Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 18:32
  #97
Medlem
MP har haft turkiska och syriska underhandskontakter och informella kanaler. Nu tycks det även finnas ryska. De kanske gillar multikultur så mycket att de inte kan föreställa sig att andra har mer lömska avsikter än att bara njuta av mångfalden?
Citera
2017-11-29, 18:36
  #98
Medlem
Omni samlar länkar från idag

https://twitter.com/sjunnedotcom/sta...24867215560704
Citera
2017-11-30, 04:23
  #99
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
MPs utrikespolitiska talesperson o ledamoten Pernilla Stålhammar berättar om en anställd på MPs kansli hon haft en underlig sexuell relation med. Det gick så långt att Säpo såg en risk för att Ryssland skulle utnyttja hennes älskare Håkan Sundberg

Hennes öppna FB
https://m.facebook.com/story.php?sto...7&id=730877546

Birger Schlaug arg i morse

http://schlaug.blogspot.se/2017/11/m...erson.html?m=1

Grön Nystart likaså

http://www.gronnystart.se/uncategori...serat-gransen/

Flashbacktråd 2015

(FB) Hög MP-tjänsteman (Håkan Sundberg) fick sparken 2015 efter misstänkta rysskopplingar
Gammal historia om hur en kvinna som blivit dumpad ger sig på mannen för att hämnas vill jag minnas. Att SÄPO reagerade var väl ett påhitt var det inte det?
Nu skall rond 2 gå tydligen trott i skydd av #metoo.

Dags att någon på Mp säger ifrån och meddelar Stålhammar att det får vara bra nu.
Citera
2017-11-30, 06:29
  #100
Medlem
arbetets avatar
När inte ens Marcus Oscarsson slår på det stora alarmet om rysskontakter i det här fallet så får man nog dra slutsatserna att Pernilla Stålhammar inte har alla hästar hemma. Det tyder dock på att det är verkligen illa ställt i MP:s ledning. Och detta parti ingår i regeringsunderlaget.
Citera
2017-11-30, 06:49
  #101
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2017-11-30, 10:02
  #102
Medlem
"– För mig är det en nationell säkerhetsfråga. Ett säkerhetshot, skriver Stålhammar i ett inlägg på Facebook, där hon även anklagar mannen för sexuella trakasserier.
– Det är inte lämpligt att lägga ut den här typen av spekulationer på sociala medier, säger partisekreterare Amanda Lind till TT och menar att man granskat anklagelserna utan att hitta någon grund för dem."

Eller mörkar MP totalt eftersom det gäller en höjdare.

Att MP kan anses som ett säkerhetshot är väl iofs ingen nyhet...
Citera
2017-11-30, 18:57
  #103
Medlem
Amanda Lind har de flesta yttre attributen för att vara en kommunist. Det saknas bara en inkamössa.
Citera
2017-11-30, 19:40
  #104
Medlem
Kalle81s avatar
Hon tar nu avstånd från sina uttalanden;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rson-gor-avbon

"Jag inser att jag för två veckor sedan i ett inlägg på Facebook påstod saker om partiföreträdare som jag inte hade grund för att påstå. Det var olyckligt och ogenomtänkt. Jag tar avstånd från de påståendena", skriver Stålhammar i en kommentar till TT.

Onödigt långt kan jag tycka.

Varför inte bara säga; "Det blev fel"

Så nu får väl hon strax sparken också. En grön röra. Imponerande hur lövfen klarar sig undan stänk av skit från sin regeringspartner. Känns nästan som att han växer i förtroende ju mer MP tabbar sig. Han står för stabiliteten.
Citera
2017-11-30, 22:52
  #105
Medlem
BalleAnkas avatar
Är det snart dags för ett organiserat samarbete mellan MP och SD som verkar vara de svenska partier som står närmast Putin?
Citera
2017-12-01, 23:10
  #106
Medlem
Nu har hon fått sparken.

Hon har alltså sexuellt smutskastat en kollega - som är betydligt mera kunnig och mera senior inom yrket än henne själv - för att skaffa sig egna fördelar inom partiet.

Bra jobbat miljöpartiet!
Citera
2017-12-01, 23:19
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Nu har hon fått sparken.

Hon har alltså sexuellt smutskastat en kollega - som är betydligt mera kunnig och mera senior inom yrket än henne själv - för att skaffa sig egna fördelar inom partiet.

Bra jobbat miljöpartiet!
Eller så har MP köpt hennes tystnad (hon stod ju utan utkomstmöjligheter) - follow the money, är mitt råd

Men förefaller ju vara en obalanserad Wigh-typ i vilket fall som helst.
Citera
2017-12-26, 11:50
  #108
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111

Citat:
H*kan S*ndberg is a Senior Consultant at Rud Pedersen’s Stockholm office.
Håkan has a background with the Green Party, Miljöpartiet de gröna, where he worked in various positions at both national and European levels.
Håkan first got interested in the green political dimension in the early nineties while studying in the US. He worked on his first political campaign in the 1992 presidential election for the Democratic Party in Northern California. Issues like climate change, sustainability and resilience led Håkan to the Green Party upon his return to Sweden. From 1998 onward, he worked as Business Intelligence analyst and Press Officer in the European Parliament and in the Swedish Parliament. Between 2007-2014 he worked as Political Advisor the Swedish Parliament. Most recently, he worked with MEP Bodil Ceballos.
Håkan holds a Bachelor degree in Political Science from Sonoma State University, USA.

Ingen direkt imponerande utbildning. Han har onekligen blivit anställd pga sina politiska kontakter som de hoppades kunna utnyttja. Jag misstänker att det nog som sagt kommer vara slut på anställningen väldigt snart.

Nämen se där. En anhängare till demokraterna i USA som misstänks gå ryssens ärenden. Han är säkert inte den enda.

Fast vänta nu... vad var det Hillary sa om Trump?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback