Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-02, 09:34
  #1
Medlem
Dashades avatar
Detta är en helt seriös fråga.
Om det finns några i det äldre ålderspannet här dvs. 48+ och uppåt som kan tänkas träda fram, svara gärna med att berätta lite om hur det kan se ut, är det datingsidor, snapchat som du fiskar upp dina jämnåriga sexbuddys?

Kan det till och med vara så att det finns några orörda diamanter kvar i din bekantskapskrets som du ej hunnit testa på, som på ålderns höst nu skulle sitta fint? För vad ska man med alla kontakter till när man är si sådär 50+ passerat livets alla hinder och kvar finns bara en sak. Min tanke är ju att köra på med de som fortfarande går.

Fruktar pensionsåldern högt, mer än nåt annat just nu. När det kommer till att hitta partner i unga år handlar det främst om att hitta en lovlig avelshanne att producera än mer legitima avkommor på, som i och för sig känns som en baggis. Men efter barnskrik, nariga bröstvårtor och onyttjade stånd, när man kommer till den punkten att det är dags att byta ut märren i boxen och söka sig efter nytt. Inte kan väl PRO vara de enda på marknaden som ordnar bingoträffar och knullresor på finlandsfärjan? Är man singel är det kanske inte så lätt att gå med i en swingersklubb?

Hit me pls!
Citera
2017-03-02, 09:59
  #2
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashade
Detta är en helt seriös fråga.
Om det finns några i det äldre ålderspannet här dvs. 48+ och uppåt som kan tänkas träda fram, svara gärna med att berätta lite om hur det kan se ut, är det datingsidor, snapchat som du fiskar upp dina jämnåriga sexbuddys?

Kan det till och med vara så att det finns några orörda diamanter kvar i din bekantskapskrets som du ej hunnit testa på, som på ålderns höst nu skulle sitta fint? För vad ska man med alla kontakter till när man är si sådär 50+ passerat livets alla hinder och kvar finns bara en sak. Min tanke är ju att köra på med de som fortfarande går.

Fruktar pensionsåldern högt, mer än nåt annat just nu. När det kommer till att hitta partner i unga år handlar det främst om att hitta en lovlig avelshanne att producera än mer legitima avkommor på, som i och för sig känns som en baggis. Men efter barnskrik, nariga bröstvårtor och onyttjade stånd, när man kommer till den punkten att det är dags att byta ut märren i boxen och söka sig efter nytt. Inte kan väl PRO vara de enda på marknaden som ordnar bingoträffar och knullresor på finlandsfärjan? Är man singel är det kanske inte så lätt att gå med i en swingersklubb?

Hit me pls!
Pensionär 48+? Jösses. Själv så har jag börjat leta fast förhållande igen efter 3 1/2 år som singel.
Jag är 50 jämnt och raggen har ju inte direkt slängt sig efter mig. Krogmarknaden i Sverige är ju rätt begränsad om inte vill ha med den bipolära, alkoholiserade 60+ haggan från kinakrogen eller pizzerian med sig hem (har hänt nån enstaka gång). Annars ensamma mammor mellan 30-39 har gett utdelning. Ett gammalt ex 55+ som kk, en 25 åring som jobbade i disken på en resort och var ett totalt airhead men charmig och snygg.
Vardagsmöten är grejen, kurser med blandade åldrar är bra.
Citera
2017-03-02, 10:22
  #3
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Pensionär 48+? Jösses. Själv så har jag börjat leta fast förhållande igen efter 3 1/2 år som singel.
Jag är 50 jämnt och raggen har ju inte direkt slängt sig efter mig. Krogmarknaden i Sverige är ju rätt begränsad om inte vill ha med den bipolära, alkoholiserade 60+ haggan från kinakrogen eller pizzerian med sig hem (har hänt nån enstaka gång). Annars ensamma mammor mellan 30-39 har gett utdelning. Ett gammalt ex 55+ som kk, en 25 åring som jobbade i disken på en resort och var ett totalt airhead men charmig och snygg.
Vardagsmöten är grejen, kurser med blandade åldrar är bra.

Är det bara sängkamrater så finns det oftast mitt framför näsan bara man öppnar ögonen.

Jag bor i närheten av en anläggning med olika typer av träning. Ett exempel, jag gick en promenad och möter en kvinna. Vi småpratar om allt möjligt, om hur ofta hon tränar m.m. Jag säger att det blir ju inte mycket tid över, så vad gör du när "vilar". Vi kan kanske ta en fika och två kvällar senare har jag fått en till KK.

Krångla inte till det utan var rak utan att vara påflugen. Var intresserad av kvinnan inte bara hennes kropp, de uppskattar att bli sedda. Låt det ta lite längre tid än med de yngre.

Sedan jag blev 60+ har jag haft sex med kvinnor mellan 24 - 69. Märk väl inga pengar inblandad.

Lycka till.
Citera
2017-03-02, 11:09
  #4
Medlem
beardbraids avatar
Jag jobbade några år på diverse finlandsfärjor och kan meddela att måndag till onsdag så görs det annat än dansas och dricks tantlikör, oavsett vad din mormor säger att hon gör. Fisting by the pool till tonerna av gamla goda Chubby Checker typ.
Själv är jag 35 och har fått min första gråa fläck i skägget och jag kan säga att den gjort mer för min attraktionskraft än vad 1000 gymtimmar till hade gjort.
Även om man inte kan få avkomma längre måste det ha fördelar att vara en del av ett grånat alfapar, om vi funderar lite evolutionärt.
Citera
2017-03-02, 14:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dashade
Pensionärer, hur hittar ni sängkamrater?
...

Om det finns några i det äldre ålderspannet här dvs. 48+ och uppåt

WTF? Du frågor om pensionärer och nämner 48+?
Om du tror livet är slut vid 48+ så måste du tänka om.

PS. Jag har inga planer att sluta med sexuell aktivitet när jag är pensionär på riktigt. Du vet 65+.

// asgarvande kvinna
__________________
Senast redigerad av EmeraldForest 2017-03-02 kl. 14:44.
Citera
2017-03-02, 16:16
  #6
Medlem
apelsinhimlens avatar
Jag är 88 och knullar som aldrig förr. Igår var det pensionärsrabatt på Coop och mycket folk. Fick med mig två pappkassar mat och en helrakad 65-åring hem. Ja, herre Jesus. Åren de går och kullen består!
Citera
2017-03-02, 18:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dashade
Detta är en helt seriös fråga.
Om det finns några i det äldre ålderspannet här dvs. 48+ och uppåt som kan tänkas träda fram, svara gärna med att berätta lite om hur det kan se ut, är det datingsidor, snapchat som du fiskar upp dina jämnåriga sexbuddys?

Hit me pls!

Precis vad jag vill göra just nu!

Okej, jag känner mig kallad att svara.
Det låter kanske lite konstigt, men folk i det äldre åldersspannet har en konstig förmåga att ibland PRATA med varandra och mötas. Jag vet att det låter helt sinnes, men det är någon gammal sed som de har kvar från medeltiden... Man snackar lite otvunget, kanske ses till en lunch eller en fika, och boom... helt plötsligt blir man skändad av en gammal kärring i sin egen ålder.
Naturligtvis varierar kvaliteten ÄVEN på oss gamlingar, men det finns många godbitar kan jag lova.
Inga småbarn, inget passande, skjutsande och allmänt pass-upp, så det går att knulla precis när man vill.
Citera
2017-03-02, 19:23
  #8
Medlem
Frawjons avatar
Jag såg igår en svensk man på kanske 70 år, sjukligt blek och ofin i munnen, som var i sällskap med en åtminstone tjugo år yngre muslimsk kvinna av obestämt ursprung och hennes döttrar, som var kanske runt tjugo. Av allt att döma var det hans fru och styvdöttrar. Kvinnorna såg bra ut. Möjligen var de från Iran eller något balkanland.
Citera
2017-03-02, 22:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Jag såg igår en svensk man på kanske 70 år, sjukligt blek och ofin i munnen, som var i sällskap med en åtminstone tjugo år yngre muslimsk kvinna av obestämt ursprung och hennes döttrar, som var kanske runt tjugo. Av allt att döma var det hans fru och styvdöttrar. Kvinnorna såg bra ut. Möjligen var de från Iran eller något balkanland.

Tack för ditt inlägg.
Själv kan jag meddela att jag just ätit middag, Van Morrison spelas i högtalarna och jag tror att det drar ihop sig till regn i natt.

On a completely different matter, - tycker du att ditt inlägg har något, om så ens avlägset, med trådens ämne att göra?
Citera
2017-03-02, 22:23
  #10
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Tack för ditt inlägg.
Själv kan jag meddela att jag just ätit middag, Van Morrison spelas i högtalarna och jag tror att det drar ihop sig till regn i natt.

On a completely different matter, - tycker du att ditt inlägg har något, om så ens avlägset, med trådens ämne att göra?

Jag gav ett exempel på att en pensionär som inte ens gör ett sympatiskt intryck tydligen kan få till det. Hur det har gått till vet jag inte, men det är alltså uppenbart så att det går.
Citera
2017-03-15, 22:36
  #11
Medlem
Dashades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag jobbade några år på diverse finlandsfärjor och kan meddela att måndag till onsdag så görs det annat än dansas och dricks tantlikör, oavsett vad din mormor säger att hon gör. Fisting by the pool till tonerna av gamla goda Chubby Checker typ.
Själv är jag 35 och har fått min första gråa fläck i skägget och jag kan säga att den gjort mer för min attraktionskraft än vad 1000 gymtimmar till hade gjort.
Även om man inte kan få avkomma längre måste det ha fördelar att vara en del av ett grånat alfapar, om vi funderar lite evolutionärt.

Underbart att höra om vad din mormor gör när hon ljuger för dig Hoppas båtarna står kvar i kajen tills dess, kan tämligen tycka att alkiskvoten ombord tenderar att mojna ombord då min sporadiska uppfattning är att alla är sedermera avdankade alkisar ombord på dessa sexkryssare.
Citera
2017-03-15, 22:38
  #12
Medlem
Dashades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Jag är 88 och knullar som aldrig förr. Igår var det pensionärsrabatt på Coop och mycket folk. Fick med mig två pappkassar mat och en helrakad 65-åring hem. Ja, herre Jesus. Åren de går och kullen består!

Är du 88 pannor och hägrar en sonika från copp är du min nya idol, kan du tipsa om vilken coop som generera bäst utdelningg? Helst yngre helrakade män, med moppe fjun. :P
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback