Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 18:37
  #373
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Vill förövrigt ventilera min irritation över att Madadi blev ju solklart rånad på decision

Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
Är jag den enda som inte tycker att han blev rånad? Tro mig jag hejade verkligen på Reza, att han torska sabbade även mitt bet då övriga picks satt.

Jag tyckte han vann första ronden solklart, andra torskade han och tredje ja det kunde gå hur som helst. Han stod lite för mycket i pocket och tog slag, även om dom kanske inte gjorde någon speciell skada så ser det ju inte bra ut i domarnas ögon.

Hade han fått en takedown så hade nog matchen gått till honom men nu tycker jag det var fair.

Citat:
Ursprungligen postat av mma
Nu säger inte jag att jag är nån master på att döma. Men jag hade också en rond till reza bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Det är bara i Sverige man är förvånad över domslutet. Satt på Twitter under matchen och det tippades 2-1 till Silva vilket även jag hade. Hade han klarat de sista 2 minuterna i rond 3 hade han tagit det men hans kondition räckte (förståligt) inte.
Rånad är man när det är helt uppenbart att domarna gjort fel. Det var det, tyvärr, inte den här gången. Hoppades att han skulle få domslutet, men det fick han inte, och det var nog rätt sätt till hur matchen såg ut. Det var tight, men 29-28 Silva var troligen rätt siffror. Något som hela media-panelen höll med om också. Man kan inte anklaga de som SMMAF hade tillsatt att vara hemmadomare, åtminstone.
Hade rollerna varit omvända, dvs med Reza som vinnare av två ronder, och det gått i Brasilien, hade troligen Silva fått domslutet. Haha. Den har vi sett tidigare i Madadi vs Marcello.
Men den här gången gick det rätt till tycker jag. Synd, eftersom Reza ändå visade upp en hel del positivt i den matchen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback