• 1
  • 2
2017-02-28, 02:22
Medlem
Jag orkade inte vänta utan behövde snabba pengar tlll en bil jag köpte så höjde min gräns på mitt kreditkort från 10K till 50K och tog ut allt och köpte.

Märker nu att månadsräntan är högre än jag hoppats på. 400-500kr/månad

47k lånfrån kreditkortet
4k klarna

Inkomst: 10-15K

Räkningar: 4K

Tillgångar:
30k (50k) fördelade på 3 aktier
Dock så ligger jag 20K back så vill inte ta ut med minus.
Senast redigerad av Anabolatorsken97 2017-02-28 kl. 02:34.
Citera
2017-02-28, 02:27
Bannlyst
Betala så mycket du kan per månad. Ta ett extra jobb
Citera
2017-02-28, 04:52
Medlem
backsights avatar
Ev ta ett banklån med lägre ränta, betala av snabbt.
Citera
2017-02-28, 05:49
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Märker nu att månadsräntan är högre än jag hoppats på

haha, bland de roligare jag läst på ett tag nu ^^ tittar man inte upp räntan innan man försätter sig i skuld?

så du har alltså 11k över varjemånad? då är det rätt så enkelt

antingen betalar du av skulden på 5 månader

eller

så tar du dina 30k och betalar av resten på 2 månader.

det finns för å nackdelar med båda alternativen. aktierna vill du ju inte röra så de är ju inte ett alternativ.
Senast redigerad av rakarna 2017-02-28 kl. 05:52.
Citera
2017-02-28, 06:15
Medlem
YP4XQs avatar
Jag hade offrat aktierna alla dagar i veckan iaf, men det är ju jag det.
Citera
2017-02-28, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Tillgångar:
30k (50k) fördelade på 3 aktier
Dock så ligger jag 20K back så vill inte ta ut med minus.
Om du har aktierna i ISK eller KF så finns det absolut ingen anledning till att behålla aktierna (i ett skitbolag då kursen hittills har rasat extremt mycket). Har du dem däremot i en traditionell aktiedepå så kan det vara sämre att sälja då du bör ha en vinst att kvitta förlusten emot.

Hur som helst, sälj aktierna och lös lånet.
Citera
2017-02-28, 07:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Om du har aktierna i ISK eller KF så finns det absolut ingen anledning till att behålla aktierna (i ett skitbolag då kursen hittills har rasat extremt mycket). Har du dem däremot i en traditionell aktiedepå så kan det vara sämre att sälja då du bör ha en vinst att kvitta förlusten emot.

Det där var ett extremt märkligt resonemang. Oavsett vilken kontotyp man har förlustaktierna i så vill man ha vinst att kvitta mot. Har man inte det så är det bättre om aktierna ligger i vanligt konto så man kan dra av förlusten i deklarationen.
Citera
2017-02-28, 08:51
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
haha, bland de roligare jag läst på ett tag nu ^^ tittar man inte upp räntan innan man försätter sig i skuld?

så du har alltså 11k över varjemånad? då är det rätt så enkelt

antingen betalar du av skulden på 5 månader.

Så du tycker att TS ska klara sig utan mat och annat i 5 månader för att istället betala av skulden?
Citera
2017-02-28, 09:29
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Så du tycker att TS ska klara sig utan mat och annat i 5 månader för att istället betala av skulden?

givetvis inte.

TS kan du skriva hur mycket du får över varje månad så blir det lättare för oss att hjälpa dig.
Citera
2017-02-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backsight
Ev ta ett banklån med lägre ränta, betala av snabbt.
Har inget fast jobb så uteslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname

Vanligt depå. Var ny på marknaden och köpte in mig när de var på väg upp sen fick de kuk. Det är tre riskfyllda aktier men i två av dem har expanderat som fan och detta året så kommer de garanterat att åka till månen och kanske också mars.
Den sista aktien är en riktig bajsaktie men blev övertalad av en horunge att gå in.

Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
givetvis inte.

TS kan du skriva hur mycket du får över varje månad så blir det lättare för oss att hjälpa dig.

beror helt enkelt hur mycket jag jobbar. Men oftast så har jag minst 10k över efter räkningarna.

Bor hos päronen så räkningarna består mest av telefon, internet, gymkort och mindre grejer.

Nöjen, kläder, steroider och kärringen tar ganska stor del av kakan också. Speciellt den där jävla kärringen som ska äta fint och kolla på bio varje gång. Dock låter hon mig trycka henne vart jag vill så värt det.

Jag kan lägga undan 5-10K beroende på jobb och utgifter.
Citera
2017-02-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Har inget fast jobb så uteslutet.

Vanligt depå. Var ny på marknaden och köpte in mig när de var på väg upp sen fick de kuk. Det är tre riskfyllda aktier men i två av dem har expanderat som fan och detta året så kommer de garanterat att åka till månen och kanske också mars.
Den sista aktien är en riktig bajsaktie men blev övertalad av en horunge att gå in.

beror helt enkelt hur mycket jag jobbar. Men oftast så har jag minst 10k över efter räkningarna.

Bor hos päronen så räkningarna består mest av telefon, internet, gymkort och mindre grejer.

Nöjen, kläder, steroider och kärringen tar ganska stor del av kakan också. Speciellt den där jävla kärringen som ska äta fint och kolla på bio varje gång. Dock låter hon mig trycka henne vart jag vill så värt det.

Jag kan lägga undan 5-10K beroende på jobb och utgifter.
Okej först när jag läste tråden trodde jag att den var seriös, visst kändes spontant som att den var skriven av en som saknar verklighetsförankring, men ändå, sedan funderade jag, när jag läste detta inlägg insåg jag att du nog inte är på riktigt.
Några funderingar, du får alltså inget banklån, men du fick ett kreditkort på 50 000 kronor? Känns osannolikt faktiskt.
Skippa nöjena, uppenbarligen krökar du så mycket att dina hjärnceller sabbats fullständigt, att du dessutom tuggar anabola hjälper nog till, skippa anabolan sedan fixar du det.
Citera
2017-02-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Okej först när jag läste tråden trodde jag att den var seriös, visst kändes spontant som att den var skriven av en som saknar verklighetsförankring, men ändå, sedan funderade jag, när jag läste detta inlägg insåg jag att du nog inte är på riktigt.
Några funderingar, du får alltså inget banklån, men du fick ett kreditkort på 50 000 kronor? Känns osannolikt faktiskt.
Skippa nöjena, uppenbarligen krökar du så mycket att dina hjärnceller sabbats fullständigt, att du dessutom tuggar anabola hjälper nog till, skippa anabolan sedan fixar du det.

Varför skulle man inte får ett kreditlån? Till och med studenter får det. Banklån får man inte om man inte har ett fast jobb.

Jag är väldigt seriös. Jag super en gång om året på sin höjd. Mina nöjen är steroider bland annat. Skippa moralen. Det är inga stora pengar vi pratar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in