Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-28, 15:23
  #1
Medlem
Hej
Jag har en ekonomisk tvist (han ar skyldig mig hyrespengar) med en person som bor nagonstans i Europa ..(irlandsk medborgare)..Enda sattet jag har lyckats kommunicera med honom ar via email ..Gar det att spara ett gmail till nagon IP address eller liknande pa ett nagotlunda enkelt satt??
Citera
2017-02-28, 15:38
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AWOL1134
Hej
Jag har en ekonomisk tvist (han ar skyldig mig hyrespengar) med en person som bor nagonstans i Europa ..(irlandsk medborgare)..Enda sattet jag har lyckats kommunicera med honom ar via email ..Gar det att spara ett gmail till nagon IP address eller liknande pa ett nagotlunda enkelt satt??

Nej. Gmail döljer avsändarens ip-adress sedna många år tillbaka. Du behöver ett domstolsbeslut eller liknande för att få ut den infon.
Citera
2017-02-28, 15:56
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AWOL1134
Hej
Jag har en ekonomisk tvist (han ar skyldig mig hyrespengar) med en person som bor nagonstans i Europa ..(irlandsk medborgare)..Enda sattet jag har lyckats kommunicera med honom ar via email ..Gar det att spara ett gmail till nagon IP address eller liknande pa ett nagotlunda enkelt satt??

Har du hans namn borde du väl kunna Google-stalka honom lite? Kolla Facebook, LinkedIn med mera och se om du kan få reda på var han bor därigenom.

Men för att svara på din fråga: nej, inte utan polisbeslut. Och eventuellt inte ens då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback