Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 13:55
  #1
Medlem
Nonchis avatar
Hej!

Osäker på om det här blir rätt forumsdel, annars får mod gärna flytta.

Funderar på att köpa en Chromecast för att slippa ha kablar överallt, men har inte något fast bredband i lägenheten där jag bor. Använder istället en iPhone som hotspot (har abonnemang med obegränsad surfmängd och 4G så har just nu 22/10, vilket är bättre än adsl-linan här hade kunnat leverera i vilket fall).
Kan man lösa så att Chromecasten ansluter mot detta nätverket, eller är ett krav för att använda Chromecast att man har en fast lina med tillhörande router?
Citera
2017-03-03, 15:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonchi
Hej!

Osäker på om det här blir rätt forumsdel, annars får mod gärna flytta.

Funderar på att köpa en Chromecast för att slippa ha kablar överallt, men har inte något fast bredband i lägenheten där jag bor. Använder istället en iPhone som hotspot (har abonnemang med obegränsad surfmängd och 4G så har just nu 22/10, vilket är bättre än adsl-linan här hade kunnat leverera i vilket fall).
Kan man lösa så att Chromecasten ansluter mot detta nätverket, eller är ett krav för att använda Chromecast att man har en fast lina med tillhörande router?
Kommer att fungera. Däremot hade jag nog personligen valt att köpa en 4G-router, och be din operatör skicka ett extra sim-kort, vilket inte kostar många kronor per månad. På så vis kan du använda ditt mobila bredband, och fortfarande ha fri surf. Finns routrar för detta som ligger allt från 500kr och uppåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback