Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-10, 15:40
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Nicotin.


jag håller med. måste nog vara rent nikotin(dvs tuggumin, plåster, e-juice), koffein, LSD, svamp(toppslätskivling) eller socker även cannabis i små mängder oralt.
Citera
2017-03-11, 09:37
  #26
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
jag håller med. måste nog vara rent nikotin(dvs tuggumin, plåster, e-juice), koffein, LSD, svamp(toppslätskivling) eller socker även cannabis i små mängder oralt.
Japp rent nikotin i "rimliga mängder" klassas ungefär lika riskfyllt som kaffé. Med positiva effekter på hjärnan och dess kognitiva funktioner. Klassas alltså som en notroopic. E-juice kan dock vara farligt för man inte alltid vad man får i sig genom den metoden.

Intressant snack om nikotin!
Citera
2017-03-11, 10:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Ja, cannabis är ju bra, men det är ju typ knappt en drog, i min värld.

Tyvärr har jag väldigt svårt att njuta av cannabis, får hjärtklappning och kan inte sova. Typ tvärtemot vad det var när jag började röka för runt 30 år sen. Det kanske var bättre och mer balanserade grejer förr.

Det är ju det som är fördelen med det, det är ett berusningsmedel men ingen direkt drog om man jämför med annat.

Det är jävligt synd, för mig så har rökat alltid funkat som vanligt, dock så har det ju kommit mer smutsigt skit på marknaden än förr då marknaden har blivit mycket större.
Och sen har det ju även kommit mycket bättre grejor också.
Citera
2017-03-11, 15:54
  #28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Opiater i microdoser.
Citera
2017-03-11, 19:06
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Det är ju det som är fördelen med det, det är ett berusningsmedel men ingen direkt drog om man jämför med annat.

Det är jävligt synd, för mig så har rökat alltid funkat som vanligt, dock så har det ju kommit mer smutsigt skit på marknaden än förr då marknaden har blivit mycket större.
Och sen har det ju även kommit mycket bättre grejor också.
Ja det är så alltså, att det kommit mycket skit. Jag kommer ihåg att det marockanska haschet jag köpte på slutet av 80, början av -90-talet var riktigt fint, mjukt och luktade jättegott när man eldade på det.

Detta var vanligt standard som jag köpte av gubbar i Vasaparken i Stockholm, ibland kunde det vara lite torrt men oftast färskt.

De som känner till sthlm vet vilket som övre medelklass-getto Vasaparken har förvandlats till, förr var det ett ställe man antingen rastade hunden eller shoppade röka i, lite halvslummigt sådär.
__________________
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-03-11 kl. 19:11.
Citera
2017-03-11, 19:14
  #30
Medlem
uh-huhs avatar
Det måste väl ändå vara koffein?
Citera
2017-03-23, 14:18
  #31
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Koffein
Citera
2018-02-01, 17:36
  #32
Medlem
Nattskattas avatar
Cannabis skulle jag nog säga... inte för att jag själv är någon direkt älskare av det... så det är mer generellt som jag tycker det.

Opiater kan absolut fungera. Med förutsättning att doseringen ligger på en jämn och förutsägbar nivå. Läkemedel är då att föredra. Heroin tror jag skulle vara rätt svårt att hålla på en sån nivå att det skulle kunna hålla i något längre perspektiv. Men om man inte tar det IV så tror jag inte att det är omöjligt. Dock så är opiater och opioider ju väldigt beroendeframkallande så om man inte planerar att fortsätta ta det någon längre tid eller under resten av sitt liv om det är så då skulle jag nog inte rekommendera det...

Tjack tror jag nog är bland det svårare att få att hålla på en bra nivå i längden. Finns såklart substanser som är knepigare ändå. Kan gå om man håller det mer på en ”medicinsk” nivå. Kanske helst om man har adhd eller liknande då det ju fungerar som självmedicinering. Sen tillräckligt med sömn och mat och gärna extra tillskott av vitaminer och mineraler då tjacket ofta kan göra att man får brister. God tandhygien och gärna salivstimulerande tabletter för att motverka muntorrhet vilket förstör tänderna
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback