Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-18, 20:53
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Men upplever du verkligen några problem med att spela i 1080p med ditt 780-kort? 1080p ställer ju inte särskilt högra krav på varken grafikkortet eller processorn, inte ens med alla tänkbara effekter påslagna.
Beror ju på hur många FPS man vill uppnå i nämnda upplösning. När jag körde Far Cry primal t ex med allt på Ultra i 1080p på ett GTX780, droppade FPS från 60 till runt 35-40 när det hände mycket på skärmen samtidigt, t ex då man kom in i en by och omringades av infödingar med omfattande strider samtidigt. Och det märks något enormt! Inte en chans att ett 780 klarar konstant 60FPS i grafikintensivare spel. Kommande spel kommer såklart kräva ännu mer, systemkraven ökar konstant. Nöjer man sig med stabila 30FPS så visst, då duger ett 780 även idag.
Citera
2017-03-31, 18:36
  #38
Medlem
Grandesporross avatar
För att variera från nvidia lite så kan jag varmt rekomendera RX 480 4 GB ram, köpte ett för 205€

Min rigg som börjar bli till åren FX 6300 OC 4,2ghz, 16 GB ram, GTX 760. har gått från att lagga på de nyare spelen sub fullHD till att köra allt från BF 1, DOOM, ROME total war II ultra i full hd utan problem.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback