Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 22:13
  #1
Medlem
Hola!

Jag ominstallerade mitt Windows 10 till Windows 7 då jag hade ett nedladdat på usb. Efter installationen blev datorn relativt seg, tex öppna "den här datorn" tog en halv sekund längre än vad det brukade. Alltså inget farligt utan bara drygt och irriterande. Samma sak med att extrahera spel jag laddat ner, tog minst dubbel så lång tid som innan jag ominstallerade. Trodde det berodde på mitt nedladdade Windows så jag laddade ner Windows 10 igen (hehe). Problemen återstår dock. Så det känns inte som att det borde vara något problem med själva Windows. Har även uppgraderat bios och installerat alla drivrutiner. Får "Low memory. Your installed system memory is below the minimum specification. The game performance could suffer as a result." när jag startar Just cause 3, trots att rekomenderat är just 8gb.

Har felsökt med några benchmark/test program:

Windows Memorydignostic - ok
IntelBurnTest - ok
Realtemp har normala temperaturer
http://www.userbenchmark.com/UserRun/2991098 Såg nu att jag fick "Performing below expectations" på både CPU och SSD men syns inget i testerna jag gjort.

(Ska låta Prime95 stå på under natten)

Bytte precis chassit innan jag ominstallerade Windows (första gången) men jag vet vad jag gör och var försiktig så borde inte vara något problem där.

Specs:
Moderkort: Gigabyte GA-X99-UD4
Processor: Intel Core i7 5930K 3,5GHz Socket 2011-3 Box
Ram: Crucial Ballistix Sport DDR4 PC19200/2400MHz CL16 8GB
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 960 2GB STRIX DC2 OC
Nätaggregat: Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W
Hårddisk: SSD Samsung 850 EVO Series 1TB (Windows)
Hårddisk 2: WD Red WD30EFRX 64MB 3TB

Någon som vet vad jag kan testa?
Citera
2017-03-04, 09:59
  #2
Moderator
Protons avatar
Flyttar till bättre forum.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2017-03-05, 11:03
  #3
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
När du böt chassi fick du då i alla strömkontakter så de sitter som de ska? Tänker främst på den till cpu men även övriga. Hur mycket minne rapporterar moderkortet är installerat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback