Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-28, 06:28
  #1
Medlem
Citat:
MP-tjänstemannen tvingades avsluta sin tjänst i riksdagen. Förklaringen utåt var att en avslutad kärleksrelation med en partikollega blivit ett arbetsmiljöproblem.
Men enligt uppgifter till Aftonbladet var den verkliga anledningen ett misstänkt samröre med Ryssland.
– Det var täta kontakter med ambassaden. Han försökte också introducera MP-politiker för sina ryska vänner, säger en källa med insyn.

Citat:
Utåt sett var förklaringen till att han fick sluta att han haft en kärleksrelation med en partikamrat. Eftersom relationen nyligen tagit slut och eftersom de båda arbetade nära varandra gjordes bedömningen att det kunde innebära ett arbetsmiljöproblem.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...fter-misstankt

Vem är den förre detta MP-tjänstemannen?
Vet någon mer än vad media än så länge fått reda på?
Citera
2017-02-28, 06:48
  #2
Moderator
v50s avatar
Enligt Aftonbladet så vart tjänstemannen arbetsbefriad i juni 2015 och hans anställning avslutades i december samma år efter att ha arbetat för partiet i många år.

Citat:
Aftonbladet hänvisas i stället till MP:s kanslichef, Anna Stenvinkel. Hennes besked är att partiet inte kommenterar enskilda personalärenden. Hon kan däremot bekräfta att den politiska tjänstemannen blev arbetsbefriad i juni 2015 och att hans anställning avslutades i december samma år efter en överenskommelse.


Citat:
Mannen hade arbetat för partiet i många år när han våren 2015 omplacerades från sin tjänst i riksdagen. I december samma år upphörde hans anställning och han har nu helt lämnat partipolitiken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...ra-uppgifterna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...fter-misstankt
Citera
2017-02-28, 07:03
  #3
Medlem
Citat:
MP-tjänstemannen förnekar att han fick sluta på grund av en säkerhetsrisk.
– Det kan jag inte tro. Men har du några frågor om det får du väl prata med mina tidigare chefer, säger han.
Hans egen förklaring är att han slutade eftersom han inte fick ett jobb han sökt.

Citat:
Har du haft kontakt med Ryssland?
– Jag har haft kontakter med en väldig massa ambassader, Ryssland har varit en. Men jag har även haft kontakter med andra och det har alltid skett på uppdrag av mina politiker, många gånger har politikerna varit med.
Aftonbladet har varit i kontakt med mannens tidigare chef, som inte vill kommentera ärendet över huvud taget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...n-jag-inte-tro


Blurrad bild på tjänstemannen:
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/i...=1000&98d3fd02
Citera
2017-02-28, 07:09
  #4
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesha100crows
Svensk PKmedia, litar ni på den, alla är så rädda för ryssarna så det är rent barnsligt!

Nej vi litar inte på PKmedia men man lär sig deras bettendemönster. 2015 var MP fortfarande journalisters och redaktioners parti så då förteg de den verkliga bakgrunden. Nu när de övergivit MP och sympatierna blivit splittrade tycker de det är lägligt att tjäna lite pengar på händelsen. Sälja lösnummer är trots allt horans främsta uppgift.

Mp är trots allt ett parti som okritiskt tagit in galen eller inte galen, bara de säger sig sätta miljön främst. Men jag tror inte alla rysskontakter är underliga om man inte jobbar i försvaret eller med känsliga politiska uppgifter.

Det fanns en tid då svenska journalister åkte till Östtyskland och Moskva titt som tätt. En del av dem lever ännu.
Citera
2017-02-28, 08:39
  #5
Medlem
Helt rätt att han/hon/hen/hjon sparkades. Men visar även vilken skit MP är. Infiltreras av islamister, putinister...Vilka next? Undrar även hur mkt kommer att skrivas om detta? I SD fallet Putilov eller Putilin ältades det i flera månader om SD:s kopplingar till RU. Men nu handlar det om ett av fejkmediernas favoritparti - MP. Kan man gissa att nyheten "dör" redan imorgon?
Citera
2017-02-28, 09:32
  #6
Medlem
Mccarthyism har kommit till Sverige och dess media, som på signal från mästarna Hillary Clinton och NY Times i Amerika. Alla som försöker ha en fullt rationell och neutral inställning till Ryssland, NATO eller amerikanska interventioner skall klassificeras som ryss-agent, putinförsvarare, mentalt ostabil etc, vi såg samma sak på 50-talet och vi ser det nu me Clinton och underrättelsetjänsternas kampanj att Putin vann valet åt Trump (ej presenterats ett ENDA bevis ännu). I grunden å botten har det 4 syften:

* Delegitimesera president Trump, försvåra för honom och hans strävan för detenté med Ryssland.
* Driva på mccarthyism kampanjen (som förvisso pågått i många år) och stoppa NY Times, Wash Post, DNs etc minskade inflytande som "sanningsägare", samt driva på kriget mot de alternativa medier där sanningsägare och visselblåsare nu fått en plattform bort från kommersiell media. Det måste tystas, det är bara fake news, det finns bara en sanning och den kommer från NY times, och den skall du förhålla dig till.
* Rättfärdiga NATO och fortsätta expandera österut trots diverse brutna löften och uppenbara riskerna med detta
* Ge demokraterna och Hillary Clinton skydd mot deras fruktansvärt pinsamma förlusten mot clownen som nu sitter i Vita Huset. Istället för att kolla på sig själv vill man skylla på alla andra. Först att alla var rasister (elelr deplorables som Clinton kallade Trump supportrar), sedan att det var FBIs fel, men inget av detta funka så de gick sedan stenhårt emot demonisering mot Putin som alltid får gehör av neokonservativa och "liberal" pressen (CNN, NY times, DN, tv4 etc).

Vad den här miljönissen gjort verkar ingen veta, men vad är problemet om han försökt förbättra relationen med Ryssland, eller för den delen andra länder och haft kontakt med deras ambassader? Kommer det fram att han lämnat försvarssekretess till Ryska ambassaden skall han givetvis undersökas och straffas, men luktar trolljakt.
Citera
2017-02-28, 09:37
  #7
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2017-02-28, 10:03
  #8
Medlem
Intressant att nyheten med ryssvinkling dyker upp precis då försvaret ska äska mer pengar. Brukar vara misstänkt u-båt. Nu är det hackare och spioner.
Citera
2017-02-28, 11:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Du talar i imperfekt i dina exempel, jag talar om ryssen i presens..
(Googla på de svåra orden..)


Du pratar om folk som varit fångar i Sovjet och att de bör känna en avsky/skräck mot Ryssland pg a vad som hänt tidigare i historien, och jag poängtera att om vi skall hålla på och vända på gamla gravstenar så kommer vi aldrig kunna leva i frid. Därav mitt exempel, där jag själv har släkt som var fångar under Tysklands förtryck, skall vi basera politik 2017 på detta? "Lita aldrig på en Tysk", omringa dem, placera missilsystem längs med deras gränser, isolera dem, kontrollera dem etc.

Alla länder har historical grievances, framförallt i Europa mot Ryssland (Polen te x), likt Ryssland har mot vissa länder (Tyskland etc). Men du kan inte leva kvar och basera din världsbild och politik genom att vända på gamla gravstenar. Framförallt när Nazi-tyskland, likt Sovjetunionen, inte längre finns.
***

Det är ovan är lätt off-topic, men det är viktigt att vi får lite bevis och kontext av vad den här MP-personen har gjort innan vi hoppar ner i anti-ryss historien och börjar skriva "främmande makt" som Lena Mellin redan gjort.
Citera
2017-02-28, 11:01
  #10
Medlem
JustZlatans avatar
Nästa gång Isabella Lövin eller Gustav Fridolin anklagar SD för att ta in ryska spioner i riksdagen är det bara att hänvisa till detta.
Citera
2017-02-28, 11:21
  #11
Medlem
Inga uppgifter om personen? I Afronblaskan finns en pixlad bild iaf. Det ut att vara ngn slags "nysvensk".
Citera
2017-02-28, 11:29
  #12
Medlem
Hade det varit en riksdagsman från SD hade inte bilden varit blurrad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback