Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 05:34
  #1
Medlem
Burnhams avatar
Hej!
Jag har på senaste börjat intressera mig för swingtrading. Det svåra med swingtrading, för mig, är all jargong, olika strategier, köpa rätt, sälja rätt och teknisk analys rent allmänt. Därav skulle jag vilja bli bombarderad med litteratur och andra hjälpmedel riktad specifikt mot TA och swingtrading. Eftersom jag fortfarande är nybörjare handlar jag inte med stora pengar och vill därför inte köpa något program för TA. Därav undrar jag om det finns något gratis program/hemsida med det grundläggande som MA20, MA50, MA100, RSI, trendlinje etc etc.

Alla bidrag uppskattas väldigt mycket.
Citera
2017-03-04, 21:03
  #2
Medlem
kör grafer via investing.com på Youtube hittar du lite utbildning via Unga Aktiesparare, Nornet mfl. Lär dig lite grunder med candlestick, stöd/motstånd, MA mm - sen är det viktiga att själv sitta o studera o rita i grafer.
Citera
2017-03-05, 12:11
  #3
Medlem
BarbecueBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Hej!
Jag har på senaste börjat intressera mig för swingtrading. Det svåra med swingtrading, för mig, är all jargong, olika strategier, köpa rätt, sälja rätt och teknisk analys rent allmänt. Därav skulle jag vilja bli bombarderad med litteratur och andra hjälpmedel riktad specifikt mot TA och swingtrading. Eftersom jag fortfarande är nybörjare handlar jag inte med stora pengar och vill därför inte köpa något program för TA. Därav undrar jag om det finns något gratis program/hemsida med det grundläggande som MA20, MA50, MA100, RSI, trendlinje etc etc.

Alla bidrag uppskattas väldigt mycket.


Mjukvara som är gratis beror helt på vad du ska tradea, så vad ska du tradea? aktier?


Litteratur genom Böcker eller på nätet? gratis det också eller?
Citera
2017-03-06, 01:14
  #4
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
kör grafer via investing.com på Youtube hittar du lite utbildning via Unga Aktiesparare, Nornet mfl. Lär dig lite grunder med candlestick, stöd/motstånd, MA mm - sen är det viktiga att själv sitta o studera o rita i grafer.
Tackar ödmjukast!
Citat:
Ursprungligen postat av BarbecueBob
Mjukvara som är gratis beror helt på vad du ska tradea, så vad ska du tradea? aktier?


Litteratur genom Böcker eller på nätet? gratis det också eller?
Främst index och råvaror som omx, s&p, olja, guld etc. Aktier också men då större som h&m, fingerprint osv.

Litteraturen behöver inte vara gratis. Jag kommer förmodligen beställa fysiska böcker från typ adlibris.
Citera
2017-03-06, 02:12
  #5
Medlem
BarbecueBobs avatar
isåfall...

real-time charts på råvaror, index valutor för IG markets kunder gratis. Rekommenderar starkt prorealtime via IG. Räcker med att du har ett demo acc där

Real-time data på alla aktier från stockholmsbörsen och skitlistorna med Infront via Avanza men bara gratis om du har över 1k i courtage / mån. Annars borde investing.com räcka för de större aktierna.

http://www.babypips.com/school ger dig all TA du behöver veta (och mer vad du behöver). Skippa forex delarna om du nu inte tycker om valutor.

angående böcker rekommenderar Linda Raschke - Street smarts för att inse hur enkla profitabla trading strategier ska vara. Finns gratis om du letar på nätet. Kom ihåg TA ska vara simpelt!
Citera
2017-03-07, 21:59
  #6
Medlem
Avon.Bs avatar
Tradingview.com för grafer, men de är iofs dåliga på Europeiska aktier, då fungerar Investing.com bättre av någon jävla anledning trots att de använder Tradingviews mjukvara.

För böcker, börja med orginalen från första halvan av 1900-talet:
Technical Analysis and Stock Market Profits by Richard. Schabacker
Technical Analysis of Stock Trends by Robert D. Edwards, John Magee
How I Made $2,000,000 in the Stock Market by Nicolas Darvas
Reminiscences of a Stock Operator by Edwin Lefèvre
Citera
2017-03-07, 22:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Hej!
Jag har på senaste börjat intressera mig för swingtrading. Det svåra med swingtrading, för mig, är all jargong, olika strategier, köpa rätt, sälja rätt och teknisk analys rent allmänt. Därav skulle jag vilja bli bombarderad med litteratur och andra hjälpmedel riktad specifikt mot TA och swingtrading. Eftersom jag fortfarande är nybörjare handlar jag inte med stora pengar och vill därför inte köpa något program för TA. Därav undrar jag om det finns något gratis program/hemsida med det grundläggande som MA20, MA50, MA100, RSI, trendlinje etc etc.

Alla bidrag uppskattas väldigt mycket.

En bra start att lära sig TA är Aktiespararnas grunder (helt gratis): http://www.aktiespararna.se/lar-dig-...eknisk-analys/
Citera
2017-03-07, 22:57
  #8
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbecueBob
isåfall...

real-time charts på råvaror, index valutor för IG markets kunder gratis. Rekommenderar starkt prorealtime via IG. Räcker med att du har ett demo acc där

Real-time data på alla aktier från stockholmsbörsen och skitlistorna med Infront via Avanza men bara gratis om du har över 1k i courtage / mån. Annars borde investing.com räcka för de större aktierna.

http://www.babypips.com/school ger dig all TA du behöver veta (och mer vad du behöver). Skippa forex delarna om du nu inte tycker om valutor.

angående böcker rekommenderar Linda Raschke - Street smarts för att inse hur enkla profitabla trading strategier ska vara. Finns gratis om du letar på nätet. Kom ihåg TA ska vara simpelt!

Citat:
Ursprungligen postat av Avon.B
Tradingview.com för grafer, men de är iofs dåliga på Europeiska aktier, då fungerar Investing.com bättre av någon jävla anledning trots att de använder Tradingviews mjukvara.

För böcker, börja med orginalen från första halvan av 1900-talet:
Technical Analysis and Stock Market Profits by Richard. Schabacker
Technical Analysis of Stock Trends by Robert D. Edwards, John Magee
How I Made $2,000,000 in the Stock Market by Nicolas Darvas
Reminiscences of a Stock Operator by Edwin Lefèvre

Citat:
Ursprungligen postat av aremak
En bra start att lära sig TA är Aktiespararnas grunder (helt gratis): http://www.aktiespararna.se/lar-dig-...eknisk-analys/
Tack så mycket för era tips!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback