Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-03, 23:53
  #13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Jag kan inte det längre. Allt slocknar och säger åt mig att köpa nytt..
Vad har du för dator då?
Kanske räcker att formatera om och uppgradera den lite med mer arbetsminne m.m.
Citera
2017-03-05, 02:54
  #14
Medlem
Gå in på sweclockers marknad. Där finns lite halvgamla speldatorer som kan lira spel utan problem, för kanske 4000kr.
Citera
2017-03-05, 06:28
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Jag vill kunna spela lite halvgamla spel och samtidigt ha youtube-musik igång i bakgrunden. Jag kan inte det längre. Allt slocknar och säger åt mig att köpa nytt..


Finns surfplattor för under tusenlapp som kan göra det du önskar. Även billiga smartphone klara det. Du kanske inte ens behöva köpa något?
Citera
2017-03-07, 12:07
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Så jag lever på 400kr i veckan (mat, resor, mobil), och kan nog spara ihop 2000-3000kr om jag äter pannkakor i en månad.

Vart kan jag få tag på en beganad dator som har fin hårdvara som kanske är för bra för att sälja men som kanske säljs iaf?

Det troliga vore nog att fråga familj, men det vill jag inte. För jag vill inte bli skyldig och alltid verka tacksam livet ut till att jag fått något billigare.

Vill inte bli skyldig något i efterhand.

Jag tror inte jag hittar något sånt på blocket? Ska jag signa upp mig på fattigaste-losers och så kanske någon giftar något.

Jag kan kratta löv åt någon en dag om det behövs. Skulle vilja ha en datorn med hårdvara för 15k för 2år sedan och det nu säljs för 3k. Är det ens möjligt?

Raspberry Pi 3 kostar ca 400 kr. Har du internet med wifi och en plattskärm med HD?
Billigare skärm fungerar men HD är standard.
Tangentbord och mus behövs också.
Citera
2017-03-07, 12:24
  #17
Medlem
Pripps3.5s avatar
Haha, jag googlade på fattigaste-losers för jag tänkte signa in mig där.
Men fick bara upp din tråd.
Fixa en sådan sida, så kan vi byta grejer, med varandra. https://www.youtube.com/watch?v=b9cqmEss2e0

Vill du inte fråga nära och kära, så tycker jag att du lägger upp en annons på Blocket och liknande, där du efterfrågar det du behöver, till en billig peng eller utbyte mot tjänster/andra varor.

Företag, som ska uppdatera, brukar göra sig av med gammal utrustning. Kanske har du några kontakter där du kan anmäla ditt intresse?
Citera
2017-03-08, 11:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Jag vill kunna spela lite halvgamla spel och samtidigt ha youtube-musik igång i bakgrunden. Jag kan inte det längre. Allt slocknar och säger åt mig att köpa nytt..

När gjorde du rent fläktarna/heatsinks från damm senast? Låter som ett värmeproblem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback