Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-01, 20:28
  #25
Medlem
Neeej förresten, ge mig ditt mejladress, har ett gäng snubbar från Nigeria som säger att de har 100 mille te övers, bara man ger de sitt kontonr och lite andra detaljer, du o din mor kan juh dela på det, myyyyycket mer än den där chansen till 3 miljoner.
__________________
Senast redigerad av hitokiribatosaj 2017-03-01 kl. 20:47.
Citera
2017-03-01, 20:57
  #26
Medlem
Laddjulias avatar
jesus fucking christ
Citera
2017-03-01, 22:48
  #27
Medlem
Har du på senaste tid deltagit i något lotteri som kunnat ge 3 miljoner i vinst och där vinnarna skulle meddelas via telefon?

Om svaret på frågan är ja så gjorde du bort dig.
Om svaret på frågan är nej så gjorde du helt rätt.
Citera
2017-03-02, 18:25
  #28
Medlem
svengörans avatar
Men för i helvete, Går folk fortfarande på det där?
Be dom dra åt helvete om dom ringer och säger att du har vunnit något på något lotteri som du aldrig varit med i
Citera
2017-03-05, 06:37
  #29
Medlem
Skadar inte heller att göra polisanmälan. Visst de kommer att lägga ned direkt men det kan vara bra om polisen få in statistik på brottet.
Citera
2017-03-05, 09:42
  #30
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Jag blev uppringd av ett privatnummer som sa att jag var en av de få som hade "vunnit" ett kort som är värt lver 3 miljoner. Jag tänkte att det var bara ett bluff samtal, och la på samt blockerade numret. Men nu skriker min morsa på mig o säger att jag kanske faktiskt hade kunnat vinna dom pengarna? Hon har fått mig att ångra att jag la på. Vad tror ni? Gjorde jag rätt eller fel?
Har du anmält dig till ett lotteri själv där det framgick att man kunde vinna tre mille?

Om svaret på ovanstående är nej, vad är det då som får dig att tro att nån random snubbe helt plötsligt ringer dig och talar om att just du vunnit tre mille bara sådär?

En mycket simpel regel i sammanhanget är att om det låter för bra för att vara sant är det troligen så med, men jag antar att du hann kasta på luren innan du blev tillfrågad om att lämna ifrån dig kontokortsuppgifterna, samt din morsas kontokortsuppgifter eftersom hela summan inte skulle få plats på ditt kort, samt nycklarna till bostaden ifall summorna skulle behövas levereras cash om ni inte ville skatta för dem?
Citera
2017-03-05, 11:32
  #31
Medlem
Jag väntar på mina tio mille som nån kung i Nigeria lovat mig, de skrev på internet så det måste vara sant.

Det är 18 års gräns här på FB btw
Citera
2017-03-05, 17:51
  #32
Medlem
Har ni fått ut era miljoner än? Du o din dumma jävla morsa.... äpplet faller aldrig långt från trädet.
Citera
2017-03-12, 19:12
  #33
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
En mycket simpel regel i sammanhanget är att om det låter för bra för att vara sant är det troligen så med, men jag antar att du hann kasta på luren innan du blev tillfrågad om att lämna ifrån dig kontokortsuppgifterna, samt din morsas kontokortsuppgifter eftersom hela summan inte skulle få plats på ditt kort

Jag har faktiskt en vän som blev uppringd om en vinst från ett lotteri som han inte varit med i och lämnade ut sina kontokortsuppgifter per telefon, 5minuter senare kom han på hur dumt det var och spärrade kortet och som tur var så hade dom inte hunnit göra något ännu.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback