjälpen direkt så tyder ju väl det på att han är allvarligt skadad/döende?


Kan ju även va sårskador. Lite bamseplåster på blatten
Citera
2017-03-04, 23:07
  #5
Medlem
Lite mer info:

Citat:
– Man har hört flera skott. Jag har pratat med vittnen som pratar om 6-7 skott. Jag ser sex till åtta polisbilar. De har spärrat av ett stort område. Bussar får inte köra förbi, säger Karsten Petersen, som är på platsen.

Citat:
På platsen för skottlossningen står en övergiven på snedden på gatan. Glassplitter från en krock eller från skottlossning ligger på gatan.
Citera
2017-03-04, 23:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Lite mer info:
Har en polare som e på väg dit,
Citera
2017-03-04, 23:09
  #7
Medlem
Två personer skottskadade nu. En person har hittats utomhus och en i en lägenhet i närheten.
Citera
2017-03-04, 23:10
  #8
Medlem
TypKanin2s avatar
Ja, det är två. Vad jag inte vet är var på gatan det är. Nån annan som vet?
Citera
2017-03-04, 23:10
  #9
Medlem
Kring vilka husnummer har detta inträffat?
Citera
2017-03-04, 23:11
  #10
Medlem
Förmodligen dålig skytt. 6-7 skott men ingen lyckad avrättning. Enligt rapporter har Polis kommit till sjukhuset för att förhöra BO.

Jag tror att Malmö har blivit lugnare? Men det kommer att kompenseras på andra platser i Sverige. Vi har fler och fler oroliga områden. Djävla politiker men folket har ju röstat för detta.
Citera
2017-03-04, 23:13
  #11
Medlem
Westerncivfuckups avatar
Det har inträffat precis utanför Pizzeria Sege. Där ligger även en frisör och en liten tobaksaffär precis brevid. Tror killen blev skjuten inne på pizzerian, om man ser på hur polisen rör sig.
Citera
2017-03-04, 23:13
  #12
Medlem
Gissar på att akuten är avspärrat som vanligt. Förvånad att det har gått flera dagar utan skjutning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback