Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-05, 09:15
  #25
Medlem
Klarabella79s avatar
Innan du drar förhastade slutsatser så borde du veta vad för mediciner hon tar! Bara för att dessa kanske är s.k narkotikaklassade så betyder det inte att det är heroin hon använder.

Jag själv, hör och häpna fick Lergigan comp vid bägge graviditeter pga kräkfobi, så jag fick dessa i förebyggande syfte från dag 1 av gynekologen. Sen fick jag även ta upp till full dos av citodon pga bäcken besvär.

Lergigan kan man även ta t.ex som lugnande och citodon går under det folk kallar för "narkotikaklassat"..

Så varken du eller andra ska döma henne innan du vet VAD och VARFÖR hon tar dessa. Du är, antar jag ingen läkare eller övrig legitimerad vårdpersonal, utan har väl bara hört "knark" och nu blivit hispig.
Citera
2017-03-05, 11:58
  #26
Medlem
GuldBuddahs avatar
Vilka egoistiska människor det finns. Smutsiga White trash.
Tycker synd om det ofödda barnet som säkert kommer behöva dras med en funktionsnedsättning eller någon annan sjukdom bara för att morsan är så psykiskt svag att hon måste knarka sig igenom vardagen.

Idiot.
Citera
2017-03-05, 18:18
  #27
Medlem
Hon är inte beroende av preparaten. Jag vet vad hon tar för preparat(inte bara lugnande..) och att det inte är utskrivna av en läkare. Hon har ingen aning om att jag vet detta. Är en komplicerad situation på många plan,så därför jag velar. Kan inte riktigt förklara varför.

Någon som har erfarenhet av sån oro-anmälan? Vad händer då?
Citera
2017-03-05, 19:26
  #28
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis
Hon är inte beroende av preparaten. Jag vet vad hon tar för preparat(inte bara lugnande..) och att det inte är utskrivna av en läkare. Hon har ingen aning om att jag vet detta. Är en komplicerad situation på många plan,så därför jag velar. Kan inte riktigt förklara varför.

Någon som har erfarenhet av sån oro-anmälan? Vad händer då?


Vad är det för preparat då? Skriv gärna det. Kolla annars på janusinfo.se och sök på läkemedlen under graviditet så får du bättre svar
Citera
2017-03-15, 23:32
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis
Hon är inte beroende av preparaten. Jag vet vad hon tar för preparat(inte bara lugnande..) och att det inte är utskrivna av en läkare. Hon har ingen aning om att jag vet detta. Är en komplicerad situation på många plan,så därför jag velar. Kan inte riktigt förklara varför.

Någon som har erfarenhet av sån oro-anmälan? Vad händer då?

Du ringer eller skriver ett brev till socialförvaltningen i den kommun hon bor i.
Om du vill vara anonym så kan du inte maila, för hon har rätt att få ut alla handlingar som gäller hennes ärende.
Du ber i växeln att få tala med en socialsekreterare i barn o familjegruppen, säg att du ska göra en orosanmälan om en gravid kvinna som knarkar.
I samtalet med socialsekreteraren lämnar du alla uppgifter du har på henne, personnummer, adress, telefon, och beskriv vad du vet.
När du lämnat all information du har, har du gjort ditt.
Därefter öppnas en paragraf 50 utredning på kvinnan. De kommer att utreda hennes situation och bedöma hur illa det är, och vilka stödinsatser hon behöver. De kommer ju att prata med henne och erbjuda hjälp. Vill hon inte ta emot hjälp frivilligt så kan det ske med tvång om situationen, alltså knarkandet är riktigt illa.
Det som är bra är att du hjälper ett ofött barn som kanske annars blir utsatt för en påverkad person under den viktigaste tiden i sitt liv och då han eller hon inte kan tala för sig själv. Det är ingen bra start att börja livet med en påtänd mamma (tänk bäbisen i Sundsvall som hittades av polis i en lägenhet, ensam, medan de tagit in föräldrarna som inte larmat om att bäbisen var kvar i hemmet).

Du kommer inte att skada den här kvinnan, du ger henne möjlighet att få hjälp och du kanske räddar en annan människas liv och framtid. Spädbarn som växer upp hos en knarkande mamma går det sällan bra för.

Om du inte vill ringa själv så pma mig med uppgifter så gör jag det åt dig.
Citera
2017-03-17, 03:29
  #30
Medlem
Koettbullens avatar
Var en dryg jävel och lämna in ett anonymt tips hos socialen. Det är helt jävla ofattbart att pundare inte kan hålla sig undan knarket i ett par månader medan de är på smällen. Snacka om att ens hjärna är ersatt av en haschplanta.
Citera
2017-03-17, 05:35
  #31
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sopppotatis
Hon är inte beroende av preparaten. Jag vet vad hon tar för preparat(inte bara lugnande..) och att det inte är utskrivna av en läkare. Hon har ingen aning om att jag vet detta. Är en komplicerad situation på många plan,så därför jag velar. Kan inte riktigt förklara varför.

Någon som har erfarenhet av sån oro-anmälan? Vad händer då?
Att du ens funderar på huruvida du ska göra något får mig att tro att du själv håller på med droger eller är sinnesslö, lågutbildad, whitetrash, samt att du går omkring och "myser" med din vetskap.

Det är nog kört ändå, barnet kommer att få skador på ena eller andra sättet och hamna på ett hem så det bästa vore om någon knuffade ner mamman för en lång lång trapp så slipper jag betala skatt till ännu en onyttig cp-unge.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback