Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-04, 17:25
  #13
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3487
Vad har invandringspolitik med global uppvärmning att göra?

Att den amerikanska högern ignorerar vetenskap beror väl på att det är ganska tomt i huvudet på dem.

För att dra ett exempel så drog jag invandringen pga att högern vet det bästa åt utsatta.
Att hjälpa 1% som kostar massvis bevittnar bara att man är korkad och deras tänk, gäller det samma inom klimatet.
Du till hör dom korkade ser jag i alla fall

Jorden går i cykler läs på för fan
2017-03-04, 17:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Jag fattar inte hur någon kan tycka att global uppvärmning är falskt, det finns forskningsbevis sedan längesen och många har märkt det säkert själv att somrarna blir längre och vintrarna kortare genom åren. Nu när Donald Trump är president har han i princip fått stöd från högerextremister och konservativa politiker. Nästan alla av hans supportrar tycker att det är strunt om att människor ligger bakom klimatförändringarna eller att det finns över huvud taget. Varför är det så egentligen?

För att de vill tjäna mer pengar. SÅ ENKELT ÄR DET.
2017-03-04, 18:32
  #15
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Vilka forskare är det och framförallt, vem finansierade deras forskning? Hade dessa finansiärer önskemål om vilka forskningsresultat som skulle presenteras?


Du menar anekdotisk bevisföring? Ska vi spela det spelet tycker jag tvärtom att vintrarna bara blir värre med åren...


... det vill säga människor som inte kollektivt reagerar med ryggmärgsreflexen när så kallade "forskare", eller ska vi säga (((forskare))) kommer med nya teorier.


Därför att det ÄR strunt. Klimatförändringar sker och har skett genom hela jordklotets historia. Ibland går det långsamt, ibland snabbare. Klotet blir ömsom varmare och ömsom kallare och det medför att områden tidvis hamnar under vatten och tidvis torkar upp och vegeteras/bebyggs. Det är helt naturligt och något som har varit en realitet genom historien.

Vad du istället bör fråga dig är vem som tjänar på den nuvarande klimatbluffen? Vilkas karriärer gynnas, vilka politiska agendor gynnas och vem tjänar pengar på att sådana som du blint tror på amsagorna som miljöagendan presenterar? Följ pengarna...

Hur kan någon med noll utbildning inom forskning tro att man vet vad som stämmer bäst med jordens klimat? Den typiska ursäkten är alltid: "Det var ganska kallt idag så det finns inte någon global uppvärmning". Det är vad Donald Trump själv hade tweetat om någon gång innan han blev president. Proffsigt.
2017-03-04, 18:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningssagare
Mycket enkelt, högermänniskor är i regel väldigt själviska människor som inte vill betala för något som inte kommer gynna dom själva personligen. Innerst inne fattar dom givetvis att global uppvärmning är verklig i allra högsta grad, även då de försöker övertyga andra om motsatsen.
Ja du. Alla vänstermänniskor jag känner och känt. Har alltid varit mycket snåla och själviska. De vill alltid att någon annan ska betala. Ja, fast det finns de som är värre och det är religiösa. Även att jag själva är kristen så kan jag säga det.
Som exempel på en snål Sosse, så kan vi ta en man som är rik på gamla dagar. Han sände reseräkningar till sin egen mors dödsbo, på de resor han gjorde när hon låg på sjukhus och skulle dö...
2017-03-04, 18:54
  #17
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Hur kan någon med noll utbildning inom forskning tro att man vet vad som stämmer bäst med jordens klimat?
Utbildning inom forskning? Vad är det för typ av utbildning du syftar på?

Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Den typiska ursäkten är alltid: "Det var ganska kallt idag så det finns inte någon global uppvärmning".
Ungefär som när du kom dragande med "och många har märkt det säkert själv att somrarna blir längre och vintrarna kortare genom åren", menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Det är vad Donald Trump själv hade tweetat om någon gång innan han blev president.
Ja, anekdotisk bevisföring av samma typ som du ägnar dig åt här och nu.

Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Proffsigt.
Det handlar inte om vad som är "proffsigt" utan om vad som är sant, vad som är fakta. Klimathysterikernas utsagor är inte sällan byggda på väldigt luddig grund och verkar enbart för att bygga en politisk och/eller ekonomisk plattform åt diverse vänsterpolitiker som Al Gore, Michael Bloomberg eller vår egen Gustaf Fridolin.

Miljöpolitik är likt vattenmelonen en tung röd klump med ett ytterst tunt skikt av grönt utanpå.
2017-03-04, 19:25
  #18
Moderator
najass avatar
Nix, inte ännu en allmän tråd om detta. Det finns en och det räcker: (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Vad den politiska högern tycker och tänker får du ta i Politik-forumen

låst

/mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback