Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-12, 14:42
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det är där jag menar att individen kommer in.
Åtminstone då alla dessa och som själva ser till att vara dem som styr och ställer och då alla dem som låter dessa att så göra.
Tro på Psykiatrin och alla dess anhängare kommer jag iaf inte och detta aldrig någonsin att göra.
Det är sjuka människor som pysslar med detta och som dras till detta.
I alla fall i mina ögon så är det inte sunt att sjukliggöra andra människor. Ej heller är det sunt att själv VILJA vara detta sjuk?
Varför vill man vara sjuk? Och hur frisk är den som mer än gärna sjukförklarar en annan människa? På vilka grunder gör vissa detta? Har du kollat upp det?

Det är svagt detta, svagt och då jag- svagt på en nivå och som faktiskt är en rent sjuklig nivå.
Finns ingen som helst anledning(förutom då en modern och politisk sådan)att försvaga en annan individ.
Den som så gör är i alla fall i MINA ögon en själv svag och sjuk individ.
Läs ts igen. Och tag ffa ts till dig.
Du skall tro på dig själv och inga självutnämnda gudar i vilken form än alla dessa nu taga sig och uppenbara sig som.
Anser du det vara fel att protestera mot tvångsvård där staten med tvång förgriper sig på individen? I de fallen kan det ju inte vara att individen kommer in! Anser du det för övrigt vara fel att upplysa om exempelvis farorna med och bristerna i tester av psykofarmaka samt om evolutionsbiologiska falsifikationer av psykiatrin?
Citera
2017-04-17, 22:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Anser du det vara fel att protestera mot tvångsvård där staten med tvång förgriper sig på individen? I de fallen kan det ju inte vara att individen kommer in! Anser du det för övrigt vara fel att upplysa om exempelvis farorna med och bristerna i tester av psykofarmaka samt om evolutionsbiologiska falsifikationer av psykiatrin?


Det jag beskriver och det du beskriver är inget mänskligt.
Jag står för och jag står upp mänskligheten.
Sedan får man själv som självutnämnd både vara och agera mänsklig. Och detta slår här åt båda håll.
Citera
2017-04-18, 09:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det jag beskriver och det du beskriver är inget mänskligt.
Jag står för och jag står upp mänskligheten.
Sedan får man själv som självutnämnd både vara och agera mänsklig. Och detta slår här åt båda håll.
Vad pratar du om egentligen?
Citera
2017-04-22, 23:06
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Vad pratar du om egentligen?

JAG har inga behov av att klassa en medmänniska detta till mig som varandes sämre än jag själv.
Men så har jag som yrkesmänniska heller inte sökt mig till denna "Psykiatrin"?
Läs TS igen.

Att ställa krav på är en sak, men detta att klassa ned på och se ned på en helt annan och som jag liksom TS också ser ned på.

Psykiatrin jobbar inte för människan utan Psykiatrin jobbar för sig självt, d. v. s då dem främst anställda här och som idag och detta då fortfarande söker sig dit. Detta alltså än mer idag än detta någonsin tidigare.
Psykiatrin är inte frisk. För vem annars frisk vill alls taga i någon detta reellt psyksjuk?
Karva och gräva i andras hjärnor och detta faktiskt bokstavligt talat(se Psykiatrins här historia/ historik), men varför skulle ens någon frisk vilja göra detta?
Vad hos dessa självutnämnda friska gör att?
Skulle du själv t. ex vilja utsätta någon för Lobotomi?

Samhället är idag detta fortfarande psyksjukt, men detta än mer idag än någonsin detta tidigare.
Vilket jag menar med att dem s. k utpekat friska är dem reellt sjuka/ psyksjuka.
Idag har psykiatrin fått makten om samhället mot för tidigare kyrkan.
Igår prästen, idag psykiatrikern?

Skall jag nu rangordna denna svagheten så ser iaf jag mer ned på dem som söker sig till yrken där man kan se ned på andra än dem som söker sig till yrkesmänniskor som tillåts detta att se ned på andra.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-04-22 kl. 23:37.
Citera
2017-06-05, 19:20
  #29
Medlem
manfred85s avatar
Det är väl mest lönsamt att ge diagnoser till en fattig grupp i samhället eftersom dem då flyttar över ansvaret på individerna när ingen vill ta ansvar och se dem fattiga i samhället.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback