Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 20:01
  #1
Medlem
Hej.

Är eventuellt på gång att skaffa en Ipad Mini som komplement till min Iphone 6. Telefonen har jag via jobbet och tänkte internetdela så att jag kan använda Ipaden mobilt. Kan man få detta att fungera smidigt ? Någon som har erfarenhet runt detta ? Drar det mycket ström från mobilen ?
Citera
2017-02-26, 21:19
  #2
Medlem
PTHJs avatar
Testa med att internetdela med din telefon och se om det går så du vet om ditt företagsabonnemang stöder internetdelning.
Åkte bil med ett barn med iPad, oj vad snabbt surfpotten försvann.
Citera
2017-02-27, 05:59
  #3
Medlem
Kan tänka mig det, man får vara försiktigt med streaming Men fungerar det enkelt att koppla upp sig? Ansluts det automatiskt?
Citera
2017-02-27, 08:54
  #4
Medlem
PTHJs avatar
På min iPhone 6 måste jag aktivt aktivera funktionen manuellt varje gång, på iPaden väljer jag telefonen som wifinätverk. Om det är liten aktivitet på iPaden så tappar jag lätt anslutningen. Men det fungerar alldeles utmärkt i övrigt. Telefon drar ström, lite mindre än när du surfar på telefonen eftersom du kan köra med nedsläckt skärm.
Citera
2017-02-27, 17:34
  #5
Moderator
Tystnads avatar
Fungerar alldeles utmärkt!
Själv gjort detta otal ggr.dock lite "bökigt" hålla på synka så jag gör det inte så ofta längre.
Första ggr måste man skriva in inlogg koden för internetdelning på ipaden, men sedan brukar man inte behöva det utan den ansluter automatisk.

Får man problem med att dom inte vill synka, stänga av bägge och starta om brukar hjälpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback