Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-17, 16:49
  #25
Medlem
Svensk ishockeypublik beter sig mer som fotbollspublik.
Citera
2017-03-23, 01:54
  #26
Medlem
Supporterkultur. Passion.
Citera
2017-03-26, 12:23
  #27
Medlem
ulvvfs avatar
Just detta beteende, tycker jag jag mest är ännu en demonstration på att vi är närmare apor än så upplysta som vi tror att vi är. Men orsaken är nog annars att sport borta i USA/kanada är mest bara show, det är bara plastlag allihopa. Vi i sverige har väl på senare år försök imitera det då det generera mer pengarna för klubbarna.
Citera
2017-03-26, 23:07
  #28
Medlem
Dom har väl inga hejaklackar i NHL heller, är väl sällan det är supportergrupper , det är väl mer man drar igång någon ramsa åsså sjunger alla med.
Citera
2017-05-31, 19:31
  #29
Medlem
Pfaltzs avatar
Jag tror att det finns ett allvarligt attitydproblem i svensk hockey. Jämför med handboll, en kanske ännu tuffare sport. Där vevas det inte spelare emellan eller skriks på domare för jämnan. Spelare som saknar folkvett är det gott om. Per Ledin är väl den mest kände, men även sådana skitstövlar som i Brynäs som hånat motståndarmålvakten för hans adhd och Asperger.
Citera
2017-06-02, 07:56
  #30
Medlem
Displaceds avatar
Du verkar inte ha sett mycket NHL-hockey. "Ref you suck" förekommer ju nästan varje match.
Citera
2017-06-03, 20:44
  #31
Medlem
parskis avatar
Jag är uppväxt i Dalarna och vi skriker då inte på domaren.
Citera
2018-11-29, 22:06
  #32
Medlem
Paradocss avatar
An armed society is an polite society!

Nä, ligger nog mer i att jänkarna konsumerar sport mer som underhållning - de är inte så "involverade" som andra länders publik. Ibland är publiken knäpptyst under långa stunder under mathcerna i NHL. Lite märkligt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback