Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 18:18
  #1
Medlem
knohults avatar
En rysare. Jag bytte leverantör från telia till bahnhof i oktober och fick besked att bahnhof skulle leverera från mitten februari (15de). Idag står jag fortfarande utan bredband dvs tv, musik och möjlighet att jobba hemifrån. Bahnhof support kan inte ge besked när jag är uppkopplad utan endast hänvisa till att deras stadsnätbokag har fått min felanmälan. Är jag den ende som bahnhof ignorerar eller finns det fler stackare?
Citera
2017-03-03, 18:31
  #2
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Hmm, hur är beskedet uttryckt? Du har väl rätt till kompensation om du betalar för en tjänst du inte får? Eller så betalar du inte än, problemet är att ofta är det stadsnätet som krånglar och inte Bahnhof så se till att klaga hos båda instanser. Kontakta ARN och be dem om råd.
Citera
2017-03-03, 18:39
  #3
Medlem
knohults avatar
Bahnhof säger att det är deras stadsnät som sitter på problemet. Bolaget heter opengiga och ägs också av bahnhof. Jag har villafiber och beställde 1g, vet inte om hastigheten kan vara problemet?
Citera
2017-03-03, 19:05
  #4
Medlem
mainfurers avatar
För mig tog det inte mer än 15 minuter att få Banhof via Svenska stadsnät. Skaffade 10/10 o ligger på 11.5 ungefär

Svenska stadsnät och deras sida är en flaskhals bara, inget annat
Citera
2017-03-06, 12:34
  #5
Medlem
knohults avatar
Nu har det löst sig efter lite byråkratiskt krångel. 1gig upp och ned och playstation utan lagg.
Citera
2017-05-03, 14:08
  #6
Medlem
Doleos avatar
Nu är jag riktigt förbannad på Bahnhof, det går inte att komma fram till kundtjänst, efter att ha ringt upp dem 3 ggr, med väntetid på runt 15 minuter och när den automatiska rösten säger, "nu är det mindre än en minut kvar", så avslutas samtalet.

Problemet är att i brist på IP4-adresser, så får man numera "icke-publika-adresser", vilket inte funkar på vissa sidor, där det krävs autenticeringsystem. När jag försökte att beställa en publik IP-adress via deras portal, stod det att jag har Telia som ISP (??!) och därför kunde de inte ge mig en publik IP-adress. (Jag har Stockholm Söderorts stadsnät).

För mig har det inneburit många problem med dessa "icke-publika-adresser", ibland när jag kollat upp min IP-adress, står det att min dator finns i Norge!!? Plus att när jag kollar upp IP-adressen, stämmer den inte överens med den adress som anges i 'Status för Anslutning till lokalt nätverk'. Här kan man kolla upp det: https://www.whatismyip.com/what-my-i...-me/?iref=home, där står det tydligt att jag har Bahnhof som, ISP: dynamic private network, men med en annan IP-adress. Dessutom har jag under det senaste halvåret haft problem med uppkopplingen, helt plötsligt försvinner den, ibland flera gånger i veckan.

För något år sedan tyckte jag att Bahnhof var en bra ISP, men nu suger de k*k. Det går ju inte ens att få kontakt med dem via kundtjänst.

__________________
Senast redigerad av Doleo 2017-05-03 kl. 14:13.
Citera
2017-05-03, 17:36
  #7
Medlem
Din bostad är förmodligen uppkopplad via "telia öppen fiber" eller nåt motsvarande.
Då är det Telia som bestämmer vilken ip-adress som din hemma-router får på utsidan.

Och då kan/får ingen av deras tjänste-ISPer tilldela dig en publik dynamisk adress.
Så problemet orsakas då till 100% av att Telia äger ditt access-nät.

Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Nu är jag riktigt förbannad på Bahnhof, det går inte att komma fram till kundtjänst, efter att ha ringt upp dem 3 ggr, med väntetid på runt 15 minuter och när den automatiska rösten säger, "nu är det mindre än en minut kvar", så avslutas samtalet.

Problemet är att i brist på IP4-adresser, så får man numera "icke-publika-adresser", vilket inte funkar på vissa sidor, där det krävs autenticeringsystem. När jag försökte att beställa en publik IP-adress via deras portal, stod det att jag har Telia som ISP (??!) och därför kunde de inte ge mig en publik IP-adress. (Jag har Stockholm Söderorts stadsnät).

För mig har det inneburit många problem med dessa "icke-publika-adresser", ibland när jag kollat upp min IP-adress, står det att min dator finns i Norge!!? Plus att när jag kollar upp IP-adressen, stämmer den inte överens med den adress som anges i 'Status för Anslutning till lokalt nätverk'. Här kan man kolla upp det: https://www.whatismyip.com/what-my-i...-me/?iref=home, där står det tydligt att jag har Bahnhof som, ISP: dynamic private network, men med en annan IP-adress. Dessutom har jag under det senaste halvåret haft problem med uppkopplingen, helt plötsligt försvinner den, ibland flera gånger i veckan.

För något år sedan tyckte jag att Bahnhof var en bra ISP, men nu suger de k*k. Det går ju inte ens att få kontakt med dem via kundtjänst.

Citera
2017-07-03, 12:59
  #8
Medlem
BAHNHOF ÄR KATASTROF!....obefintlig kommunikation med kunden då fel uppstår, de struntar i dig!
Citera
2017-07-03, 18:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo

Problemet är att i brist på IP4-adresser, så får man numera "icke-publika-adresser", vilket inte funkar på vissa sidor, där det krävs autenticeringsystem. När jag försökte att beställa en publik IP-adress via deras portal, stod det att jag har Telia som ISP (??!) och därför kunde de inte ge mig en publik IP-adress. (Jag har Stockholm Söderorts stadsnät).

För mig har det inneburit många problem med dessa "icke-publika-adresser", ibland när jag kollat upp min IP-adress, står det att min dator finns i Norge!!? Plus att när jag kollar upp IP-adressen, stämmer den inte överens med den adress som anges i 'Status för Anslutning till lokalt nätverk'. Här kan man kolla upp det: https://www.whatismyip.com/what-my-i...-me/?iref=home, där står det tydligt att jag har Bahnhof som, ISP: dynamic private network, men med en annan IP-adress. Dessutom har jag under det senaste halvåret haft problem med uppkopplingen, helt plötsligt försvinner den, ibland flera gånger i veckan.
Bahnhof köpte upp många publika IP adresser från Norge, därför problemet med norska IP adresser. Stockholm Söderorts stadsnät är inget jag hört talas om, det är antagligen ägt av något annat, t.ex. Zitius eller Telia Öppen Fiber. Dock är det inte Zitius då Bahnhof enbart har publika IP adresser i deras nät. Dock ska inte en NAT IP adress orsaka problem med din uppkoppling.

Når du inte fram till kundtjänst är det lika bra att skicka mejl till dem. Vissa tider på dagarna är värre än andra när det kommer till telefonköerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback