Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 01:56
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiparchi
Hur gick det för alla?

Lite irriterad på att de delade ut kopieringspapper när man skulle måla akvarell haha

Ja eller hur! Min teckning såg ut som en stencil som någon hade råkat lämna ute i regnet haha
Citera
2017-06-17, 14:57
  #278
Medlem
Förresten, goda nyheter för er som sökte till KTH: https://www.uhr.se/globalassets/_uhr...provet-pdf.pdf
Citera
2017-06-17, 17:49
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wavestrength
Förresten, goda nyheter för er som sökte till KTH: https://www.uhr.se/globalassets/_uhr...provet-pdf.pdf

Jag gissar på att det är goda nyheter för oss alla eftersom folk som sökt KTH men har annan ort som andrahandsval kommer istället att komma in på sitt förstahandsval, och lämna fler platser öppna på de andra orterna. Eller tänker jag helt fel?
Citera
2017-06-18, 01:43
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david_w
Jag gissar på att det är goda nyheter för oss alla eftersom folk som sökt KTH men har annan ort som andrahandsval kommer istället att komma in på sitt förstahandsval, och lämna fler platser öppna på de andra orterna. Eller tänker jag helt fel?

Ja, så borde det nog vara. Enligt UHR har exempelvis ca 2600 sökt till KTH varav 900 1:a-handssökande, medan Chalmers har ca 2300 varav 500 1:a-hand. Dock utifrån det jag ser på UHR:s statistik från förra året så skedde samma "avvikande" fördelning på KTH förra året, där 58 kom in genom AU.
__________________
Senast redigerad av wavestrength 2017-06-18 kl. 01:48.
Citera
2017-06-18, 14:24
  #281
Medlem
Vilket datum får man reda på om man kommer in på sin skola man har sökt till?
Hur går detta till? Jag antar att det är någon (alla) som har bättre koll än jag!
Citera
2017-06-20, 11:04
  #282
Medlem
Någon som gjorde provet som kan skriva en kort sammanfattning av frågorna på 2017s prov? Hade tänkt göra det nästa år och det finns inte allt för många gamla prov att öva på.
Citera
2017-06-20, 14:55
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirlHere
Vilket datum får man reda på om man kommer in på sin skola man har sökt till?
Hur går detta till? Jag antar att det är någon (alla) som har bättre koll än jag!

Senast den 30:e får du veta om du blev rangordnad. Och någon gång i mitten av juli får du veta vilken skola du kom in på (om du blev rangordnad).

Citat:
Ursprungligen postat av greencream
Någon som gjorde provet som kan skriva en kort sammanfattning av frågorna på 2017s prov? Hade tänkt göra det nästa år och det finns inte allt för många gamla prov att öva på.

1. Vik ett papper hur som helst och gör tre skisser utifrån:
a. papprets linjer
b. pappret yta/ytor
c. hålrum

2a. Bygg ett torn av pinnar och maskeringstejp. Man ska kunna hänga en metallbit i det.
b. Markera det
c. Gör en illustration som visar ett rum i tornet.

3a. Gör ett skal till tornet av vitt kartonpapper och tejp. Metallbiten ska synas igenom.
b. Gör en stämningsbild utifrån "fönstret" på skalet som visar metallbiten. Valfria material.
c. Tänk att tornet är 20 m och rita en bild på en plats där det skapar kontrast.
Citera
2017-06-20, 18:44
  #284
Medlem
[quote=wavestrength|61030837]Senast den 30:e får du veta om du blev rangordnad. Och någon gång i mitten av juli får du veta vilken skola du kom in på (om du blev rangordnad).


Så om man bara har sökt en högskola och blir rangordnad så är man garanterad en plats där?
Citera
2017-06-20, 19:24
  #285
Medlem
[quote=GossipGirlHere|61032515]
Citat:
Ursprungligen postat av wavestrength
Senast den 30:e får du veta om du blev rangordnad. Och någon gång i mitten av juli får du veta vilken skola du kom in på (om du blev rangordnad).


Så om man bara har sökt en högskola och blir rangordnad så är man garanterad en plats där?

Nej, du blir inte direkt placerad eller garanterad om du bara sökt till en skola. AU- poängen skiljer sig från skola till skola, och just den skolan du sökt till kan ha ett högre AU- värde än det du fick, däremot kan du i sådana fall bli reserv.

Lycka till!
Citera
2017-06-26, 14:51
  #286
Medlem
Så om man nu blir rankad och har sökt till 4 skolor så bör man ha fått en plats? Hur vet man om man inte blivit rankad? Får man ett meddelande då också?
Citera
2017-06-26, 15:12
  #287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchezlopes
Så om man nu blir rankad och har sökt till 4 skolor så bör man ha fått en plats? Hur vet man om man inte blivit rankad? Får man ett meddelande då också?

Ja, vad jag har för mig så får alla ett meddelande. Blir man inte rangordnad så får man väl ett mail som säger så, men jag kan ha fel.
__________________
Senast redigerad av wavestrength 2017-06-26 kl. 15:31.
Citera
2017-06-27, 15:15
  #288
Medlem
Artifexets avatar
Fick precis meddelande om att mitt prov är godkänt, vad betyder det? Ska jag bli rankad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback