Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-23, 16:11
  #25
Medlem
Tajger66s avatar
Uppdatering 2018-05-23

Tränar "hemma" nu men ska leta upp ett bra gym inom en snar framtid. Försöker förbättra mina dåliga sidor så gott det går.

Kör mycket push ups, armhävningar då jag var ganska dålig på det och har gett mig fxn på att jag ska kunna göra chins iaf 10 reps om ca en månad. Bygger även på mina triceps då de ser lite "raka" ut beroende på att jag har långa armar och kanske för lätt träning.

Har nu harvat i ca 2-3 år med högreps och relativt låga vikter så nu försöker jag köra lågreps och högre vikter.

Bröst:
Började med armhävningar 10x3 och snitsade till övningen så jag gör den rätt vecka 1 varje dag.
Vecka 2 la jag på 10 kg i ryggsäcken efter uppvärmning 1 set utan tyngd. Nu är jag uppe i 20 kg som jag packat högt i ryggsäcken men kör alltid 15 reps utan tyngd innan som uppvärming. Klarar nästan 10 reps nu, ca 7-8 reps set 2,3 och 4 (20 kg) Men kör som sagt tungt och få reps. När jag klarar över 10 lägger jag i mer vikt.

Flyes. 15 reps 5 kg som uppvärmning. sen 15 rep 10 kg, 15 rep 14 kg, sist 15 kg till fail.

Liggande hantel pullower för bröst tror jag denna övning heter som känns bra för mig just nu.
15 rep x10 kg uppvärmning sen 15x20 kg, 15x25 kg sist fail 25 kg.

EZ-stång liggande bänkpress med smalt grepp, en kombo för bröst och triceps. Kör 15x20 1 set och 15x27 ca 2 set.

Tricep, direkt efter bröst.
Armhävning 10x 3 set med "smalt" grepp, händerna ihop. detta tar otroligt bra på tricep för mig.
Skull crush med hantlar 15x5 kg, 15x10 och 15x14.
Skull crush med EZ-stång, 15x20 kg, 15x27 kg 15x27 kg 4.e set 27 kg till fail.
Isolerad enhands hantelcurl för triceps 15x5 kg och 15x10 kg, känns inte så mycket i triceps men kanske ger något för den mindre muskeln.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Helkropp.

Börjar med mina armhävningar som uppvärmning sen marklyft med 30 kg stång, här kör jag hela vägen upp vet ej vad övningen kallas men marklyft, sen upp till axelhöjd och sist upp med stången på raka armar. Försöker göra 3 set x 10 reps.

Ut på motionsrunda 3 km och kör en typ av intervallträning, springer 15 sek och går raskt i 2-3 minuter. Gör detta för att jag orkar så mycket mer övrig träning. På motionsrundan finns en gungställning där jag övar chins, handflator mot mig. Eftersom jag inte kan göra en riktig än med min tunga kropp, ca 90 kg så börjar jag uppifrån och sänker mig ner. gör detta 10 reps och 3 set. Blir ca 2 ggr i veckan, kändes bra i hela kroppen för lite över en vecka sen när jag började och idag kände jag mig starkare så snart kanske jag kan göra en hel.

Nästa vecka är det benen som ska få stryk.

Märker precis som många skriver att biceps och underarmar får sitt utan att jag behöver göra isolerade övningar för just dom. Axlar verkar även dom få sitt då det känns även i axlar när jag kör bröst och triceps mm.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback