Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 15:46
  #1
Medlem
Troians avatar
Någon som vet vad det här kan tänkas handla om?

Citat:
Majken ANNIKA Irene Holm, 521211-2907 har begärts dödförklarad. Hon var folkbokförd i Växjö kommun. Annika Holm försvann i september 2014. Annika Holm kallas jämlikt 7 § lagen (2005:130) om dödförklaring att senast den 24 augusti 2017 anmäla sig hos Skatteverket, 171 94 Solna. Den som kan lämna upplysningar i ärendet uppmanas att vända sig till Skatteverket med dessa upplysningar inom samma tid.
Skatteverket


Kanske är det den här personen? Boende i Småland och med ett twittrande som slutade abrupt den 9 september.

https://twitter.com/annikaholm1
Citera
2017-02-28, 20:03
  #2
Medlem
CallePhilles avatar
http://www.smp.se/vaxjo/vaxjobo-fors...-dodforklarad/

Citat:
I september 2014 skickade kvinnan ett brev till Växjöbostäder där hon förklarade att hon inte längre kunde betala hyran och att hon därför tänkte flytta ut.

Där slutar spåren. Inga uttag har skett från hennes bankkonto sedan dess och ingen adressändring har gjorts.

I maj förra året polisanmälde en person som är närstående till kvinnan försvinnandet och nyligen skickades en ansökan om dödförklaring in till Skatteverket, som är den myndighet som hanterar dessa ärenden.

Anmäld försvunnen efter 1 år och 8 månader

Angående hennes twittrande så verkade hon rätt så fixerad vid valet 2014. Feminist ut i fingerspetsarna. Rösta hann hon med att göra innan hon försvann...
Intressant retweet bland mängder av tweets och retweets samma dag som twittrandet upphörde
Citat:
Säkrast att förtidsrösta: Om man skulle avlida före valdagen räknas rösten likväl. Död mans el kvinnas röst räknas alltså inte bort
Citera
2017-03-02, 13:54
  #3
Medlem
Skaraborg2s avatar
Självmord?

Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
http://www.smp.se/vaxjo/vaxjobo-fors...-dodforklarad/



Anmäld försvunnen efter 1 år och 8 månader

Angående hennes twittrande så verkade hon rätt så fixerad vid valet 2014. Feminist ut i fingerspetsarna. Rösta hann hon med att göra innan hon försvann...
Intressant retweet bland mängder av tweets och retweets samma dag som twittrandet upphörde

1 år 8 månader är en lång tid innan hon anmäldes som försvunnen.

Låter enligt mig som ett självmord.

Kanske var röstandet i valet 2014 det sista hon gjorde innan detta?
Citera
2022-08-07, 22:34
  #4
Medlem
Hon var sjuksköterska om jag inte hört fel.
Är hon dödförklarad nu eller har kroppen hittats?
Jag läste i en annan tråd att en oidentifierad kvinnokropp hittats i svåråtkomlig terräng. Någon föreslog att det annars kan vara hon...
Citera
2022-08-08, 10:07
  #5
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklektiskwiccan
Hon var sjuksköterska om jag inte hört fel.
Är hon dödförklarad nu eller har kroppen hittats?
Jag läste i en annan tråd att en oidentifierad kvinnokropp hittats i svåråtkomlig terräng. Någon föreslog att det annars kan vara hon...
Här, men åtta år är en ganska lång tid?
(FB) Död kvinna som hittades på Söderåsen i Skåne, maj 2022, VEM ÄR HON?
Citera
2022-08-08, 10:39
  #6
Medlem
Arbetade hon som ssk eller bara utbildad? Tänkte på det där med hyran..
Citera
2022-08-08, 14:31
  #7
Medlem
Skaraborg2s avatar
Otroligt litet omskrivet.

Vissa försvinnanden blir verkligen otroligt litet omskrivna tyvärr.

Detta är precis just ett sådant - om ens omskrivet alls..
Citera
2022-08-08, 20:36
  #8
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Arbetade hon som ssk eller bara utbildad? Tänkte på det där med hyran..

Nu vet jag inte hur stort hon bodde, men som sjuksköterska bör man ju ha råd med en bostad i Växjö.

Hon har skrivit i ett CV att bland hennes intressen finns handarbete (egenstickad kofta?) samt orientering (vana vid skogen?). Skulle inte förvåna mig om hon gått ut och försökt leva på vad naturen ger.
Citera
2022-08-18, 20:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu vet jag inte hur stort hon bodde, men som sjuksköterska bör man ju ha råd med en bostad i Växjö.

Hon har skrivit i ett CV att bland hennes intressen finns handarbete (egenstickad kofta?) samt orientering (vana vid skogen?). Skulle inte förvåna mig om hon gått ut och försökt leva på vad naturen ger.

Skrev dock den 2/9, några dagar innan sin sista Tweet att hon var s.k. fattigpensionär.
Citera
2023-01-11, 19:18
  #10
Medlem
Hamsterbolls avatar
”Polisen har hittat kvarlevor som tros komma från en människa i Uppvidinge.
På sin hemsida skriver polisen att de hittades utomhus och platsen har under dagen varit avspärrad och polisens tekniker har arbetat.
"Kvarlevorna, som bedöms vara äldre, är medtagna för närmare undersökning."
Händelsen rubriceras som mord.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1035820

Kan det vara hon? Uppvidinge ligger inte långt från Växjö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback