Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-12, 06:54
  #61
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Det är klart det finns undantag som är erfarna bedragare, men det tror jag knappast är det normala.

De flesta är vanliga människor, som säljer en lägenhet en gång var tionde år, människor som inte tänker linan ut eller konsekvensanalys. Jag är långt ifrån naiv, men jag har tydligen en annan syn på verkligheten än du. (Personligen ser jag inget problem med fejk bud) Vill du inte betala mer så lägg inga högre bud.

Se länken för bevis på att min teori är närmare sanningen än din.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20861635.ab

Även de professionella gör dessa enkla misstag.


Vet faktiskt inte vad du tror att du "bevisar" genom en artikel från AB? Att det är oproffsigt att använda familjemedlemmar som bulvaner eftersom de åker fast?

Sen att du påstår att du inte bryr dig eller störs av fejkbud gör att jag börjar överväga att du är helt blåst, för det är så inihelvete korkat att påstå nåt sånt. Vill ju inte tro att du är kliniskt väck i skallen...
Citera
2017-03-12, 16:55
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Jag tycker den fyller en bra funktion.
jag tror att de som fuskar inte har planerat fusket som en bankstöt, jag tror att de väljer en nära vän eller familjemedlem, och det går relativt lätt att se om budgivare är bekanta med säljare eller mäklare om man leker detektiv. Kolla vänner på fejjan är ju det enklaste men även linkedin.
Som jag skrev i mitt första inlägg, du får budlistan i samband med att du ska skriva kontrakt.
Att då begära "extratid" för att kolla upp budlistan kan innebära att säljaren väljer annan spekulant, iaf står du inför det "hotet"........
Citera
2017-03-12, 17:16
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Som jag skrev i mitt första inlägg, du får budlistan i samband med att du ska skriva kontrakt.
Att då begära "extratid" för att kolla upp budlistan kan innebära att säljaren väljer annan spekulant, iaf står du inför det "hotet"........

jag har aldrig sett fler än 3 (slutgiltiga) budgivare på en och samma lägenhet. vad tar det att ringa de 2 andra som inte är du - 5 minuter?
Citera
2017-03-12, 17:17
  #64
Medlem
"fuskar". i slutändan så är det ingen som tvingar varesig dig eller säljare att köpa eller sälja.
Citera
2017-03-20, 14:54
  #65
Medlem
Hur tänker du nu? Du bjuder ju själv, vill du inte betala X så bjuder du inte det. Om du tror att budgivning helt enkelt fungerar så att högst bud får det är det du som är väck, en säljare behöver ju inte sälja till ett högsta bud om dom tycker priset är för lågt, så skillnaden mellan fejk bud och nekad försäljning pga för lågt slutpris i budgivning är ju liten, resultatet blir den samma, betala, eller få den inte.

Och bara så du vet, jag är inte väck i skallen, jag har tjänat mer pengar på fastigheter än du och din familj har tjänat tillsammans under era hela liv.



Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vet faktiskt inte vad du tror att du "bevisar" genom en artikel från AB? Att det är oproffsigt att använda familjemedlemmar som bulvaner eftersom de åker fast?

Sen att du påstår att du inte bryr dig eller störs av fejkbud gör att jag börjar överväga att du är helt blåst, för det är så inihelvete korkat att påstå nåt sånt. Vill ju inte tro att du är kliniskt väck i skallen...
Citera
2017-03-20, 20:04
  #66
Medlem
Är det fusk kan du stämma mäklaren, han får skadestånd och blir av med licensen. Om man kan bevisa det etc.

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Som jag skrev i mitt första inlägg, du får budlistan i samband med att du ska skriva kontrakt.
Att då begära "extratid" för att kolla upp budlistan kan innebära att säljaren väljer annan spekulant, iaf står du inför det "hotet"........
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback