Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 23:39
  #1
Medlem
tjenixen, har inte en aning om var jag ska lägga denna tråd men dem som kan får gärna flytta den till rätt plats

är det någon som har erfarenhet av ETI 400w ballasten ? jag har inte allt för stor budget men vill helst ha hps, hittade en sån ballast för 500kr ink frakt

mvh
Citera
2017-02-26, 08:58
  #2
Medlem
Inget fel med den ballasten, den har många år på nacken. Finns på head-nature.com för strax under 450 med frakt.
Citera
2017-02-26, 17:25
  #3
Medlem
http://www.hg-hydroponics.co.uk/lumi...0w-10242-p.asp

har någon erfarenhet av de ? hittar inte det på lumii:s hemsida, är det en äkta vara ? mvh
Citera
2017-02-27, 07:31
  #4
Medlem
Tror nog inte att någon har erfarenhet av den än med tanke på att enligt Lumii så är det en budgetvariant som släpps i år.
Citera
2017-03-06, 18:24
  #5
Medlem
Kör själv med eti ballast, huset har inte brunnit upp ännu så den verkar ju duga
Citera
2017-03-07, 11:50
  #6
Avstängd
400w ETI Ballast Magnetisk.
Den har en inbyggd termostat som skyddar mot överhettning vilket är ett vanligt problem med andra ballaster.

Ballasten kan tända både 400w MH och HPS lampor.

KÖP DEN !
Citera
2017-03-07, 21:50
  #7
Medlem
får bli ett eti ballast, händer det något ska garantin gälla i 1år
Citera
2017-04-14, 15:49
  #8
Medlem
Tjena , köpte själv en ETI ballast 400w magnetisk , med passande lampor såklart.
Men när jag ska starta lampan så surrar bara ballasten och lampan startar ej.
Ballasten och sockeln kom färdig kopplat så de enda jag behövde göra va att sätta in lampan och trycka ihop kablarna och in i vägguttaget.
Drog ut stickkontakten ur väggen och kollade att alla kablar satt ordentligt , o de gjorde dom. Så satte i stickkontakten i väggen igen , o då gick elen i hela hemmet... Nu vågar jag inte testa starta den igen då jag är orolig att jag ska ta sönder nåt
Nån som haft samma problem eller vet vad som är fel? Har kontaktat shopen där jag köpte ifrån men dom har nog stängt nu fram tills tisdag under påsken.
Tacksam för svar
Citera
2017-04-14, 21:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddyfluff
Tjena , köpte själv en ETI ballast 400w magnetisk , med passande lampor såklart.
Men när jag ska starta lampan så surrar bara ballasten och lampan startar ej.
Ballasten och sockeln kom färdig kopplat så de enda jag behövde göra va att sätta in lampan och trycka ihop kablarna och in i vägguttaget.
Drog ut stickkontakten ur väggen och kollade att alla kablar satt ordentligt , o de gjorde dom. Så satte i stickkontakten i väggen igen , o då gick elen i hela hemmet... Nu vågar jag inte testa starta den igen då jag är orolig att jag ska ta sönder nåt
Nån som haft samma problem eller vet vad som är fel? Har kontaktat shopen där jag köpte ifrån men dom har nog stängt nu fram tills tisdag under påsken.
Tacksam för svar

Vågar du inte starta elen ? Dra bara ut ballaste och slå på elen och låt bli att koppla in den igen vänta tills dem svarat och se vad dem kan göra
Citera
2017-04-15, 09:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddyfluff
Tjena , köpte själv en ETI ballast 400w magnetisk , med passande lampor såklart.
Men när jag ska starta lampan så surrar bara ballasten och lampan startar ej.
Ballasten och sockeln kom färdig kopplat så de enda jag behövde göra va att sätta in lampan och trycka ihop kablarna och in i vägguttaget.
Drog ut stickkontakten ur väggen och kollade att alla kablar satt ordentligt , o de gjorde dom. Så satte i stickkontakten i väggen igen , o då gick elen i hela hemmet... Nu vågar jag inte testa starta den igen då jag är orolig att jag ska ta sönder nåt
Nån som haft samma problem eller vet vad som är fel? Har kontaktat shopen där jag köpte ifrån men dom har nog stängt nu fram tills tisdag under påsken.
Tacksam för svar


Vad menar du med att trycka ihop kablarna? Är du säker att den är jordad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback