Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-03, 14:34
  #169
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Förmodligen är du ironisk. I vilket fall är jag rädd att du tar för lätt på saken, det kommer att ta lång tid att vända det här. Du skriver det själv - det kommer att drabba de flesta som bor här.

Att "vänstermuppar" också kommer att drabbas känns mycket perifert i sammanhanget och någon tröst är det inte heller. Det är svårt för mig att se någon glädje i att ha fått rätt. Jag hade föredragit att det hade blivit rätt i stället.

Jag håller med om att få se kulturarbetarna inse ironin i begreppet är en mycket klen tröst.

Har turen att kunna slippa eländet i Sverige men sorgligt är det. Det känns så jävla meningslöst och onödigt.

Önskar att jag kunde tro på konspirationsteorierna så att någon skulle kunna glädja sig åt slutresultatet åtminstone. Då skulle det ha mening för någon.

Nu är det bara en tragedi i tre akter och det blir dåligt för alla vare sig man är svensk eller "nysvensk".
Citera
2017-03-05, 08:43
  #170
Medlem
Det är en illusion att kulturvänstern kommer att byta ståndpunkt. Det nöjet får vi inte. I smyg kan de nog tycka att det är bra med en mer reglerad invandring, men deras Egon kräver att de är för allt gott utåt. Intressant att godheten själv (DN) idag släppt fram en recension av Massutvandringen i positiva ordalag, även om de låtit en extern person skriva. För att hålla mig till ämnet, det blir för djävligt ekonomiskt de närmaste decennierna. För de allra flesta. Och dessutom mycket sämre verksamhet hos kommuner och landsting.
Citera
2017-03-05, 11:44
  #171
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
Det är en illusion att kulturvänstern kommer att byta ståndpunkt. Det nöjet får vi inte. I smyg kan de nog tycka att det är bra med en mer reglerad invandring, men deras Egon kräver att de är för allt gott utåt. Intressant att godheten själv (DN) idag släppt fram en recension av Massutvandringen i positiva ordalag, även om de låtit en extern person skriva. För att hålla mig till ämnet, det blir för djävligt ekonomiskt de närmaste decennierna. För de allra flesta. Och dessutom mycket sämre verksamhet hos kommuner och landsting.


Man tycker att dom borde lärt sig läxan efter alla marxismens misslyckanden men dom vägrar inse att marxismen passar bättre i salongerna än i verkligheten.

Den fungerar liksom inte eftersom den står helt i strid med å de enskilda människornas värderingar.

Många kommer säkert rösta SD i hemlighet så att de sedan kan stå och gråta krokodiltårar över alla som inte får komma till Sverige. Det blev ju lite jobbigt när verkligheten kom till deras egna stadsdelar och deras egna barns skolor.
Citera
2017-03-05, 12:18
  #172
Medlem
Christopher.s avatar
Det är häftigt att betala skatt.
Citera
2017-03-07, 05:46
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Det är häftigt att betala skatt.

Som Mona sade, och som nu visar sig vara en riktig trixare. Och förmodligen är det ännu värre än vad vi fått veta så här långt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback