• 1
  • 2
2016-08-08, 12:34
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Har sett att Kjell har en foam cutter i sitt sortiment. (Länk)

Men de verkar inte sälja tråden separat och det är enbart detta jag är ute efter. Inte heller Clas Ohlson verkar sälja detta.

Någon som har tips på någon större butikskedja som kan tänkas ha detta i sitt sortiment?
Citera
2016-08-19, 16:10
Medlem
Går att köpa på ebay
Citera
2016-08-25, 13:21
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Har sett att Kjell har en foam cutter i sitt sortiment. (Länk)

Men de verkar inte sälja tråden separat och det är enbart detta jag är ute efter. Inte heller Clas Ohlson verkar sälja detta.

Någon som har tips på någon större butikskedja som kan tänkas ha detta i sitt sortiment?

Citat:
Ursprungligen postat av nisseett
Går att köpa på ebay

Fysisk butik. Har inte lust att beställa från eBay.
Citera
2016-08-27, 01:25
Medlem
distanss avatar
Citat:
Men de verkar inte sälja tråden separat och det är enbart detta jag är ute efter.

Hur lång bit behöver du? Brödrostar och hårfönar använder sig (väl?) av kanthaltråd och det kan man säkert råka få med sig hem från tippen
Citera
2016-08-27, 02:21
Bannlyst
Vad för dimension behöver du!? I princip alla shoppar som säljer e-cigg har kanthaltråd för man har det när man bygger egna coils.

Här t:ex
hive wire 26&28g
http://1life.dk/product/competition-hive-7264/
tiger wire 24&26G
http://1life.dk/product/competition-tiger-wire-7258/
vanlig 22, 24, 26 & 28G
http://1life.dk/product/geekvape-kanthal-wire-8632/

Den shoppen skickar från danmark men du förstår principen.
Citera
2016-08-27, 11:54
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Hur lång bit behöver du? Brödrostar och hårfönar använder sig (väl?) av kanthaltråd och det kan man säkert råka få med sig hem från tippen
Jodå de vet jag allt, har tagit från gamla hårfönar tidigare men nu finns de inget sådant nära tillhands.

Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Vad för dimension behöver du!? I princip alla shoppar som säljer e-cigg har kanthaltråd för man har det när man bygger egna coils.

Här t:ex
hive wire 26&28g
http://1life.dk/product/competition-hive-7264/
tiger wire 24&26G
http://1life.dk/product/competition-tiger-wire-7258/
vanlig 22, 24, 26 & 28G
http://1life.dk/product/geekvape-kanthal-wire-8632/

Den shoppen skickar från danmark men du förstår principen.
Du förstår inte principen om att jag inte vill beställa från nätet.
Citera
2016-08-27, 13:04
Bannlyst
Citat:
Jodå de vet jag allt, har tagit från gamla hårfönar tidigare men nu finns de inget sådant nära tillhands.

Du förstår inte principen om att jag inte vill beställa från nätet.

Du skrev att du inte ville köpa på Ebay inte internet generellt.
Stockholm, Göteborg, Malmö, Uddevalla är väl dom 4 orter jag vet har butiker med vape-sortiment och har det så du kan köpa kontant över disk.

Om behovet av diskretion är väldigt stort varför inte gå in på en loppmarknad/återvinning köpa en gammal brödrost, öppna den och så har du metervis med kanthaltråd. Gamla brödrostar från typ Rowenta, Elektro-Helios osv har dom på så gott som varenda loppmarknad och du får ut en 8-10 meter tråd / brödrost á 20-40:-/st
Köp flera och pruta vettja, intelligensreserven som jobbar på dom kommunala återvinningsbutiker/arbetsmarknadsåtgärderna kommer bara tro att du samlar på brödrostar.

Eller kör förbi den kommunala tippen, där man slänger elektronikavfall här brukar det alltid ligga nån brödrost eller hårfön i stålbackarna. Släng lite egen skit och ta med lite av nån annans hem igen.

Eller gå in och prata med en elektronikfirma och be dom beställa in en rulle, när dom frågar "hur var namnet" så svarar du Daniel Fredriksson eller dylikt, betala kontant och se glad ut.
Används ju inom MC, modellflyg, vape m.m förutom pyroteknik.
Gamla elbutiker på små orter som ofta ligger i bottenvåningen på boningshuset har garanterat det på lager nere i källaren.
Eller sväng förbi ELFA`s butik i Solna, hitta på något, så svårt är det inte att få tag på.
Senast redigerad av ettpundsvartkrut 2016-08-27 kl. 13:36.
Citera
2016-08-27, 16:38
Medlem
GalFisks avatar
Ja, hårfönar är en bra källa. De har ofta tunnare och längre trådar än brödrostar.
Citera
2016-08-27, 20:00
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Du skrev att du inte ville köpa på Ebay inte internet generellt.
Stockholm, Göteborg, Malmö, Uddevalla är väl dom 4 orter jag vet har butiker med vape-sortiment och har det så du kan köpa kontant över disk.

Om behovet av diskretion är väldigt stort varför inte gå in på en loppmarknad/återvinning köpa en gammal brödrost, öppna den och så har du metervis med kanthaltråd. Gamla brödrostar från typ Rowenta, Elektro-Helios osv har dom på så gott som varenda loppmarknad och du får ut en 8-10 meter tråd / brödrost á 20-40:-/st
Köp flera och pruta vettja, intelligensreserven som jobbar på dom kommunala återvinningsbutiker/arbetsmarknadsåtgärderna kommer bara tro att du samlar på brödrostar.

Eller kör förbi den kommunala tippen, där man slänger elektronikavfall här brukar det alltid ligga nån brödrost eller hårfön i stålbackarna. Släng lite egen skit och ta med lite av nån annans hem igen.

Eller gå in och prata med en elektronikfirma och be dom beställa in en rulle, när dom frågar "hur var namnet" så svarar du Daniel Fredriksson eller dylikt, betala kontant och se glad ut.
Används ju inom MC, modellflyg, vape m.m förutom pyroteknik.
Gamla elbutiker på små orter som ofta ligger i bottenvåningen på boningshuset har garanterat det på lager nere i källaren.
Eller sväng förbi ELFA`s butik i Solna, hitta på något, så svårt är det inte att få tag på.

Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Ja, hårfönar är en bra källa. De har ofta tunnare och längre trådar än brödrostar.
Verkar vara smått knepigt att få tag på på rulle från butik. Blir nog till att demontera ett par hårfönar och brödrostar, så man kan bygga upp ett mindre lager för framtida projekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in