Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-01, 15:20
  #61
Medlem
vegeges avatar
Det kryllar ju av journalister/vänstermänniskor (som ej går på damfotboll) men som varje år försöker använda damlandslaget som politiskt slagträ. äckligt

positivt: feminister gräver sin grav, folk är inte superförtjusta i att man blandar sport och politik.
__________________
Senast redigerad av vegege 2017-03-01 kl. 15:25.
2017-03-01, 15:56
  #62
Medlem
volvo 240s avatar
Och hur sjukt är det inte att spelarnas namn inte står på dräkterna, komemr bara förvirra och göra att världen skrattar åt oss ännu lite mer.

Men de ska väl vara ett kollektiv där individen ska kväsas. Extremvänstern blir mer och mer desperat och gör mer och mer konstiga saker nu när deras tid börjar ticka mot sitt slut..
2017-03-01, 16:10
  #63
Medlem
nötallergikers avatar
Haha. Om Fi är extremister, vad är SD då? Ultraextremister?

Helt ok att tjejer stöder den feministiska kampen. De ska vara förebilder.
2017-03-01, 16:11
  #64
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Instämmer, folk här lipar ju som att jorden skulle gå under. Vuxna män, som lipar.


Jag ser ingen som lipar. Din omvärldsanalys förefaller inte förankrad i verkligheten.

Däremot ser jag folk som störs av att få politiska vidriga budskap nertryckta i halsen vart man än vänder sig i samhället. Min tro är att den reaktionen som kommer i framtiden däremot kommer få folk att gråta.
2017-03-01, 16:13
  #65
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Haha. Om Fi är extremister, vad är SD då? Ultraextremister?

Helt ok att tjejer stöder den feministiska kampen. De ska vara förebilder.

Jaaa, på med burkan också!! Världens bästa tjejgäng...
https://w.cdn-expressen.se/images/7c...2/16x9/680.jpg
2017-03-01, 16:23
  #66
Medlem
beardbraids avatar
Bra att de visar att i Sverige är politik inte svårare än fotboll, man bara väljer sida och stödjer dem okritiskt med hjälp av slogans och ramsor. Lätt som en plätt, politik.
2017-03-01, 16:42
  #67
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Malmö stadion bytte häromåret ut de svenska flaggorna på hörnstolparna mot regnbågsdito, så hbtq-rörelsen är nog nöjda. Det räcker tydligen inte att minst hälften av de svenska elitspelarna är homosexuella, man vill locka till sig ännu fler flator. Tilltaget är rimligtvis ett brott mot regeln att politiska budskap inte är tillåtna på arenorna - annat än i form av betalda och strikt reglerade annonser - men eftersom budskapet här anses som politiskt korrekt så gör man ett undantag.

Påstår du att majoriteten av kvinnor som spelar fotboll är lesbiska?
2017-03-01, 16:46
  #68
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag ser ingen som lipar. D
Däremot ser jag folk som störs av att få politiska vidriga budskap nertryckta i halsen vart man än vänder sig i samhället.

Läser du på fotbollslaget tröjor när du kollar på fotboll eller bryr dig det minsta om vad som står där? Kunde lika gärna vart "vi gillar bajs" och fortfarande vem fanns bryr sig?
2017-03-01, 16:51
  #69
Medlem
Stakeholders avatar
Men Gudrun Schymans tweet är ju stulen från Jesse Jackson. Borde det inte framgå någonstans?

Trodde det var viktigt med faktakoll numer, men fotbollsförbundet verkar ha missat här. Hoppas att det blir korrigerat före matchen.
2017-03-01, 17:13
  #70
Moderator
vfs avatar
Damfotboll och tröjor har egna trådar, denna verkar mest behandla politik, nä, låses/Mod
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback