Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 21:08
  #1
Medlem
Hej, jag hoppas jag startade tråden i rätt forum nu!

Jag har kört lastbil i Stockholm (singelbil) ett par år nu och funderar på att snart ta släpkortet. Min fråga till er som kör släp; vilka är fördelarna tycker ni med att köra bil och släp jämfört med den vanliga distributionen med singelbil i tex city? Och vilka nackdelar finns det.
Citera
2017-03-04, 18:04
  #2
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubadubb
Hej, jag hoppas jag startade tråden i rätt forum nu!

Jag har kört lastbil i Stockholm (singelbil) ett par år nu och funderar på att snart ta släpkortet. Min fråga till er som kör släp; vilka är fördelarna tycker ni med att köra bil och släp jämfört med den vanliga distributionen med singelbil i tex city? Och vilka nackdelar finns det.
Hmm,du skulle inte tycka det var bökigt att snurra runt på dina rutter med ett släp hängande bakom bilen?

Fördelar med det?

Ska man lasta ur bilen,så behöver man ju koppla av släpet..osv..
Citera
2017-03-04, 22:39
  #3
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren

Ska man lasta ur bilen,så behöver man ju koppla av släpet..osv..
Inte nödvändigtvis, många lossar med motviktstruck från sidan.
Citera
2017-03-04, 23:50
  #4
Medlem
toby79s avatar
Det är klart att du ska ta CE. Vad för och nackdelar innebär för dig kan man ju inte svara på. Men fördelen med CE är att du breddar din kompetens och gör att du får mer att välja på.
Citera
2017-03-06, 22:27
  #5
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Inte nödvändigtvis, många lossar med motviktstruck från sidan.
Ha, ha, ha!
Tankevurpa ,såklart man kan göra det!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback