Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 21:00
  #1
Medlem
Yttrandefrihet är en av demokratin grundlagar och demokrati betyder majoritetens åsikt, och det är inte nödvändigtvis måste ha rätt.

Mitt förslag att alla får rösta inför radering något ämne.

Om moderator anser att en tråd kan vara olämpligt för vilka anledning som helst, då kan moderator markera denna tråd för röstning för radering, och medlemmar som deltar eller kollar på denna tråd kan rösta om det är godkänt för radering eller nej.
2017-03-04, 21:40
  #2
Moderator
najass avatar
Kära nån, vem har lurat i dig att Flashback skulle vara en demokrati?

Admins bestämmer punkt slut, och moderatorerna upprätthåller admins regler.

Det är inget som kommer att röstas om.
2017-03-04, 21:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Kära nån, vem har lurat i dig att Flashback skulle vara en demokrati?

Admins bestämmer punkt slut, och moderatorerna upprätthåller admins regler.

Det är inget som kommer att röstas om.


Jag uppskattar din ärlighet, det tycker jag också, det finns inga yttrandefrihet alls.

Men det står yttrandefrihet på riktig, och om du läser min första rad då vet då varför det är en demokrati
2017-03-04, 21:56
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Jag uppskattar din ärlighet, det tycker jag också, det finns inga yttrandefrihet alls.

Men det står yttrandefrihet på riktig, och om du läser min första rad då vet då varför det är en demokrati

Precis, yttrandefrihet på riktigt. Du tillhör kanske de som tror att yttrandefrihet måste vara total för att vara maximal?

Flashbacks idé här är ju att yttrandefrihet ska gälla alla och det ska gå att diskutera vad som helst så smidigt som möjligt, och diskussionerna ska inte få förstöras av pajasar som skiter i allt eller ibland har mer lömska skäl att förstöra diskussioner.

Därför har vi en hel hoper regler som vi upprätthåller efter bästa förmåga.

Folk ska inte kunna fördärva diskussionerna genom att posta en massa trams (regel 0.03 tex)
Folk ska inte kunna spamma sina inlägg och dränka andras åsikter (regel 0.04)
Det ska vara så enkelt som möjligt att hitta de ämnen man vill diskutera (regel 0.01, 0.02)
Folk ska kunna få vara anonyma om de vill de och det ska inte gå att hota andra till tystnad (regel 1.06, 1.08)
Det är ett diskussionsforum och inte ett annonsplank. Vill du sälja din moppe får du göra det någon annanstans (regel. 1.01).

Regelverket är ingenting som det röstas om bland FB:are i gemen utan vill man skriva här så får man helt enkelt acceptera regelverket.

Ganska basic faktiskt.

Din sista mening är för övrigt obegriplig.
2017-03-04, 21:59
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Flashback är en diktatur med Admin som hövding och det är yttrandefrihet under ansvar, tyvärr är regler ett måste pga troll och dylikt som missbrukar forumet.
2017-03-05, 09:59
  #6
Medlem
Att medlemmar skulle ha möjlighet att rösta om trådar får vara kvar kommer då inte att genomföras utan grundläggande ändring av forumet. Däremot har väl moderatorer i forumdelar omröstning om det är osäkert om inlägg eller trådstarter bryter mot några regler. Det går även att rapportera inlägg i papperskorgen om man anser att en tråd inte skulle ha flyttats dit. Öppnar du (FB) Papperskorgen ser du att en tråd där flyttades tillbaka igår, så medlemmar kan förhandla med moderatorer och/eller rapportera ej borttagna inlägg så kan trådar och inlägg som tagits bort återställas, åtminstone i vissa fall, fast nog inte om det helt klart är ett brott mot någon regel under 1 i https://www.flashback.org/regler.
2017-03-05, 21:33
  #7
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Mitt förslag att alla får rösta inför radering något ämne.

Nej, det kommer inte att hända. Dels skulle det bli en administrativ flaskhals som heter duga, men det skulle också bli ett ständigt föremål för diverse raider och liknande.


admin5
2017-03-06, 15:36
  #8
Moderator
najass avatar
Då låses denna tråd enligt rutinerna. Om ny information tillkommer som gör att förslaget kan bli aktuellt för omprövning så kontakta en moderator i detta delforum så låses den upp för fortsatt diskussion.

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback