Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-10-15, 10:25
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Som vanligt är detta beroende på om det är en snygg tjej eller någon annan som gör det. Snygg tjej som tuggar med öppen mun, smaskar högljutt eller pratar med mat i munnen= Inget större problem eller rentav positivt. Alla andra=dålig stil.

Vad konstigt att du tycker så. Jag tycker alla oavsett snygghet är äckliga när de tuggar med öppen mun. En snygg person kan dock göra en 180 och gå från snygg till grotesk när man ser maten virvla runt i dens öppna käft, det vill säga - chocken kanske blir större där. Dåligt bordsskick är illa oavsett hur snygg du är enligt mig. Men du kanske inte hade något emot om Mila Kunis satt och smaskade mitt emot dig, högljutt. Hetsskrapade i sig maten från tallriken som om hon var rädd att någon skulle ta den ifrån henne, och du fick stirra på maten virvla omkring som en torktumlare i käften på henne. Men då är det ju du som gör ursäkter för andra människor baserat på hur attraktiva du tycker dom är.
Citera
2018-10-16, 12:11
  #50
Medlem
Ockles avatar
Det borde Fan vara dödsstraff på att smaska o tugga med öppen mun. Jag kan inte vara i närheten av sådana äckliga människor. Jag vill ta deras mat och kasta i ansiktet på dom. Sparka dom i huvudet tills dom dör o sedan döda deras familj. Jag blir helt JÄVLA tokig och mentalt instabil när folk smaskar
Citera
2018-10-16, 12:14
  #51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Även Musiksverige har funderat på denna fråga:
Slagsmålsklubben - Han som tuggar med öppen mun dör
Citera
2018-10-17, 01:28
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockle
Det borde Fan vara dödsstraff på att smaska o tugga med öppen mun. Jag kan inte vara i närheten av sådana äckliga människor. Jag vill ta deras mat och kasta i ansiktet på dom. Sparka dom i huvudet tills dom dör o sedan döda deras familj. Jag blir helt JÄVLA tokig och mentalt instabil när folk smaskar

Hög igenkänningsfaktor här. Men har du någonsin sagt till någon, på vilket sätt har du gjort det då, och hur tog mottagaren tillsägelsen?
Citera
2018-10-17, 20:03
  #53
Medlem
Ockles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingle
Hög igenkänningsfaktor här. Men har du någonsin sagt till någon, på vilket sätt har du gjort det då, och hur tog mottagaren tillsägelsen?

Växte upp med en farsa som smaskade, jag blev helt tokig och fick flytta till familjehem pga detta... (tro det eller ej)
När jag sedan flyttade hem i lite mer vuxen ålder så fortsatte smaskandet. Jag blev utkastad för att jag klagade så mycket..
Nu mer när jag hör folk smaska så springer jag mer eller mindre därifrån och försöker nynna någonting högt..
Citera
2018-10-17, 22:30
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockle
Växte upp med en farsa som smaskade, jag blev helt tokig och fick flytta till familjehem pga detta... (tro det eller ej)
När jag sedan flyttade hem i lite mer vuxen ålder så fortsatte smaskandet. Jag blev utkastad för att jag klagade så mycket..
Nu mer när jag hör folk smaska så springer jag mer eller mindre därifrån och försöker nynna någonting högt..

Å gud vad hemskt. Tänk om han bara slutat smaska och tänkt efter lite så skulle du sluppit allt som hände därefter. Känner man så starkt inför det, irrationellt eller ej, är det ganska lätt att åtgärda genom att den andra personen anstränger sig lite. Det är inte värt att försämra en relation över.
Citera
2018-10-17, 22:41
  #55
Medlem
Sunrise01s avatar
Hade en sådan öppen mun tuggare på mitt förra jobb, försökte alltid få han och flabba när vi satt och käka och han hade munnen full. Fast då gällde det att sitta så långt bort som möjligt
Citera
2018-10-17, 22:49
  #56
Medlem
Flytt-lasses avatar
Ouppfostrade horungar som äter med öppen mun, men dom har även massa andra olater för sig.
Jävla kioskmongon.
Citera
2022-09-26, 18:00
  #57
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Jag har en sån människa på gymmet, idag stirrade han på mig medans han tuggade med öppen mun och smaskade sönder sitt jävla tuggummi.

Hade god lust att stänga munnen på honom, fy vilken oförskämd människa. Det ser extremt illa ut, tycker han själv det ser bra ut eller?
Citera
2022-09-27, 07:58
  #58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingle
För mig var detta något jag lärde mig när jag var 4 år. Det är äckligt, oartigt, ser illa ut fick man höra. Snabbt lärde man sig att stänga munnen, eller äta klart maten i munnen innan man pratade. Det handlar om vanlig hyfs.

Det där med hyfs är ju ett cirkelresonemang. Man ska stänga munnen när man äter, för att det till hör hyfs, och hyfs är att stänga munnen när man äter.

Det som det faktiskt handlar om är äckel. Ditt äckel. Det är du som är problemet. Ditt problem.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback