Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-04, 07:37
  #61
Medlem
Donken.Donalds avatar
Kunde bli en bra film, med eller utan Johan Glans som regissör, titel "Gäst hos verkligheten".

Rikspolischefen spatserar nerför Avenyn när han lätt förvirrat i en frånvarande ton tilltalar en Tiggare och skänker Tiggaren massor med 'sluta tafsa'-armband. Dan tipsar Tiggaren att han kan sälja 'sluta tafsa'armbanden och köpa vatten och bröd för pengarna. Tiggaren byter ut sitt 'hej hej' mot 'sluta tafsa'. 'Sluta tafsa' ska uttalas på bruten svenska.

Därefter besöker Dan Eliasson en främmande planet som göteborgarna kallar Biskopsgården. Rikspolischefen ser hur Gänget byter vapen och droger mot pengar. Dan tänker blixtsnabbt att han ska rensa upp, som en sentida Sheriff, men kommer sedan på att en byråkratisk paragraf hindrar honom.

Dagen avslutas med att han i skymningen vandrar hem till sitt natthärbärge och gnolar sin egenhändigt skrivna sång "Knulla i Bangkok".
Citera
2017-03-04, 10:37
  #62
Medlem
DIdes avatar
Polischefen "patrullerar" under eftermiddagen. Haha fan va efterblivet.

Det är som att röra runt rosengård kl 10 på förmiddagen då alla knarklangare sover.
Fan vad tamt. -"Här verkar ju lugnt"
Citera
2017-03-04, 20:45
  #63
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2017-03-04, 22:14
  #64
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Polischefen "patrullerar" under eftermiddagen. Haha fan va efterblivet.

Det är som att röra runt rosengård kl 10 på förmiddagen då alla knarklangare sover.
Fan vad tamt. -"Här verkar ju lugnt"

Inte nog med det. Självklart har livvakter säkrat varenda ingång, samt x antal extra ordningsvakter beställda av Securitas.
Citera
2017-03-04, 22:49
  #65
Medlem
ja, kolla duktiga danne..
Citera
2017-03-05, 03:12
  #66
Medlem
InnocentBystanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Du råkade inte ta en bild på detta historiska ögonblick?

Givetvis så försökte jag, allt enligt principen "Pics, or it didn't happen". Men när jag stod där och fipplade med mobilen så insåg jag att ett tiotal polisers blickar unisont riktades mot mig. Pinsamt värre! Det är väl knappast olagligt att fotografera rikspolischefens förehavanden IRL, eller är det? Det blev i alla fall ingen bild, jag fegade ur...
Citera
2017-03-05, 05:32
  #67
Medlem
Facebacks avatar
Snutlakejerna kommer allt se till det är säker och snygg statsbild innan chefen promenerar ut.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback