Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 03:52
  #1
Medlem
Detta är hypotetiskt, men låt säga att man bor i ett kollektiv. Bredbäraren vet att där bor många personer och har inte kolla på exakt vilka. Man beställer en olaglig vara (någon drog etc) från utlandet med alla säkerhetsmöjligheter man har (Bitcoin, TOR etc) och adresserar det till fiktivt namn som C/O till någon där man bor (och hoppas att tullen inte haffar det som beställs).

Jag vet att man kan neka även om man beställer till sig själv (så klart, annars skulle folk kunna frame:a varandra till höger och vänster), men man vill ju undvika rampljuset så att säga.

Skulle detta kunna funka?
Citera
2017-02-26, 04:03
  #2
Medlem
Jag har beställt från Amazon och angett ett annat namn på min adress, och det har levererats till min postlåda.
Citera
2017-02-26, 04:36
  #3
Medlem
det jobbiga är om paketet av någon anledning måste hämtas ut på ett utlämningsställe. T.ex. om brevet är för stort.
Citera
2017-02-26, 07:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Detta är hypotetiskt, men låt säga att man bor i ett kollektiv. Bredbäraren vet att där bor många personer och har inte kolla på exakt vilka. Man beställer en olaglig vara (någon drog etc) från utlandet med alla säkerhetsmöjligheter man har (Bitcoin, TOR etc) och adresserar det till fiktivt namn som C/O till någon där man bor (och hoppas att tullen inte haffar det som beställs).

Jag vet att man kan neka även om man beställer till sig själv (så klart, annars skulle folk kunna frame:a varandra till höger och vänster), men man vill ju undvika rampljuset så att säga.

Skulle detta kunna funka?
Din vän som hämtar ut det kan råka illa ut men sist funkar det!
Citera
2017-02-26, 20:33
  #5
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övervakning och integritet --> Juridik
/Moderator
Citera
2017-02-27, 01:30
  #6
Avstängd
pezgubbens avatar
Vad ska du beställa?
Citera
2017-02-27, 07:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
det jobbiga är om paketet av någon anledning måste hämtas ut på ett utlämningsställe. T.ex. om brevet är för stort.

Vad är det som är jobbigt att man eventuellt hamnar på övervakningsfilm?

Om brevet är för stort behöver man inte någon legitimation för att hämta det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback