Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 15:18
  #1
Medlem
arakas avatar
https://www.inet.se/produkt/1517095/...-1070#comments
Vill ha en dator som funkar att spela på maxinställningarna i Battlefield 1.
Kommer denna att göra jobbet? Hur bra är skärmen som Inet rekommenderar datorn?
Citera
2017-03-04, 16:05
  #2
Medlem
1070 duger. Får väl runt 100 fps i ultra på BF1.

Det är väl en grym skärm. Jag vet inte vad jag ska säga.

Edit: Hade hellre byggt en själv. 8gig ram är lite snålt. *shrug*
__________________
Senast redigerad av Havrefnas 2017-03-04 kl. 16:14.
Citera
2017-03-04, 20:01
  #3
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Kommer denna att göra jobbet?
Man bör ha i åtanke att paketdatorer nästan alltid är byggda för att vara så billiga som möjligt, och så även denna gång. Det dom fokuserat på är att erbjuda en dator med i5'a och gtx1070 för under 13000.- (en enda krona under).

Chassiet ger ingen sådär jättebra kylning.
Nätagget kan starkt misstänkas vara av låg kvalitet (framgår inte vilket de satt i).
Moderkortet är mycket spartanskt utrustat.
Processorn är minsta i5'an och med intel originakylare som blir bullrig vid intensivt spelande.
Snålt med bara 8 gig minne, men det kan kanske räcka.
Snålt med bara 256 gig ssd och ingen lagringsdisk, så det kommer nog snabbt bli ganska trångt på ssd'n.
Grafikkortet är inte specificerat, men alltför ofta är det billigaste "hårtorksmodellen" i paketdatorerna och som väsnas olidligt mycket vid belastning.

Det blir nog inte billigare att bygga en egen dator, men man kan få SÅ mycket bättre grejor och av högre kvalitet, utan att priset blir orimligt. Låt säga du lägger på 2500 på det där priset. Fortfarande ett gtx 1070, men inte hårtorksmodellen, får k-modellen av i5, bättre moderkort, dubbla minnesmängden, dubbelt så rymlig ssd, bättre nätagg, bättre ventilerat chassi osv.

Monitorn siar jag inte så mycket om. Själv märker jag ingen skillnad alls mellan 60 och 144hz, kanske har med åldern att göra, däremot gillar jag inte tn-paneler pga dess färgåtergivning och påvra betraktningsvinkel, men ska man bara spela och är väldigt känslig för fps så är den kanske ok.
144hz belastar f.ö grafikkortet 2.4x mer än 60hz, så man får väga det mot vilka krav man har på grafikinställningarna och skärmupplösning också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback