Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 17:39
  #1
Medlem
Hejsan!

Behöver hjälp med en grej.

Är nämligen så att jag är Advanced Open Water Diver och vill nu åka till Filippinerna och ta Dive Master. Ett litet problem är dock att de vill att man ska ha 40 loggade dyk och jag har bara loggat 9. Dock gick jag in på Padi.com och loggade alla dyk jag hade glömt logga och så tänkte jag varför inte logga in 20-30 dyk till (som jag inte har gjort) så jag kommer upp i 40. Går det tro eller behöver man något slags godkännande från instruktör?
2017-02-28, 17:40
  #2
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woyloy
Hejsan!

Behöver hjälp med en grej.

Är nämligen så att jag är Advanced Open Water Diver och vill nu åka till Filippinerna och ta Dive Master. Ett litet problem är dock att de vill att man ska ha 40 loggade dyk och jag har bara loggat 9. Dock gick jag in på Padi.com och loggade alla dyk jag hade glömt logga och så tänkte jag varför inte logga in 20-30 dyk till (som jag inte har gjort) så jag kommer upp i 40. Går det tro eller behöver man något slags godkännande från instruktör?

Vafan fyll i din bok med påhittade namn då? Tror du nån jävel kollar sånt i fillipinerna?!
2017-03-02, 08:50
  #3
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woyloy
Hejsan!

Behöver hjälp med en grej.

Är nämligen så att jag är Advanced Open Water Diver och vill nu åka till Filippinerna och ta Dive Master. Ett litet problem är dock att de vill att man ska ha 40 loggade dyk och jag har bara loggat 9. Dock gick jag in på Padi.com och loggade alla dyk jag hade glömt logga och så tänkte jag varför inte logga in 20-30 dyk till (som jag inte har gjort) så jag kommer upp i 40. Går det tro eller behöver man något slags godkännande från instruktör?

Detta svarade jag dig i tråden dykning

Det enkla svaret är att ja du kan logga mer än du har bevis för, men om någon begär att få se dina fysiska loggar med stämplar så blir det pannkaka av det hela.

Dessutom tycker jag nog att du åtminstone bör göra Rescue Diver innan du ens börjar tänka på Divemaster, du måste ha gjort OW, AOW, Rescue innan du går Divemasterkursen. Dessutom kan det vara vettigt att ha Nitrox med sig i bagaget och Deep Diving. Jag hade blivit minst sagt besviken om jag hade fått dig som Divemaster med den lilla erfarenheten du har.
2017-03-02, 12:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woyloy
Hejsan!

Behöver hjälp med en grej.

Är nämligen så att jag är Advanced Open Water Diver och vill nu åka till Filippinerna och ta Dive Master. Ett litet problem är dock att de vill att man ska ha 40 loggade dyk och jag har bara loggat 9. Dock gick jag in på Padi.com och loggade alla dyk jag hade glömt logga och så tänkte jag varför inte logga in 20-30 dyk till (som jag inte har gjort) så jag kommer upp i 40. Går det tro eller behöver man något slags godkännande från instruktör?
Det kan va så att de loggade dyk en dom kräver är för att man ska ha nån erfarenhet av dykning.
Det får du inte genom att skriva fler loggar än utförda dyk.

Med de sagt, logga på för det går aldrig att kontrollera, skriv en väns namn eller ett påhittat. Räcker att du skriver ner de i en papperslogbok eller en excelfil
2017-03-04, 20:51
  #5
Moderator
Pentyls avatar
0.04 Korspost

Se stora tråden om Dykning!
Tråd låst.

/Moderator
__________________
Senast redigerad av Pentyl 2017-03-04 kl. 20:53.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback