Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-03, 11:52
  #1
Medlem
Halloj!
Jag har bestämt mig för att tävla i Mens Physique, när är inte riktigt bestämt men beroende på hur jag kommer att utvecklas kanske det inte är någon omöjlighet den senare delen utav 2019.
Den här tråden riktar sig väl mest till er lite mer erfarna inom AAS-området, men alla är välkomna att flika in. Som rubriken lyder så undrar jag vilken approach som är den mest lämpliga för att nå mitt mål, vilka prepp som bör användas, finns de prepp som bör undvikas när man inte ska tävla i vanlig byggning?
Kommer här lägga upp lite info om mig, i förhoppningen att det underlättar för er som är villiga att hjälpa mig.

Jag är runt 25 år, har styrketränat periodvis sedan ca 18-års ålder. Tycker själv att jag har god erfarenhet inom området, både träning och kostlära. Har sedan ca 4-5 år tillbaka coachat en hel del. Inga atleter, men olika människor med olika förutsättningar och resultaten har blivit riktigt bra.

Ligger just nu inte på någon superform, men ca min längd -100 på runt 10%. Känner att jag har rätt bra förutsättningar för just Mens Physique, såsom smal midja, bra bredd över axlarna och hyfsat bred rygg. Bra v-form helt enkelt.
Är nog i grunden relativt klen, och tränar nästan aldrig under 8 reps. Men styrkestatsen är väl ungefär som följer:
Böj: 2xkv
Mark: 2xkv
Bänk: 1.5xkv

Har läst på om prepp lite grann varje dag i ca ett halvår nu, och känner mig ha hyfsat koll på läget, men det skadar inte att få hjälp utav några som är mer erfarna inom området. För hur mycket jag än läser så saknar jag erfarenhet, och det kan jag tycka är den kunskapen som är mest värd.
Jag kommer om någon månad lägga mig på lågdos testo, vilket blir min allra första kur (rapport kommer när det är dags).

Sådär, nu har jag nog babblat klart. Jag hoppas att det här åtminstone fångar någons intresse, och att vi kan bolla lite idéer här som förhoppningsvis inte bara jag kan få ut någonting av, utan även ni och andra som kan vara i samma sits som jag !

Nu kör vi
Citera
2017-03-03, 12:07
  #2
Medlem
Om du läst ett halvår borde du ha lite kött på benen.

Vad tror du på för upplägg för att bli hård? I sverige behövs det ingen massa att tala om i MP jämfört med typ USA.

Mvh
Citera
2017-03-03, 12:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Om du läst ett halvår borde du ha lite kött på benen.

Vad tror du på för upplägg för att bli hård? I sverige behövs det ingen massa att tala om i MP jämfört med typ USA.

Mvh

Jag tror först och främst att jag bör lägga på mig en del muskelmassa för att bli någorlunda konkurrenskraftig, att bli hård tror jag hjälper mig föga i nuläget. Eller är du av en annan åsikt ?
Tack för svar!
Citera
2017-03-03, 12:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasemos
Jag tror först och främst att jag bör lägga på mig en del muskelmassa för att bli någorlunda konkurrenskraftig, att bli hård tror jag hjälper mig föga i nuläget. Eller är du av en annan åsikt ?
Tack för svar!

Ja jo det är sant! Det jag menade var att det som spelar roll sen är att bli hård inför tävlingen.

Du har aldrig kört AAS tidigare? Då tycker jag du kan börja med typ 300mg testo E e4d. alltså typ 500mg EW. Och köra en kur med det för att se hur du svarar. Sen undertiden pluggar du på och då borde du besitta kunskap att designa din andra kur själv.

Mvh
Citera
2017-03-03, 12:22
  #5
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Vad är ditt mål? Att vinna en tävling? Annars krävs det absolut ingen AAS för att tävla i MP och komma med en OK form.
Citera
2017-03-03, 12:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Ja jo det är sant! Det jag menade var att det som spelar roll sen är att bli hård inför tävlingen.

Du har aldrig kört AAS tidigare? Då tycker jag du kan börja med typ 300mg testo E e4d. alltså typ 500mg EW. Och köra en kur med det för att se hur du svarar. Sen undertiden pluggar du på och då borde du besitta kunskap att designa din andra kur själv.

Mvh

Nej, det blir min första kur. Min tanke var att köra 250mg testo e/c e4d, mest för enkelhetens skull antar jag om testot jag införskaffar ligger på 250mg/ml.
Jag har säkert haft en miljon kurer i huvudet och klurat på, min fråga blir väl snarare hur pass mycket jag bör skynda om jag vill stå på scenen om två och ett halvt år. Jag förstår att för att säga det måste jag veta hur jag svarar på prepp överlag först, men det märker vi under kommande kur.
Min tanke är ju att köra åter en bulk-kur efter denna, mina funderingar går bara i huruvida jag ska lägga till något oralt prepp, eller köra på ett till inject.
Citera
2017-03-03, 12:30
  #7
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Om jag var du och skulle göra en seriös satsning inför en MP-tävling år 2019 hade jag åtminstone tränat rent minst 1 år till och lagt full fokus på träning & kost så att du får in rutiner. Om du är så långt ifrån tävlingsform eller liknande är det onödigt att lägga in steroider såhär tidigt skulle jag säga.
Citera
2017-03-03, 12:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasemos
Nej, det blir min första kur. Min tanke var att köra 250mg testo e/c e4d, mest för enkelhetens skull antar jag om testot jag införskaffar ligger på 250mg/ml.
Jag har säkert haft en miljon kurer i huvudet och klurat på, min fråga blir väl snarare hur pass mycket jag bör skynda om jag vill stå på scenen om två och ett halvt år. Jag förstår att för att säga det måste jag veta hur jag svarar på prepp överlag först, men det märker vi under kommande kur.
Min tanke är ju att köra åter en bulk-kur efter denna, mina funderingar går bara i huruvida jag ska lägga till något oralt prepp, eller köra på ett till inject.

bara o ta 1.2ml. personligen tycker jag att 250 e4d är lite klent. (nu kommer säkert folk hoppa på mig för jag förespråkar högre doser :P) Men det är så jag känner.

Man kan göra som man vill. antingen en till injekt till nästa kur eller en oral. EQ kan vara nåt att fundera på till nästa. Eller nåt kul oralt.

Hur mycket du behöver skynda är omöjligt att säga när jag inte vet hur du ser ut. Men 2,5 år är gott om tid för MP.

mvh
Citera
2017-03-03, 12:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredLundqvist
Vad är ditt mål? Att vinna en tävling? Annars krävs det absolut ingen AAS för att tävla i MP och komma med en OK form.
Mitt mål är givetvis att vinna flera. Jag räknar inte med att vinna min första tävling, även om jag såklart gör allt i min makt för att göra de. Men jag skulle aldrig påbörja ett tävlingsprepp och genomgå det för att inte satsa på vinst.
Citera
2017-03-03, 12:34
  #10
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
bara o ta 1.2ml. personligen tycker jag att 250 e4d är lite klent. (nu kommer säkert folk hoppa på mig för jag förespråkar högre doser :P) Men det är så jag känner.

Man kan göra som man vill. antingen en till injekt till nästa kur eller en oral. EQ kan vara nåt att fundera på till nästa. Eller nåt kul oralt.

Hur mycket du behöver skynda är omöjligt att säga när jag inte vet hur du ser ut. Men 2,5 år är gott om tid för MP.

mvh

Bara idiotiskt att köra högre än 250 mg e5d som första kur oavsett... Borde väl du veta? Ju högre man börjar desto sämre långsiktiga resultat kommer man få. Min första kur på 250 mg e5d gav mig sjuka resultat.
Citera
2017-03-03, 12:40
  #11
Medlem
preppa för mens physique? allvarligt i sverige kommer du få stå på scen i 10 sekunder innan dom dömmer ut dig...

min polare tävlade i MP och blev utdömd så snabbt pga för stor..
hade han tävlat i USA hade han varit perfekt möjligtvis lite för liten till och med

dom vill ha små pojk material på scenen inget annat, ska du preppa och förbereda dig i 2,5 år så ska du som minst satsa på CBB

om du vill tävla i mens physique i sverige så skit i preppet det kommer bara ge dig sämre förutsättningar..

är det någon här som ens har någon tävlings erfarenhet så tycker jag ni ska tala lite vett i killen
Citera
2017-03-03, 12:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredLundqvist
Bara idiotiskt att köra högre än 250 mg e5d som första kur oavsett... Borde väl du veta? Ju högre man börjar desto sämre långsiktiga resultat kommer man få. Min första kur på 250 mg e5d gav mig sjuka resultat.


grafik kort är dum i huvudet när det kommer till doseringar ingen ide att ens diskutera med han om det

blandar ihop sina egna doseringar när han pratar med en och tycker 2-3 gram i veckan är lite för en tävlings kur

du får gärna neka detta grafikkort men allt finns skriftligt här på f12
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback