Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-02, 10:37
  #1
Medlem
"Have I gone mad?" asked the Mad-Hatter. "I'm afraid so, you're entirely bonkers" Alice replied, "but I'll tell you a secret.. All the best people are."

(Endast teorier & tankar, fritt att tolkas hur en själv vill)

Jag började röka weed för cirka ett år sen. Jag har gått igenom diverse psykoser och har diverse psykiska sjukdomar (som pågått i hela mitt liv, inte bara efter att jag började röka). Men det här året hamnade jag på botten av botten, jag har varit livrädd för allt och hela min verklighetssyn har vänts upp och ner. Men istället för att sluta röka så omfamnade jag min nya verklighet och har jobbat stenhårt med mig själv och mitt inre det senaste halvåret och jag har aldrig mått bättre än vad jag gör nu. Däremot så delar jag inte alls samma verklighetssyn som majoriteten. Jag tror helt enkelt att verkligheten är mer vrickad (eller ur min synvinkel, magisk) än vi vågar tro att den är. Jag tror att det finns flera olika dimensioner och att det vi anser vara overkligt och omöjligt inte behöver vara det. Det kan givetvis vara overkligt också, men jag håller alla möjligheter öppna. Jag tror att allt hallucinogent osv redan finns inom oss vilande.

"Enligt mystikern föds alla med en andlig potential som slumrar i vår jordiska kropp i väntan på att människan ska upptäcka & väcka denna innersta varelse av ljus."

Tänk tillbaka på din barndom och ett minne - till exempel julaftonsmorgon. Jag jämför den känslan jag får då med ett starkt, naturligt, psykadeliskt rus. Och det starka naturliga ruset har jag nu börjat kunna uppnå genom att röka weed, meditation och att leva i nuet. Jag tror att ett barns sinne är fritt från filter/gränser/murar, men barn gör ingen nytta i samhället, så vi blir formade till att bli vuxna och till slut kan vi inte längre tänka utanför lådan. Vår fantasi blir kvävd, vi blir "blinda" och kan inte längre se magin som finns överallt runtom oss. Jag tror att till exempel weed tar bort dom gränserna och får oss att se verkligheten för vad den egentligen är. Men det är bara framtiden som kan utvisa om det är sant.

I mitt sökande efter mig själv så fann jag något jag inte trodde var möjligt. Jag har varit oerhört skeptisk och jag erkänner skamset att jag inte har brytt mig om naturen och jorden som vi håller på att förgöra. Jag fann djupet som så länge slumrat inom mig. Magin.

Jag tror stenhårt på att det är något magiskt med weed, eld och rök överhuvudtaget. Att det får en att se igenom det gråa & ytliga i världen. Man är i djup kontakt med sitt inre & den man egentligen Är. Musik blir vackrare, allt får en Djupare mening. Man ser det osynliga & själsliga. Det hjälper en att integrera om man har olika sidor/lägen/personligheter. Det är hemskt att något så tungt som alkohol är lagligt men något så naturligt som weed är det inte, vi måste leva i en helt upp och ner vänd värld? Jag tror starkt på att till exempel drömmar, depressioner, psykoser & maniska tillstånd är Lika viktiga som vårt vakna, vardagliga medvetande. Att det är sinnets sätt att möta rädslor/bearbeta inre konflikter. Att det är sinnet som säger åt en att man har något VIKTIGT att jobba med i sig själv och att det inte är något man ska trycka undan.

"We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beings having a human experience."

- Pierre Teilhard de Chardain, filosof

Är det någon som haft liknande tankar som mig? Känner mig rätt ny och vilsen i allt det här men samtidigt så är det så jävla intressant och spännande!
__________________
Senast redigerad av secretcrowds 2017-03-02 kl. 10:41.
Citera
2017-03-02, 10:53
  #2
Medlem
beardbraids avatar
Som väntat en massa svammel. På vilket sätt gör weedet att du betalar mer skatt? Hur höjs Sveriges BNP av att du börjat läsa filosofi och grubbla? Inte alls.
Livet suger och saknar mening utöver konsumtion och ju fortare du inser detta dess bättre för alla. Ingen bryr sig om du är lycklig, om inte det som gör dig lycklig är momsbelagt. Sluta flumma och börja jobba.
Citera
2017-03-02, 11:08
  #3
Medlem
tomchis avatar
Klart många har liknande tankar men om du får psykoser ska du inte röka weed
Citera
2017-03-02, 11:09
  #4
Medlem
arazals avatar
du tror säkert att jorden är platt...
Citera
2017-03-02, 11:21
  #5
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Som väntat en massa svammel. På vilket sätt gör weedet att du betalar mer skatt? Hur höjs Sveriges BNP av att du börjat läsa filosofi och grubbla? Inte alls.
Livet suger och saknar mening utöver konsumtion och ju fortare du inser detta dess bättre för alla. Ingen bryr sig om du är lycklig, om inte det som gör dig lycklig är momsbelagt. Sluta flumma och börja jobba.

På vilket sätt blir världen bättre av att BNP höjs? Nog för att en mer vaken syn på verkligheten lätt kan göra en mer deprimerad men hellre det än en lyckligt ovetande slav till tv och andra fördummande medier.

Jag håller med om att världen suger men jag tänker inte slösa bort mitt liv på att betala DN enda räkning mer än vad jag behöver.

//Tripportreat
Citera
2017-03-02, 11:25
  #6
Medlem
Min mening med livet är att Alla ska vara lika värda och ha det jämställt. Världen är inte rättvis och jämställd för fem öre och jag jobbar varje dag med att försöka öppna folks sinnen. Inte för min egen skull, utan för hela jordens befolknings skull. För naturens skull. Människor är själviska och bryr sig inte om hur andra har det så länge dom själva och deras nära och kära har det bra. Tycker ni att det är ett värdigt medmänskligt beteende? Varför förtjänar vi att ha pengar, lyx & jobb när vissa inte ens har en möjlighet att gå i skola, vilket innebär att man inte ens har en chans till att tjäna pengar i den världen där pengar är det enda som ger en sitt värde? Weed har gjort att jag blivit brydd om naturen som vi håller på att förgöra och att jag känner en djup samhörighet med allt levande på jorden, om det är fel av mig så får det mer än gärna vara det (medan ni springer runt i era hamsterhjul och blundar för att medmänniskor runtomkring er lider) hihi
Citera
2017-03-02, 11:30
  #7
Medlem
Goose420s avatar
Jag tror det är ganska vanligt, cannabis är en reflekterande drog och det låter som du börjat ifrågasätta saker och ting, vilket är en bra sak
Jag vart också väldigt ifrågasättande och kritisk till saker i min omgivning som jag uppfattade som obegripliga när jag nyligen börjat röka, sen accelererade det till en annan nivå när jag började använda mig av psykedeliska droger och jag började ifråga sätta i princip allt ^^

Fortsätt dyka ut i de okända du men var även öppen för att de teorier du kommer fram till och den syn du bildar dig av samhället och din omgivning inte nödvändigtvis behöver stämma med verkligheten, men kan vara värda att utforska och ge sig efter ändå.
Citera
2017-03-02, 11:39
  #8
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
På vilket sätt blir världen bättre av att BNP höjs? Nog för att en mer vaken syn på verkligheten lätt kan göra en mer deprimerad men hellre det än en lyckligt ovetande slav till tv och andra fördummande medier.

Jag håller med om att världen suger men jag tänker inte slösa bort mitt liv på att betala DN enda räkning mer än vad jag behöver.

//Tripportreat

Jag försökte smyga in lite hopp i mitt svar men på flashback synas alla bluffar....

Ts, ditt liv saknar mening helt. Vad som rör sig i hjärnan på en utdöende Invasiv art är helt utan betydelse. Givetvis kan du skademinimera genom att dö fort och komposteras miljövänligt men annars är varje andetag du tar negativt för alla andra livsformer, om nu liv i sig har en mening. Det absolut bästa du kan göra är döda dig själv och maximalt med andra människor på samma gång. Varje andetag du (och jag) tar förstör planeten (om vi utgår ifrån att den har ett värde). Försök se alla dina mänskliga tankar som medvetandet hos ett virus ungefär.
Citera
2017-03-02, 11:51
  #9
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag försökte smyga in lite hopp i mitt svar men på flashback synas alla bluffar....

Ts, ditt liv saknar mening helt. Vad som rör sig i hjärnan på en utdöende Invasiv art är helt utan betydelse. Givetvis kan du skademinimera genom att dö fort och komposteras miljövänligt men annars är varje andetag du tar negativt för alla andra livsformer, om nu liv i sig har en mening. Det absolut bästa du kan göra är döda dig själv och maximalt med andra människor på samma gång. Varje andetag du (och jag) tar förstör planeten (om vi utgår ifrån att den har ett värde). Försök se alla dina mänskliga tankar som medvetandet hos ett virus ungefär.
Kul liv du verkar ha
Citera
2017-03-02, 12:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag försökte smyga in lite hopp i mitt svar men på flashback synas alla bluffar....

Ts, ditt liv saknar mening helt. Vad som rör sig i hjärnan på en utdöende Invasiv art är helt utan betydelse. Givetvis kan du skademinimera genom att dö fort och komposteras miljövänligt men annars är varje andetag du tar negativt för alla andra livsformer, om nu liv i sig har en mening. Det absolut bästa du kan göra är döda dig själv och maximalt med andra människor på samma gång. Varje andetag du (och jag) tar förstör planeten (om vi utgår ifrån att den har ett värde). Försök se alla dina mänskliga tankar som medvetandet hos ett virus ungefär.
Men faaan vad du var pessimistisk!
Citera
2017-03-02, 12:08
  #11
Medlem
Känner igen mig mycket i det du skriver.
För mig har det också blivit att allt ifrågasätts otroligt mycket.
Det är jobbigt på så sätt att man passar mindre och mindre in i det här samhället som nästan bara handlar om att producera, konsumera och räta sig i ledet.
Så jag går igenom många jobbiga grejer pga det. Men jag hoppas jag kommer tycka det är värt det.

Sen är det väldigt deprimerande att se hur gråa dom flesta människor faktiskt är och hur plikttrogna många är ända in i märgen.
Citera
2017-03-02, 12:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag försökte smyga in lite hopp i mitt svar men på flashback synas alla bluffar....

Ts, ditt liv saknar mening helt. Vad som rör sig i hjärnan på en utdöende Invasiv art är helt utan betydelse. Givetvis kan du skademinimera genom att dö fort och komposteras miljövänligt men annars är varje andetag du tar negativt för alla andra livsformer, om nu liv i sig har en mening. Det absolut bästa du kan göra är döda dig själv och maximalt med andra människor på samma gång. Varje andetag du (och jag) tar förstör planeten (om vi utgår ifrån att den har ett värde). Försök se alla dina mänskliga tankar som medvetandet hos ett virus ungefär.

Tänkte faktiskt ta livet av mig för två månader sen, tack som frågar! Bestämde mig dock för att stanna kvar och leva, provocera känslokalla människor som dig och försöka sprida hopp och få folk att faktiskt Vilja leva igen. Får ärligt talat kämpa varje dag för att vara i den här gråa kalla världen, när folk vill rädda valar & sälar så kommer människor springande men när man vill rädda sina medmänniskor från psykisk ohälsa och så vidare då är det bara meningslöst. Hahaha, världen är så fucked up
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback