Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-01, 16:48
  #1
Medlem
Tjena, får grova fps dropps under cs games (från 300fps ner till 80fps). Framförallt under long range, kollar jag i nvidia settings så rekommenderar den mig att köra max på allt i cs.

Mina specs:
Intel core i5-6500cpu @ 3.2ghz 4cpuS
8gb ram
Geforce GTX 960
Windows 10


Har testat ALLA möjliga inställningar i nvidia settings utan någon framför. Kör cs med lägsta settings på ALLT samt 1024 Blackbars.

Testat allt från "fps configs" till ominstallation av datorn och olika launch options inställningar.
Har alla dom nyaste drivrutinerna osv..

Någon som har några tips?
Vad jag testat so far:
https://steamcommunity.com/sharedfil...h&id=624607941
samt
https://steamcommunity.com/sharedfil.../?id=268030869

Även testat det jag skrev där uppe.

Är det så att datorn är för dålig för att ha stabil fps i csgo? :S BF1 flyter förfan på bättre!!

Tack för visat intresse och hoppas någon har en idé om vad problemet kan vara..
Citera
2017-03-01, 17:56
  #2
Medlem
C0ws avatar
Hur ser det ut inne i datorn? Blås ut all damm. När bytte du kylpasta senast? Sitter processorkylaren ordentligt? Din dator kanske är för varm.
Citera
2017-03-01, 18:36
  #3
Medlem
laxen69s avatar
Får du samma drops i andra spel eller bara i CS?
Skulle i så fall kunna vara någon annan process som drar igång med jämna mellanrum och sänker processorn.

Kolla i taskmanager (aktivitetshanteraren) på processer/prestanda och se om du ser något udda när du får dina drops.
Citera
2017-03-01, 18:44
  #4
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjuvenhed
Tjena, får grova fps dropps under cs games (från 300fps ner till 80fps). Framförallt under long range, kollar jag i nvidia settings så rekommenderar den mig att köra max på allt i cs.

Mina specs:
Intel core i5-6500cpu @ 3.2ghz 4cpuS
8gb ram
Geforce GTX 960
Windows 10


Har testat ALLA möjliga inställningar i nvidia settings utan någon framför. Kör cs med lägsta settings på ALLT samt 1024 Blackbars.

Testat allt från "fps configs" till ominstallation av datorn och olika launch options inställningar.
Har alla dom nyaste drivrutinerna osv..

Någon som har några tips?
Vad jag testat so far:
https://steamcommunity.com/sharedfil...h&id=624607941
samt
https://steamcommunity.com/sharedfil.../?id=268030869

Även testat det jag skrev där uppe.

Är det så att datorn är för dålig för att ha stabil fps i csgo? :S BF1 flyter förfan på bättre!!

Tack för visat intresse och hoppas någon har en idé om vad problemet kan vara..

Kör inte allt på max, Nvidia som rekommenderar allt på högsta inställningar är efterblivet, och buggigt. Kör medium på vissa inställningar. Sänk olika saker och testa dig fram.
Citera
2017-03-01, 20:58
  #5
Medlem
Oavsett om du 'rekommenderas' att köra på max eller inte så kan det ändå hjälpa sänka vissa inställningar.

Du kan ju också försöka se till att ha så lite annat igång i bakgrunden som möjligt (stäng ner webbläsare, musikprogram osv... om du nu vägrar att sänka grafiken).

Det är ju inte direkt ovanligt att FPS:en droppar när datorn måste rendera många olika objekt (long range), men måste säga att beskriva det som "enorma problem" är att överdramatisera, finns folk som peakar 80 FPS.
Citera
2017-03-01, 21:34
  #6
Medlem
Sameshs avatar
Prova att avinstallera GeForce Experience.
Citera
2017-03-03, 14:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Kör inte allt på max, Nvidia som rekommenderar allt på högsta inställningar är efterblivet, och buggigt. Kör medium på vissa inställningar. Sänk olika saker och testa dig fram.


Kör allt på lägsta! Skrev endast att geforce av någon anledning rekommenderar mig att köra allt på high .
Citera
2017-03-03, 14:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Oavsett om du 'rekommenderas' att köra på max eller inte så kan det ändå hjälpa sänka vissa inställningar.

Du kan ju också försöka se till att ha så lite annat igång i bakgrunden som möjligt (stäng ner webbläsare, musikprogram osv... om du nu vägrar att sänka grafiken).

Det är ju inte direkt ovanligt att FPS:en droppar när datorn måste rendera många olika objekt (long range), men måste säga att beskriva det som "enorma problem" är att överdramatisera, finns folk som peakar 80 FPS.


Kör allt på lägsta! Skrev endast att geforce av någon anledning rekommenderar mig att köra allt på high .
Har aldirg bakgrunds program igång. Samt kör istortsätt "lägsta" upplösningen redan, kan köra på 800x600 men det blir lite väll blurry.. Kör som jag skrev på 1024x768 BLackbars..
Citera
2017-03-03, 14:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Får du samma drops i andra spel eller bara i CS?
Skulle i så fall kunna vara någon annan process som drar igång med jämna mellanrum och sänker processorn.

Kolla i taskmanager (aktivitetshanteraren) på processer/prestanda och se om du ser något udda när du får dina drops.


har inga problem i andra spel :/. Tex BF1 flyter på enormt mycket bättre. Samma med Overwatch osv.
Citera
2017-03-04, 17:41
  #10
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjuvenhed
Kör allt på lägsta! Skrev endast att geforce av någon anledning rekommenderar mig att köra allt på high .

Prova att fixa spelet genom origin, alternativt ominstallera den. Funkar inte det så kanske du kan testa att ominstallera drivrutinerna för grafikkortet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback