Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 10:45
  #1
Medlem
Tripportreats avatar
Hej

Jag har ett par beats studio 1.0 där ena sidan slutat spela, jag har tagit isär dem och konstaterat att en sladd har lossnat.

Jag har ingen möjlighet att ta reda på var denna sladd ska sitta lödd och eftersom jag fick lurarna billigt är jag villig att betala för reparationen. Känner ni till någon shop i Stockholm som kan ta på sig reparationer som dessa?

//Tripportreat
Citera
2017-02-27, 11:03
  #2
Medlem
Testa! Eller kanske ladda upp en bild? Inte så mycket som kan gå fel ifall det är vanlig passiva hörlurar.
Citera
2017-02-27, 11:17
  #3
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattbajsaren
Testa! Eller kanske ladda upp en bild? Inte så mycket som kan gå fel ifall det är vanlig passiva hörlurar.
Det är aktiva hörlurar och de har ett kretskort där kretsar för förstärkning och brusreducering sitter, det är från detta en kabel har lossnat. Det finns massor med lödpunkter och jag har försökt testa mig fram med de medel jag har men kommer inte så långt.

Jag sitter inne med hyfsade elektronikkunskaper men har inte tillgång till vettig lödutrustning ens en gång, att lämna in dem är ett vettigt alternativ i mitt läge.

//Tripportreat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback