Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 01:34
  #1
Medlem
Hej,

Jag undrar om någon känner till någon dns hosting som är anonym. Jag har en dedikerad server och vill göra att när man whoisar den så visar den lite vilseledande info.

Någon som känner till någon sådan tjänst eller har tips?
Citera
2017-03-04, 08:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morotskakan55
Hej,

Jag undrar om någon känner till någon dns hosting som är anonym. Jag har en dedikerad server och vill göra att när man whoisar den så visar den lite vilseledande info.

Någon som känner till någon sådan tjänst eller har tips?
Egensajt? MissHosting?
__________________
Senast redigerad av Elysia 2017-03-04 kl. 08:55.
Citera
2017-03-04, 11:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Egensajt? MissHosting?

Ja det är min hemsida som jag har på servern
Citera
2017-03-04, 13:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morotskakan55
Ja det är min hemsida som jag har på servern
Både Egensajt & MissHosting erbjuder WhoisGuard.
Citera
2017-03-18, 19:13
  #5
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morotskakan55
Hej,

Jag undrar om någon känner till någon dns hosting som är anonym. Jag har en dedikerad server och vill göra att när man whoisar den så visar den lite vilseledande info.

Någon som känner till någon sådan tjänst eller har tips?

Vet inte vad du vill ha egentligen, dns har ju inget med whois att göra. Om du har registrerat din egen domän så kan du hos typ alla få whois skydd (gratis eller kostar) - då kommer det inte stå ditt namn där.

Om du INTE har egen domän så är det inte säkert du kan få skydd. För DNS records finns det inget skydd, alla kan slå upp din IP adress på din server.
Citera
2017-03-18, 19:22
  #6
Medlem
25Decembers avatar
Kör du med Cloudflare kommer deras DNS att synas. Dock så går det att komma runt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback