Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-02, 08:27
  #1
Avstängd
Så jag lever på 400kr i veckan (mat, resor, mobil), och kan nog spara ihop 2000-3000kr om jag äter pannkakor i en månad.

Vart kan jag få tag på en beganad dator som har fin hårdvara som kanske är för bra för att sälja men som kanske säljs iaf?

Det troliga vore nog att fråga familj, men det vill jag inte. För jag vill inte bli skyldig och alltid verka tacksam livet ut till att jag fått något billigare.

Vill inte bli skyldig något i efterhand.

Jag tror inte jag hittar något sånt på blocket? Ska jag signa upp mig på fattigaste-losers och så kanske någon giftar något.

Jag kan kratta löv åt någon en dag om det behövs. Skulle vilja ha en datorn med hårdvara för 15k för 2år sedan och det nu säljs för 3k. Är det ens möjligt?
__________________
Senast redigerad av juiceme 2017-03-02 kl. 09:14.
Citera
2017-03-02, 08:45
  #2
Avstängd
anonymkristenidiots avatar
Du lever på 400kr per vecka och vill köpa en dator för 3000kr när du nästan självdör är du dum i huvudet. Kolla blocket lycka till
Citera
2017-03-02, 08:52
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
Du lever på 400kr per vecka och vill köpa en dator för 3000kr när du nästan självdör är du dum i huvudet. Kolla blocket lycka till

Blocket är stendyrt.
Citera
2017-03-02, 08:56
  #4
Avstängd
anonymkristenidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Blocket är stendyrt.
Ät pannkakor två månader eller låna på sms. Finns väl stor marknad på Facebook med köp och sälj det bör vara ditt bästa val.
Citera
2017-03-02, 08:58
  #5
Avstängd
Jag letar inte efter någon som vill sälja direkt, men som vill ge bort / kasta / en god gärning - och om de får en slant så är det ett plus.

Finns det inte någon slags södermalms-blocket där folk skiter i om de slänger ut en piccasso för 300kr bara de vet att någon kommer ha nöje av den.

Jag är inte snål och ger gärna bort min tid (bara jag inte blir "skyldig"), jag har bara inga pengar att köpa något förrutom mat. Dator kanske är det sista jag borde köpa, men det är vad jag önskar.
__________________
Senast redigerad av juiceme 2017-03-02 kl. 09:22.
Citera
2017-03-02, 09:53
  #6
Avstängd
Mod kan ändra rubrik till "alternativa billiga sälj/köp/samarit -tricks & sajter"

Om det inte går emot riktlinjerna för advertisement.
__________________
Senast redigerad av juiceme 2017-03-02 kl. 10:06.
Citera
2017-03-02, 10:43
  #7
Medlem
Vad ska du använda datorn till? Spel? Isf vilka?
Citera
2017-03-02, 12:09
  #8
Medlem
kimdah2002s avatar
Jag har ställt fullt fungerande datorer i returhuset på återvinningen, tanken är att någon som behöver en fungerande sak skall kunna ta och använda den. Bara att prata med någon av de anställda så är det ok att ta den.

Frågan är vad du skall ha datorn till? Surfa bankärenden o arbetsförmedlingen mm är säkert inga problem med en sådan burk...
Citera
2017-03-03, 15:18
  #9
Avstängd
Jag vill kunna spela lite halvgamla spel och samtidigt ha youtube-musik igång i bakgrunden. Jag kan inte det längre. Allt slocknar och säger åt mig att köpa nytt..

Jag önskar inte topnotch. Men det skulle vara nice om det gick att få tag på. Säljer inte konstapeln stöldgods då och då?

Hur bra är grejerna de säljer?
Citera
2017-03-03, 15:22
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jag har ställt fullt fungerande datorer i returhuset på återvinningen, tanken är att någon som behöver en fungerande sak skall kunna ta och använda den. Bara att prata med någon av de anställda så är det ok att ta den.

Frågan är vad du skall ha datorn till? Surfa bankärenden o arbetsförmedlingen mm är säkert inga problem med en sådan burk...

Returhuset? Återvinningen menar du?

Jag har hört om en vän som i sina yngre dar jobbade på ett skrot och hittade en massa fint. Som egentligen skulle skrotas, men som användes av han. Kanske ett brott han begått. Men ändå
Citera
2017-03-03, 16:15
  #11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Jag vill kunna spela lite halvgamla spel och samtidigt ha youtube-musik igång i bakgrunden. Jag kan inte det längre. Allt slocknar och säger åt mig att köpa nytt..

Jag önskar inte topnotch. Men det skulle vara nice om det gick att få tag på. Säljer inte konstapeln stöldgods då och då?

Hur bra är grejerna de säljer?
Nej dom säljer ingenting det skrotas och går till återvinning.
Citera
2017-03-03, 16:17
  #12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Returhuset? Återvinningen menar du?

Jag har hört om en vän som i sina yngre dar jobbade på ett skrot och hittade en massa fint. Som egentligen skulle skrotas, men som användes av han. Kanske ett brott han begått. Men ändå
Ja på återvinningen här har dom ett hus som kallas "returhuset" här dit kan man lämna fullt fungerande saker datorer, gräsklippare m.m. är det någon som vill ha t.ex. en bildskärm eller dator som står där är det bara att fråga återvinningspersonalen om man får ta med den.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback