Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 15:27
  #13
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampendung
Faaaan, sitter på jobbet och kan inte kolla nu, 3 timmar kvar


Stackare. Håll ut! Detta kommer bli riktigt legendariskt. Hoppas bara det är full open world? Det lär det vara.
Citera
2017-03-09, 10:35
  #14
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Stackare. Håll ut! Detta kommer bli riktigt legendariskt. Hoppas bara det är full open world? Det lär det vara.

Dom säger ju det i gameplay-videon i början, eller ja bara "Open world". Hade älskat det.
Citera
2017-03-09, 11:32
  #15
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Trailern övertygade mig att köpa spelet, förbokad och hypad som fan nu!
Citera
2017-03-09, 11:37
  #16
Medlem
SweCanns avatar
Ser riktigt intressant ut, men osäker för jag tröttnade lite halvt på den första efter ett tag.

Men kanske ska ge den första en till chans först
Citera
2017-03-10, 10:08
  #17
Medlem
Ska bli så jävla nice med personliga relationer till sina orcer.
Citera
2017-03-10, 15:44
  #18
Medlem
Mja, jag vette fan. Såg ut att vara mer av samma egentligen. Tröttnade ganska fort på det tidigare, känns som det kommer hända igen med det här, tyvärr.
Citera
2017-03-10, 16:02
  #19
Medlem
Sane?s avatar
Det första spelet var kul, klarade det.
Videor från detta ser ut som skit; Orc-bossar låter och beter sig som gröna människor snarare än monster och allt ska vara större och mer bad-ass. Typ som om Michael Bay tagit över spelserien.
Citera
2017-03-14, 11:46
  #20
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Grott trollet som dog i gameplay trailern har nu blivit ett meme. Lite kul att utvecklarna har ett sinne för humor i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=qre0RyY0gMQ
Citera
2017-03-14, 11:48
  #21
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelvonFarsen
Grott trollet som dog i gameplay trailern har nu blivit ett meme. Lite kul att utvecklarna har ett sinne för humor i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=qre0RyY0gMQ

Varför blev han en meme?
Citera
2017-03-16, 00:44
  #22
Medlem
Inzaneclowns avatar
Verkar som om Monolith har lyssnat på fansen och tagit vara på det som var höjdpunkten med första spelet: Nemesis-systemet och branda War Chiefs och få dem att slåss mot varandra.
I uppföljaren verkar det handla om att bygga en armé och ta över Mordor, steg för steg.

Gillade det första skarpt, även om det var för kort. Det ser grymt lovande ut gossar.
Citera
2017-04-12, 22:14
  #23
Medlem
PrinceMeandors avatar
I trailers så visar de invasionen av Minas Ithil. Men detta stämmer ju inte alls överens med tidslinjen från böckerna. Häxkungen erövrade Minas Ithil år 2002 i tredje tidsåldern och händelserna i Shadow of Mordor utspelas under samma tidsperiod som "The Hobbit" alltså nästan 1000 år senare

Rör det sig om tidsresor/flashbacks eller är det bara så att spelutvecklarna slarvat med sin research?
Citera
2017-04-12, 22:20
  #24
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
I trailers så visar de invasionen av Minas Ithil. Men detta stämmer ju inte alls överens med tidslinjen från böckerna. Häxkungen erövrade Minas Ithil år 2002 i tredje tidsåldern och händelserna i Shadow of Mordor utspelas under samma tidsperiod som "The Hobbit" alltså nästan 1000 år senare

Rör det sig om tidsresor/flashbacks eller är det bara så att spelutvecklarna slarvat med sin research?

Som jag förstår det har utvecklarna fått fria tyglar att skapa sin egna lore inom universumet.
Jag är absolut ingen LOTR-expert, men jag läste nånstans att det just är så stora felaktigheter just för att utvecklarna har mer eller mindre fritt val att göra exakt som de vill. Vilket retar många LOTR hardcore-fans såklart men själv bryr jag mig inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback