Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-04-17, 12:41
  #109
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User3934
Jag har en fundering kring alkohol ifall någon vill berätta. Hur började det för er som är/varit alkoholister? Jag dricker periodvis och dricker då oftast 2-3 st 33cl starköl, vilket jag gör ca varannan dag under de perioder jag dricker.

Varannan dag känns rätt ofta och än så länge har jag inte ökat mängden jag dricker. Sen kan jag ha 1-2 veckor när jag inte dricker alls.

Det jag undrar över är alltså om en del känner igen sig i detta, att det börjat så här och att jag bör vara försiktig?

När man började höra röster, få vanföreställningar så hade det gått för långt, men det kan ta tid
Citera
2018-04-17, 12:44
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User3934
Jag har en fundering kring alkohol ifall någon vill berätta. Hur började det för er som är/varit alkoholister? Jag dricker periodvis och dricker då oftast 2-3 st 33cl starköl, vilket jag gör ca varannan dag under de perioder jag dricker.

Varannan dag känns rätt ofta och än så länge har jag inte ökat mängden jag dricker. Sen kan jag ha 1-2 veckor när jag inte dricker alls.

Det jag undrar över är alltså om en del känner igen sig i detta, att det börjat så här och att jag bör vara försiktig?

Varfor dricker du... Där ligger alla svar på dina spekulationer.
Din anledning till att dricka kan gora dig till alkis.
Om du kan bota det som får dig att dricka forts kan du inte bli alkis.
Citera
2018-04-17, 12:46
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
När man började höra röster, få vanföreställningar så hade det gått för långt, men det kan ta tid

Det har ju med detox att gora. Hade en djävlig en när jag i ett asiatiskt land horde alla prata svenska.
Citera
2018-04-17, 22:23
  #112
Medlem
Jag hade redan ett narkotikamissbruk när jag började dricka. Började dricka vid sidan av amfetaminet. Sedan så började jag dricka när jag försökte minska med de övriga drogerna. Det är ju så lätt. In på systembolagetlite snabbt, hämta lite flytande mod. Den svarta marknaden är ju också enkel att hitta, men det krävs kanske lite mer ansträngning och commitment. För min del iallafall.

Med commitment menar jag att jag inte skulle gå till svarta marknaden spontant, för en liten mängd. På systembolaget kan jag glida in och köpa mig ett par flaskor vin.

Det bästa tror jag är att inte börja alls.
Citera
2018-04-20, 07:55
  #113
Medlem
madetosquats avatar
Alkoholism är definitionsfråga eller hur? Min egen är att dricker du alkohol är du alkoholist! Snävt? mmmmmmm

Hur det börjar är en annan intressant fråga. Kanske redan från barnaåldern..observerar vi(svårt att undgå) de vuxnas fascination för att dricka ur små färgglada flaskor. Det här är en öl! Den kan man dricka! Logiskt och givet. Man kan få lite roligare får man höra, vi ser reklam med leende människor i sociala atmostfärer, aldrig någon reklam med spyor av blod och ensamhet, gapande skrikande ångest och självdestruktion.

Givetvis vill de som dricker övertala dig att göra detsamma. Det är ju rätt, det jag gör. Gud har uppfunnit alkoholen. nog sagt
Citera
2018-04-30, 23:15
  #114
Medlem
Hasse Heroins avatar
Diagnos (Alkoholism) enligt AA stora boken -den korta versionen

Om du finner att du har liten eller ingen kontroll över den mängd alkohol du konsumerar så är du förmodligen alkoholist.
Citera
2018-06-11, 17:31
  #115
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Hur orkar du suga i dig ett sexpack folköl innan jobbet varje morgon?
Eller jobbar du mest kvällar?

Jobbar mest kvällar. Men ibland om jag skulle jag ha över så går jag upp tidigare för att dra i mig det. Sprit har jag inte hemma längre för att jag vet att jag hade minst dragit i mig halva flaskan innan jobb oavsett dag/kväll.
Citera
2018-06-14, 18:49
  #116
Medlem
hobbe1991s avatar
Idag har jag druckit 2.5 flaskor med 85 % alkogel. Sedan till banken på möte med min svärmor och sedan till arbete och då fick jag min arbetskompis att köpa 14 st 7.5 halvliters Sofiero för en hundring. Jag är enbart 27 år och känner att det har gått så långt att jag kan nog fan inte sluta.

Jag känner för varje andetag Hur aceton ångorna kommer ur munnen.
__________________
Senast redigerad av hobbe1991 2018-06-14 kl. 18:54.
Citera
2018-06-14, 19:16
  #117
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Idag har jag druckit 2.5 flaskor med 85 % alkogel. Sedan till banken på möte med min svärmor och sedan till arbete och då fick jag min arbetskompis att köpa 14 st 7.5 halvliters Sofiero för en hundring. Jag är enbart 27 år och känner att det har gått så långt att jag kan nog fan inte sluta.

Jag känner för varje andetag Hur aceton ångorna kommer ur munnen.
Åk till psykakuten och lägg in dig nu idag.
Eller ta åtminstone kontakt med beroendecentrum i din kommun direkt i morron.

Fortsätter du så här kommer din kropp ge upp, ganska snart troligen. Det är verkligen ingen smärtfri och vacker död.

Alla kan sluta det hänger på vilja och mod. Mod att börja någonstans och vilja att fullfölja det man börjat.
Citera
2018-06-14, 19:29
  #118
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Idag har jag druckit 2.5 flaskor med 85 % alkogel. Sedan till banken på möte med min svärmor och sedan till arbete och då fick jag min arbetskompis att köpa 14 st 7.5 halvliters Sofiero för en hundring. Jag är enbart 27 år och känner att det har gått så långt att jag kan nog fan inte sluta.

Jag känner för varje andetag Hur aceton ångorna kommer ur munnen.
Med den konsumtionen behöver du professionell hjälp. Som Morfar skriver, åk in till psykakuten.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback