Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-01, 17:03
  #1
Medlem
Jag är ingen som har snortat mycket under mitt liv, men det händer då och då. Varje gång jag har testat har jag nästan alltid blivit besviken, brukar få ett milt rus men verkligen inget wow, även fast mina polare har känt sig riktigt sköna och tycker att det är bra drag i grejerna. Detta gäller alltså alla droger som jag har snortat. Affe, ladd, keta och nån rc man körde i sina yngre dagar.

Jag har på senare tid börjat fundera om det kan vara nått fel på min näsa? Haha låter ju helt sjukt, men senaste gången jag hade affe tex. kände jag inte så mycket när jag snortade. Blev lack och tänkte : Fan, har fått skit igen.

Jag testar lite senare att bomba skiten. Den här gången slår det mycket hårdare och jag känner garanterat av det mer. Mer fokuserad, lätt, glad, mer energi. Det är här jag börjar tänka på saken, varje jävla gång jag har snortat har jag blivit besviken. Tom. när jag drog keta, tog 3 linor på säkert 20 minuter då jag knappt fick någon effekt. Medans min polare låg i soffan i en helt annan värld.

Jag snortar inte på fel sätt, jag tar inte för lite, det är inte dåliga grejer. Så vad kan det vara? Någon som har haft samma problem?
Citera
2017-03-01, 17:08
  #2
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman1212
Jag är ingen som har snortat mycket under mitt liv, men det händer då och då. Varje gång jag har testat har jag nästan alltid blivit besviken, brukar få ett milt rus men verkligen inget wow, även fast mina polare har känt sig riktigt sköna och tycker att det är bra drag i grejerna. Detta gäller alltså alla droger som jag har snortat. Affe, ladd, keta och nån rc man körde i sina yngre dagar.

Jag har på senare tid börjat fundera om det kan vara nått fel på min näsa? Haha låter ju helt sjukt, men senaste gången jag hade affe tex. kände jag inte så mycket när jag snortade. Blev lack och tänkte : Fan, har fått skit igen.

Jag testar lite senare att bomba skiten. Den här gången slår det mycket hårdare och jag känner garanterat av det mer. Mer fokuserad, lätt, glad, mer energi. Det är här jag börjar tänka på saken, varje jävla gång jag har snortat har jag blivit besviken. Tom. när jag drog keta, tog 3 linor på säkert 20 minuter då jag knappt fick någon effekt. Medans min polare låg i soffan i en helt annan värld.

Jag snortar inte på fel sätt, jag tar inte för lite, det är inte dåliga grejer. Så vad kan det vara? Någon som har haft samma problem?

knappast nåt fel på näsan din...däremot din hjärna (läs: toleransen har ökat)

du kanske ska sträva efter annat här i livet än kickar via droger ??
Citera
2017-03-01, 17:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
knappast nåt fel på näsan din...däremot din hjärna (läs: toleransen har ökat)

du kanske ska sträva efter annat här i livet än kickar via droger ??

Hmm, läser du så ser du att jag säger att VARJE gång jag har dragit har jag blivit besviken. Från första gången. Varför tror du att jag bara strävar efter kickar via droger? Är verkligen ingen som kör hårt, men visst, jag tycker om att ibland berusa mig på andra sätt än att trycka i sig 10 stycken 7.5or. Alla gillar väl olika rus antar jag. Inget att tjafsa om Söker bara svar på denna fråga då jag tycker det är konstigt.

Ha en fortsatt trevlig dag!
Citera
2017-03-01, 17:19
  #4
Medlem
lyktstolpes avatar
Mycket dextrosol utblandat?
Citera
2017-03-01, 17:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Mycket dextrosol utblandat?

Tycker det låter konstigt att varje gång jag dragit, ska det ha varit utblandat. Speciellt med tanke på att jag köper oftast från olika sidor, med omdömen som ser bra ut från andra medlemmar.
Citera
2017-03-01, 20:37
  #6
Medlem
justonefix124s avatar
Citat
"Jag snortar inte på fel sätt, jag tar inte för lite, det är inte dåliga grejer. Så vad kan det vara? Någon som har haft samma problem?"

Jupp precis likadan. Tror att vissa av oss har näsor som är kassa på att ta upp substanser.
Citera
2017-03-03, 01:12
  #7
Medlem
Gaspedalas avatar
Spontant tänker jag att det inte finns någon som helst anledning att administrera en drog på ett sätt som inte ger något (dvs nasalt).

Till syvende och sist är vi människor olika och får olika effekter. Varför du inte får det rus du vill vid nasalt intag kan inte jag, du eller ens en läkare svara på.

Det är nog bara livets nyck, så fortsätt bomba istället. Det blir näsan glad av dessutom!
Citera
2017-03-03, 23:03
  #8
Medlem
Gymmes avatar
För vissa handlar det om tekniken de använder när de snortar
Och för andra handlar det bara om mängden, de tål mycket mer än de andra!

Har vänner som dig, 1 lina och de är borta. Jag kan behöva fler ibland
Ibland hjälper det faktiskt att ta en joint innan och efter, då brukar det slå hårdare!
Citera
2017-03-03, 23:40
  #9
Medlem
Gaspedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
För vissa handlar det om tekniken de använder när de snortar
Och för andra handlar det bara om mängden, de tål mycket mer än de andra!

Har vänner som dig, 1 lina och de är borta. Jag kan behöva fler ibland
Ibland hjälper det faktiskt att ta en joint innan och efter, då brukar det slå hårdare!

Det som fascinerar mig är hur olika våra hjärnor verkar svara på diverse droger. Vissa blir, som du skriver, helt väck efter bara en blygsam administration medan andra behöver tre stora linor, en kokabuske och tre tequila med extra salt för att ens känna sig lite "bra".

Hjärnan alltså. Vilken jäkla grej.

Edit: Sen tror jag snorttekniken måste bli bättre rent generellt. Folk drar för mycket rakt ner i halsen.
Citera
2017-03-03, 23:58
  #10
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspedala
Det som fascinerar mig är hur olika våra hjärnor verkar svara på diverse droger. Vissa blir, som du skriver, helt väck efter bara en blygsam administration medan andra behöver tre stora linor, en kokabuske och tre tequila med extra salt för att ens känna sig lite "bra".

Hjärnan alltså. Vilken jäkla grej.

Edit: Sen tror jag snorttekniken måste bli bättre rent generellt. Folk drar för mycket rakt ner i halsen.

Ja precis Jag har varit den av mina vänner som alltid fått köra lite "hårdare" som de säger. Nackdelen är ju att det är så djävulskt dyrt.

Som du säger, hjärnan.. vilken jäkla grej. Det är bara att utforska

Det är ett rookie misstake, suger allt i näsan likt en dammsugare som de gör på film...
__________________
Senast redigerad av Gymme 2017-03-04 kl. 00:00.
Citera
2017-03-04, 00:16
  #11
Medlem
Gaspedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Ja precis Jag har varit den av mina vänner som alltid fått köra lite "hårdare" som de säger. Nackdelen är ju att det är så djävulskt dyrt.

Som du säger, hjärnan.. vilken jäkla grej. Det är bara att utforska

Det är ett rookie misstake, suger allt i näsan likt en dammsugare som de gör på film...

Man vill ju vara Tony Montana. Det är ju bara så. Haha
Citera
2017-03-04, 02:36
  #12
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
har en vän som har ett liknande problem, dunder kola/mdma känner han knappt av.
blir lite pigg på sin höjd, skumt är det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback